Skocz do zawartości


Zdjęcie

koretka naliczeń czynszowych w lokalu gminnym


wróć do serwisu Księgowość 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Anna M-P

Anna M-P

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 21 maj 2019 - 06:45

Witam.

Jak zaksięgować korektę sprzedaży za 2018r. ? Korekta dotyczy naliczeń czynszowych lokalu gminnego dla osoby fizycznej nie będącej przedsiębiorcą (pracuje w Urzędzie Miasta). Cały poprzedni rok obciążenie było za niewłaściwa liczbę osób (było za 2 osoby, powinno być za 1 osobę). Czy prawidłowo będzie Wn 221 -123 zł, Ma 225 - 23 zł?

Czy powinnam zaksięgować to na konice 760 czy 761?

Nazwy kont: 221 - Należności z tytułu dochodów budżetowych
    225 - Rozrachunki z budżetami (VAT)
    760 - Pozostałe przychody operacyjne
    761 - Pozostałe koszty operacyjne

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

 
 



#2 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 21 maj 2019 - 08:38

Korekta zmiejszajaca  lat ubiegłych dotyczy przychodów  lat ubiegłych  więc nie można zmniejszać przychodów br. Powstałe zmniejszenie należności na 121 należy ująć jako pozostałe koszty operacyjne.  Powstała nadpłata powinna zostać zaliczona do dochodów roku br.

Tego typu problemy  to temat: "Tryb dokonywania wydatków i pobierania dochodów w jednostkach budżetowych". Dla państwowych jednostek budżetowych reguluje to rozporządzenie MF. Dla jednostek samorządowych gminy powinien to uregulować zarządzeniem wójt.

(*)



#3 Anna M-P

Anna M-P

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 21 maj 2019 - 12:39

Korekta zmiejszajaca  lat ubiegłych dotyczy przychodów  lat ubiegłych  więc nie można zmniejszać przychodów br. Powstałe zmniejszenie należności na 121 należy ująć jako pozostałe koszty operacyjne.  Powstała nadpłata powinna zostać zaliczona do dochodów roku br.

Tego typu problemy  to temat: "Tryb dokonywania wydatków i pobierania dochodów w jednostkach budżetowych". Dla państwowych jednostek budżetowych reguluje to rozporządzenie MF. Dla jednostek samorządowych gminy powinien to uregulować zarządzeniem wójt.

(*)

Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych