Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

Zdjęcie

Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moto

Admin Moto

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 49691 postów

Napisano 13 maj 2019 - 15:37

Małolitrażowy benzyniak jest francuską odpowiedzią na downsizing. Ma 3 cylindry, 12 zaworów, spełnia normę Euro 6, a do tego powstał przy wykorzystaniu 120 patentów.

Powrót do artykułu: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

#2 Guest_darek

Guest_darek
  • Goście

Napisano 13 maj 2019 - 15:37

Jestem w szoku. Przychylam się do krytyki tego silnika 1,2 PureTech 110 KM . mam 47 tys. i pasek rozrządu do wyrzucenia. oczywiście mnóstwo uszkodzeń z tym związanych. koszt naprawy liczony w tysiącach. peugeot nie poczuwa się do jakiejkolwiek pomocy finansowej. na zasadzie , jak już kupiłeś to masz pecha i spadaj. również miałem spadek mocy przy dodawaniu gazu. to wszystko zaraz po skończonej gwarancji.

#3 Guest_Roman

Guest_Roman
  • Goście

Napisano 14 maj 2019 - 13:19

akurat w mojej rodzinie jest eksploatowany od 4 lat Peugeot 2008 z silnikiem PureTech 1.2 110 KM. Serwisowany jest w tej samej ASO Peugeot (wyłącznie). Przebieg jak dotąd prawie 50 tys km. Nie miał jakichkolwiek awarii ani też nigdy nie zapalały się ostrzegawcze kontrolki, które wskazywałyby na niedomagania silnika. W trakcie ostatniego corocznego przeglądu w ASO w lutym 2019 r. przed wymianą oleju zaaplikowano silnikowi chemiczną płukankę (zgodnie z nowymi procedurami obsługowymi) i następnie wlano świeży olej. Również zalecono wlanie do pełnego zbiornika benzyny środka chemicznego, który ma wytworzyć w trakcie spalania benzyny dodatkową osłonę nanocząsteczek polimerowych na powierzchni tłoków, cylindrów, zaworów i gniazd zaworowych. W silniku tym przy wymianie oleju stosowany jest wyłącznie olej Texaco 0W30 C2 (produkowany w belgijskiej rafinerii koncernu Chevron), który spełnia zalecenia normy PSA B71 2312. W trakcie dotychczasowej eksploatacji nie było też potrzeby dolewania oleju między przeglądami, ani też silnik nie ma jakichkolwiek plam czy "zapoceń", które mogłyby powstać w wyniku jakichś nieszczelności. Nigdy nie był natomiast stosowany olej silnikowy firmy Total, czyli zalecany przez PSA do silników w Peugeotach i Citroenach, a tylko wspomniany Texaco.

#4 Guest_Wojtek, 2019-05-16

Guest_Wojtek, 2019-05-16
  • Goście

Napisano 16 maj 2019 - 18:22

74tyś. - uszkodzony pasek rozrządu, uszkodzenie pompy podciśnieniowej, elektrozaworów i inne. Koszt naprawy 6350zł. Producent zaleca wymianę paska co 165tyś. km lub co 10 lat :))) Awaria oczywiście po gwarancji - nie należy się żadna rekompensata.

#5 Guest_misieq_wroclaw

Guest_misieq_wroclaw
  • Goście

Napisano 27 czerwiec 2019 - 06:52

Nie jestem posiadaczem, ale zainteresowany jednym z modeli PSA dowiedziałem się od dealera Citroena, że na polskim rynku sprzedają samochody z tymi silnikami z zastrzeżeniem, że są eksploatowane w warunkach trudnych - co znaczy tylko tyle, że przeglądy trzeba robić co roku lub 20 tys km, a wraz z nimi wymiana oleju itd. Pracownicy salonów są świadomi kłopotów z tymi silnikami (tzn. rozwarstwiania się paska) i informują o tym na wstępie - a przynajmniej ten jeden tak zrobił. Mniemam, że to już zalecenie od centrali, a warunki trudne są opisane w książkach serwisowych. Dokładnie taki sam problem z paskiem mają EcoBoost fordowskie - też jest kąpiel olejowa.

#6 Guest_Tomek

Guest_Tomek
  • Goście

Napisano 09 lipiec 2019 - 10:35

"Oczywiście miewał on pewne problemy. To były jednak przede wszystkim drobiazgi." - zwłaszcza remont silnika za 6 czy 7 tysięcy zł... :-)

#7 Guest_Kordian1982

Guest_Kordian1982
  • Goście

Napisano 07 sierpień 2019 - 10:11

Peugeot 308SW 77 tyś. km. i awaria, samochód na lawetę, rozwarstwiony, rozpuszczony pasek rozrządu, papka olejowo gumowa zatkała smok ssący, uszkodziła zawory sterujące zmiennymi fazami rozrządu, silnik do płukania, koszt naprawy poza ASO 3200zł, oczywiście już po gwarancji, PSA umywa ręce i nie widzi żadnego problemu a przypadków takich jak mój jest od groma. Spalanie które tu opisujecie to jakaś bajka, na mieście praktycznie nie można zejść poniżej 7l, trasa Pszczyna-Gdynia 6,3l, wyniki 5,1l, 4,4l nieosiągalne w żadnych warunkach podczas normalnego użytkowania. Pozdrawiam i nie polecam silnika 1.2 pure tech.

#8 Guest_blaster

Guest_blaster
  • Goście

Napisano 04 listopad 2019 - 21:00

1.2 PT 82 KM w cactusie przebieg 125tys. wymiana oleju co 10 tys. ani 1 km wiecej. ZERO problemów z paskiem rozrządu. co do spalania to srednio ok 6 l./100km w zimie, w lecie ok 0,5 l. mniej. Może trzeba olej zmieniać??? to problemów z paskiem nie będzie??? niestety w naszym cebulowym kraju na wszystkim się oszczędza i jezdzi sie po 50 tys. na czymś co przypomina olej. rozwarstwianie paska rozrządu to przypadki jednostkowe, gdzie cebularze nie wiedzą ze trzeba zmienić olej na czas. dodam że cały czas silnik pracuje na oleju total ineo.

 



#9 Guest_Greg

Guest_Greg
  • Goście

Napisano 11 grudzień 2019 - 08:56

C3 Picasso PT 1.2 z 2015 r., przy przebiegu 98 000 km błąd niskiego ciśnienia oleju. Olej Total ineo zmieniany co 10-15tys. km. Pełno szlamu (z paska?), zatkana pompa oleju. Samochód po gwarancji....

#10 Guest_Andre

Guest_Andre
  • Goście

Napisano 28 luty 2020 - 03:25

Witam.

Dopiero co rozpocząłem przygodę z tym silnkiem. Citroen C3 1,2 82 Km rocznik 2019. Przebieg 14.000 km,  po wymianie oleju i filtrów , jak na razie zero problemów. Według zaleceń serwisantów olej wymieniać maksymalnie po 15.000 km.



#11 Guest_Łukasz

Guest_Łukasz
  • Goście

Napisano 22 marzec 2020 - 15:53

Problem w C4 Cactus przy 55 tys pasek zatkał sitko które się urwało uszkodziło papę oleju koszt naprawy 8 tys Citroen nie chcę nic zwrócić jest po gwarancji co za suit uważajcie na te silniki 1.2 purtech silnik roku kpina

#12 Guest_Krzysztof

Guest_Krzysztof
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2020 - 16:02

Zdecydowanie odradzam zakup samochodu z silnikiem PureTech 1.2 wyprodukowanego w latach 2015-2017. Samochód z 2015 roku z silnikiem PureTech 1.2 110 KM. Serwisowany regularne, przegląd i wymiana oleju co rok i co mniej więcej 10-12 tysięcy kilometrów przebiegu. Czyli prawie 3x częściej niż zalecał producent. Po 63 tysiącach kilometrów informacja o błędzie silnika. Wynik diagnozy - złuszczony pasek rozrządu. Łączny koszt napraw i wymian - 4 tysiące złotych. Wg informacji z serwisu producent samochodu jest świadom, że jednostki z lat 2015-2017 były wadliwe, dlatego w samochodach serwisowanych w ASO naprawę przeprowadza na swój koszt. Jeśli ktoś nie kontynuował po gwarancji serwisu w ASO - musi ponieść koszt lub może dochodzić zwrotu kosztów na drodze prawnej. Zgodnie z informacją z serwisu w samochodach od 2018 roku problem nie występuje.

