Skocz do zawartości


Zdjęcie

Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moto

Admin Moto

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 49366 postów

Napisano 13 maj 2019 - 15:37

Małolitrażowy benzyniak jest francuską odpowiedzią na downsizing. Ma 3 cylindry, 12 zaworów, spełnia normę Euro 6, a do tego powstał przy wykorzystaniu 120 patentów.

Powrót do artykułu: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

#2 Guest_darek

Guest_darek
  • Goście

Napisano 13 maj 2019 - 15:37

Jestem w szoku. Przychylam się do krytyki tego silnika 1,2 PureTech 110 KM . mam 47 tys. i pasek rozrządu do wyrzucenia. oczywiście mnóstwo uszkodzeń z tym związanych. koszt naprawy liczony w tysiącach. peugeot nie poczuwa się do jakiejkolwiek pomocy finansowej. na zasadzie , jak już kupiłeś to masz pecha i spadaj. również miałem spadek mocy przy dodawaniu gazu. to wszystko zaraz po skończonej gwarancji.

#3 Guest_Roman

Guest_Roman
  • Goście

Napisano 14 maj 2019 - 13:19

akurat w mojej rodzinie jest eksploatowany od 4 lat Peugeot 2008 z silnikiem PureTech 1.2 110 KM. Serwisowany jest w tej samej ASO Peugeot (wyłącznie). Przebieg jak dotąd prawie 50 tys km. Nie miał jakichkolwiek awarii ani też nigdy nie zapalały się ostrzegawcze kontrolki, które wskazywałyby na niedomagania silnika. W trakcie ostatniego corocznego przeglądu w ASO w lutym 2019 r. przed wymianą oleju zaaplikowano silnikowi chemiczną płukankę (zgodnie z nowymi procedurami obsługowymi) i następnie wlano świeży olej. Również zalecono wlanie do pełnego zbiornika benzyny środka chemicznego, który ma wytworzyć w trakcie spalania benzyny dodatkową osłonę nanocząsteczek polimerowych na powierzchni tłoków, cylindrów, zaworów i gniazd zaworowych. W silniku tym przy wymianie oleju stosowany jest wyłącznie olej Texaco 0W30 C2 (produkowany w belgijskiej rafinerii koncernu Chevron), który spełnia zalecenia normy PSA B71 2312. W trakcie dotychczasowej eksploatacji nie było też potrzeby dolewania oleju między przeglądami, ani też silnik nie ma jakichkolwiek plam czy "zapoceń", które mogłyby powstać w wyniku jakichś nieszczelności. Nigdy nie był natomiast stosowany olej silnikowy firmy Total, czyli zalecany przez PSA do silników w Peugeotach i Citroenach, a tylko wspomniany Texaco.

#4 Guest_Wojtek, 2019-05-16

Guest_Wojtek, 2019-05-16
  • Goście

Napisano 16 maj 2019 - 18:22

74tyś. - uszkodzony pasek rozrządu, uszkodzenie pompy podciśnieniowej, elektrozaworów i inne. Koszt naprawy 6350zł. Producent zaleca wymianę paska co 165tyś. km lub co 10 lat :))) Awaria oczywiście po gwarancji - nie należy się żadna rekompensata.

#5 Guest_misieq_wroclaw

Guest_misieq_wroclaw
  • Goście

Napisano 27 czerwiec 2019 - 06:52

Nie jestem posiadaczem, ale zainteresowany jednym z modeli PSA dowiedziałem się od dealera Citroena, że na polskim rynku sprzedają samochody z tymi silnikami z zastrzeżeniem, że są eksploatowane w warunkach trudnych - co znaczy tylko tyle, że przeglądy trzeba robić co roku lub 20 tys km, a wraz z nimi wymiana oleju itd. Pracownicy salonów są świadomi kłopotów z tymi silnikami (tzn. rozwarstwiania się paska) i informują o tym na wstępie - a przynajmniej ten jeden tak zrobił. Mniemam, że to już zalecenie od centrali, a warunki trudne są opisane w książkach serwisowych. Dokładnie taki sam problem z paskiem mają EcoBoost fordowskie - też jest kąpiel olejowa.

#6 Guest_Tomek

Guest_Tomek
  • Goście

Napisano 09 lipiec 2019 - 10:35

"Oczywiście miewał on pewne problemy. To były jednak przede wszystkim drobiazgi." - zwłaszcza remont silnika za 6 czy 7 tysięcy zł... :-)

#7 Guest_Kordian1982

Guest_Kordian1982
  • Goście

Napisano 07 sierpień 2019 - 10:11

Peugeot 308SW 77 tyś. km. i awaria, samochód na lawetę, rozwarstwiony, rozpuszczony pasek rozrządu, papka olejowo gumowa zatkała smok ssący, uszkodziła zawory sterujące zmiennymi fazami rozrządu, silnik do płukania, koszt naprawy poza ASO 3200zł, oczywiście już po gwarancji, PSA umywa ręce i nie widzi żadnego problemu a przypadków takich jak mój jest od groma. Spalanie które tu opisujecie to jakaś bajka, na mieście praktycznie nie można zejść poniżej 7l, trasa Pszczyna-Gdynia 6,3l, wyniki 5,1l, 4,4l nieosiągalne w żadnych warunkach podczas normalnego użytkowania. Pozdrawiam i nie polecam silnika 1.2 pure tech.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych