Skocz do zawartości

Zakup roweru na firmę z Niemieckiego sklepu

wróć do serwisu Księgowość 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Marcin

Guest_Marcin
  • Goście

Napisano 27 marzec 2019 - 12:03

Witam,

mam kilka pytań i prosiłbym kogoś bardziej doświadczonego o odpowiedź ponieważ jestem totalnym laikiem.

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą związana z ubezpieczeniami i chciałbym rozliczyć rower (służyłby mi jako dojazd do biura oraz do klientów). Nie jestem VAT-owcem i jestem na stałym podatku liniowym 19%, nie mam zarejestrowanego VAT UE. Chciałbym zamówić rower z niemieckiego sklepu wysyłkowego, koszt roweru z wysyłka to 9700 zł (poniżej 10000 więc nie musiałbym go amortyzować) w związku z tym mam kilka pytań:

1.) Czy mogę w ogóle to zrobić ?

2.) Czy na fakturze ma być w takim razie mój polski NIP ?

3.) Czy faktura musi być w złotówkach ?

Na stronie sprzedawcy widnieją tylko takie informacje odnośnie faktur:

"Podane ceny zawierają podatek VAT, nie zawierają kosztów wysyłki. Ceny dla krajów spoza Unii Europejskiej (poza Australia i Nową Zelandią) nie zawierają podatku VAT. Opłaty celne i wszystkie inne podobne koszty ponosi Klient.

Koszty transportu do krajów spoza Unii Europejskiej zawierają obowiązującą w Niemczech stawkę podatku VAT podaną w Koszyku Zakupów dostępnym on-line. Faktury wystawiane za zamówiony towar pokazują ceny netto. Przesyłki zagraniczne mogą zostać powiększone o opłaty celne niezależne od Canyon Bicycles, przy czym obowiązek ich zapłaty leży po stronie klienta.
Zwrot naliczonego podatku VAT może zostać dokonany wyłącznie po odesłaniu do nas w ciągu 3 miesięcy od daty wystawienia faktury dokumentu wywozowego klienta. Formularz potwierdzenia otrzymają Państwo od nas bezpłatnie."

Z góry przepraszam za mój brak doświadczenia i dziękuje za odpowiedź, jeżeli pomyliłem działy to również przepraszam. 

Pozdrawiam,
Marcin

#2 mancity

mancity

Użytkownik

• Członkowie
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 25 kwiecień 2019 - 21:18