#13 Guest_Łukaszthe

Guest_Łukaszthe
  • Goście

Napisano 10 sierpień 2020 - 09:52

Zdecydowanie odradzam zakup samochodu z silnikiem PureTech 1.2 wyprodukowanego w latach 2015-2017. Samochód z 2015 roku z silnikiem PureTech 1.2 110 KM. Serwisowany regularne, przegląd i wymiana oleju co rok i co mniej więcej 10-12 tysięcy kilometrów przebiegu. Czyli prawie 3x częściej niż zalecał producent. Po 63 tysiącach kilometrów informacja o błędzie silnika. Wynik diagnozy - złuszczony pasek rozrządu. Łączny koszt napraw i wymian - 4 tysiące złotych. Wg informacji z serwisu producent samochodu jest świadom, że jednostki z lat 2015-2017 były wadliwe, dlatego w samochodach serwisowanych w ASO naprawę przeprowadza na swój koszt. Jeśli ktoś nie kontynuował po gwarancji serwisu w ASO - musi ponieść koszt lub może dochodzić zwrotu kosztów na drodze prawnej. Zgodnie z informacją z serwisu w samochodach od 2018 roku problem nie występuje.

 

Witam wszystkich forumowiczów, planuje zakup NOWEJ Toyoty proace city z tą jednostką napędową (1,2 110KM). Czy w związku z tą informacją uzyskaną z serwisu mogę być pewny że auto te będzie pozbawione opisywanych wad paska. bardzo proszę o jakąś poradę. 



#14 Guest_Sławek

Guest_Sławek
  • Goście

Napisano 09 październik 2020 - 04:21

Problemem była jakość paska. W tej chwili paski są inne i problem nie występuje. Sam mam 1.2 PT 130 KM z 2016 po wymianie w ASO Citroen. Serwisowany zawsze w ASO, koszty naprawy pokrył Citroen.

#15 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 10 listopad 2020 - 09:35

Samochód C4 cactus 2018 przebieg około 80 kkm  1.2 110 KM serwisowany w ASO z interwałem co 15 000 bo przebiegi roczne większe w związku z tym interwały jak dla pracy w ciężkich warunkach. 4 miesiące po gwarancji rozszczelniła się  pompa wody i samochód wypluł cały płyn chłodniczy. Powinna wytrzymać tyle co rozrząd czyli jakieś zalecane 160 kkm.



#16 Guest_uff

Guest_uff
  • Goście

Napisano 19 listopad 2020 - 13:34

od listopada 2020 Peugeot ma akcję serwisową na puretechy 1.2 130km związaną z tym paskiem, mój już wymieniony i samochód śmiga, dziękujemy Ci Peugeocie :)

#17 Guest_uff

Guest_uff
  • Goście

Napisano 19 listopad 2020 - 13:34

od listopada 2020 Peugeot ma akcję serwisową na puretechy 1.2 130km związaną z tym paskiem, mój już wymieniony i samochód śmiga, dziękujemy Ci Peugeocie :)

#18 Guest_uff

Guest_uff
  • Goście

Napisano 19 listopad 2020 - 13:34

od listopada 2020 Peugeot ma akcję serwisową na puretechy 1.2 130km związaną z tym paskiem, mój już wymieniony i samochód śmiga, dziękujemy Ci Peugeocie :)

#19 Guest_kot w butach

Guest_kot w butach
  • Goście

Napisano 19 listopad 2020 - 13:34

od listopada 2020 Peugeot ma akcję serwisową na puretechy 1.2 130km związaną z tym paskiem, mój już wymieniony i samochód śmiga, dziękujemy Ci Peugeocie :)

#20 Guest_Greg

Guest_Greg
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2020 - 16:48

Witam wszystkich.
Miałem Peugeota 207 1.6 VTi poza nielicznymi plusami tego silnika same problemy. Części drogie, a konsumpcja oleju na poziomie 0,4 l/1000km to poniżej krytyki. Po swoich 8 letnich doświadczeniach omijam z daleka wszystkie VTi i inne downsizingi.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy