Skocz do zawartości


Zdjęcie

Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moto

Admin Moto

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 49239 postów

Napisano 13 maj 2019 - 15:37

Małolitrażowy benzyniak jest francuską odpowiedzią na downsizing. Ma 3 cylindry, 12 zaworów, spełnia normę Euro 6, a do tego powstał przy wykorzystaniu 120 patentów.

Powrót do artykułu: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

#2 Guest_darek

Guest_darek
  • Goście

Napisano 13 maj 2019 - 15:37

Jestem w szoku. Przychylam się do krytyki tego silnika 1,2 PureTech 110 KM . mam 47 tys. i pasek rozrządu do wyrzucenia. oczywiście mnóstwo uszkodzeń z tym związanych. koszt naprawy liczony w tysiącach. peugeot nie poczuwa się do jakiejkolwiek pomocy finansowej. na zasadzie , jak już kupiłeś to masz pecha i spadaj. również miałem spadek mocy przy dodawaniu gazu. to wszystko zaraz po skończonej gwarancji.

#3 Guest_Roman

Guest_Roman
  • Goście

Napisano 14 maj 2019 - 13:19

akurat w mojej rodzinie jest eksploatowany od 4 lat Peugeot 2008 z silnikiem PureTech 1.2 110 KM. Serwisowany jest w tej samej ASO Peugeot (wyłącznie). Przebieg jak dotąd prawie 50 tys km. Nie miał jakichkolwiek awarii ani też nigdy nie zapalały się ostrzegawcze kontrolki, które wskazywałyby na niedomagania silnika. W trakcie ostatniego corocznego przeglądu w ASO w lutym 2019 r. przed wymianą oleju zaaplikowano silnikowi chemiczną płukankę (zgodnie z nowymi procedurami obsługowymi) i następnie wlano świeży olej. Również zalecono wlanie do pełnego zbiornika benzyny środka chemicznego, który ma wytworzyć w trakcie spalania benzyny dodatkową osłonę nanocząsteczek polimerowych na powierzchni tłoków, cylindrów, zaworów i gniazd zaworowych. W silniku tym przy wymianie oleju stosowany jest wyłącznie olej Texaco 0W30 C2 (produkowany w belgijskiej rafinerii koncernu Chevron), który spełnia zalecenia normy PSA B71 2312. W trakcie dotychczasowej eksploatacji nie było też potrzeby dolewania oleju między przeglądami, ani też silnik nie ma jakichkolwiek plam czy "zapoceń", które mogłyby powstać w wyniku jakichś nieszczelności. Nigdy nie był natomiast stosowany olej silnikowy firmy Total, czyli zalecany przez PSA do silników w Peugeotach i Citroenach, a tylko wspomniany Texaco.

#4 Guest_Wojtek, 2019-05-16

Guest_Wojtek, 2019-05-16
  • Goście

Napisano 16 maj 2019 - 18:22

74tyś. - uszkodzony pasek rozrządu, uszkodzenie pompy podciśnieniowej, elektrozaworów i inne. Koszt naprawy 6350zł. Producent zaleca wymianę paska co 165tyś. km lub co 10 lat :))) Awaria oczywiście po gwarancji - nie należy się żadna rekompensata.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych