Skocz do zawartości


Akta osobowe i czas pracy


wróć do serwisu Kadry 13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Kasia

Guest_Kasia
  • Goście

Napisano 25 marzec 2019 - 11:32

Mam pytanie. W firmie prowadzimy akta osobowe w formie papierowej, natomiast ewidencja czasu pracy jest w formie elektronicznej. Czy mamy obowiązek ją drukować?



#2 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 25 marzec 2019 - 11:48

Kiedyś gdzieś czytałam, że warto wydrukować, bo zakończeniu okresu rozliczeniowego.



#3 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 25 marzec 2019 - 11:58

To fakt, ale przy 200 pracownikach jest to nie dość, że czasochłonne to i ile miejsca i papieru zajmie



#4 Guest_AgA

Guest_AgA
  • Goście

Napisano 25 marzec 2019 - 12:24

nie ma obowiązku drukowania ewidencji elektronicznej

ważne, że jest do niej dostęp poprzez program i można wydrukować dla danej osoby w przypadku kontroli

ustawodawca odstąpił od drukowania co miesiąc i dla każdego, można prowadzić ewidencję tylko elektroniczną



#5 Guest_Kasia

Guest_Kasia
  • Goście

Napisano 25 marzec 2019 - 12:46

nie ma obowiązku drukowania ewidencji elektronicznej

ważne, że jest do niej dostęp poprzez program i można wydrukować dla danej osoby w przypadku kontroli

ustawodawca odstąpił od drukowania co miesiąc i dla każdego, można prowadzić ewidencję tylko elektroniczną

 

Czy ma Pani na to jakieś potwierdzenie, artykuł?



#6 Guest_AgA

Guest_AgA
  • Goście

Napisano 25 marzec 2019 - 14:03

o tym że odstąpił mówi rozporządzenie z dnia 10 grudnia 2018 - nie ma takiego zapisu o obowiązku drukowania i trzymania w teczce, a pierwotnie projekt go zawierał

informacja w par. 6 jest o obowiązku ewidencji dla każdego pracownika oddzielnie i następnie rozdz. 3. Szczególne wymagania dotyczące prowadzenia i przechowywania dokumentacji w postaci elektronicznej 



#7 Guest_Magda

Guest_Magda
  • Goście

Napisano 26 marzec 2019 - 11:09

A ta ewidencja ma być prowadzona dla wszystkich pracowników czy tylko nowych, zatrudnionych od 01.01.2019r?



#8 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 26 marzec 2019 - 11:33

Czy ewidencja czasu pracy wg zasad nowego rozporządzenia ma być prowadzona również dla "starych" pracowników czy tylko dla nowych, zatrudnionych od 01.01.2019r?



#9 Guest_Kadrowa71

Guest_Kadrowa71
  • Goście

Napisano 26 marzec 2019 - 13:07

dla "starych" tj. zatrudnionych  przed 01-01-2019 również nie było obowiązku drukować ewidencję czasu pracy. Szczegóły dot. prowadzenia tej ewidencji (np. godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy) też obowiązują od 01-01-2019.



#10 Guest_magda

Guest_magda
  • Goście

Napisano 27 marzec 2019 - 12:39

Dokument stworzony na komputerze nie jest równoznaczny z dokumentem elektronicznym wg ustawodawcy.

Z tego co czytałam to do każdego dokumentu elektronicznego mają być nadpisane metadane które zawierają m.in. nr dokumentu, datę utworzenia, pesel pracownika którego dotyczy, itp. dokładnie opisane w rozporządzeniu poniżej.

 

od 01.01.2019 mamy obowiązek prowadzenie dla wszystkich pracowników akt osobowych i dokumentacji ze stosunku pracy po nowemu.

Ale nie zmieniamy tego jak prowadziliśmy do dnia 31.12.2018 czyli tych starych rzeczy nie trzeba przerabiać po nowemu jednak ustawodawca daje możliwość aby dostosować całe akta do nowych przepisów.

 

Wydaje mi się że jest konieczne drukowanie wszystkiego co miesiąc bo co będzie jeśli przyjdzie kontrola i poprosi o dokumenty?

Drukowanie może być wtedy czasochłonne.

 

 

Podstawa prawna:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej



#11 Guest_AgA

Guest_AgA
  • Goście

Napisano 27 marzec 2019 - 12:59

kiedy przyjdzie kontrola, to poda co będzie kontrolować i z jakiego okresu, jest czas na przygotowanie dokumentów, raczej nie będzie kontrolować 570 osób z 12 miesięcy

 

elektroniczna ewidencja nie jest jednoznaczna z dokumentem elektronicznym i tego nie twierdzę, ale nie jest ona tworzona na komputerze jako dokument, tylko jako zbiór danych z programu, 

elektroniczna ewidencja powstaje np. kiedy w zakładzie pracy jest czytnik kart wejścia i wyjścia, kiedy elektronicznie jest prowadzony system urlopów, zwolnień lekarskich, można ją wydrukować oddzielnie dla każdej osoby

 

zmiana przepisów idzie w stronę elektronizacji dokumentacji, a nie cofania się i mnożenia papierów



#12 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 27 marzec 2019 - 13:19

Do prowadzenia elektronicznej ewidencji RCP nie jest konieczne.



#13 Guest_magda

Guest_magda
  • Goście

Napisano 27 marzec 2019 - 14:47

niby tak ale co z z tym zapisem:

w art. 94 pkt 9a i 9b otrzymują brzmienie: „9a) prowadzić i przechowywać w postaci papierowej lub elektronicznej dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracowników (dokumentacja pracownicza);

 

czy ustawodawca nie mówi, że mamy wybrać jedną z tych form do całej dokumentacji pracowniczej?

 

co jeżeli prowadzimy np. karty przydziału odzieży w formie papierowej to czy to wyklucza już formę elektronicznęj do pozostałej części dokumentacji pracowniczej.

 

I teraz tak z życia:

Miałam 3 szkolenia na przełomie końca 2018 i początku 2019 roku (osoby pracujące jako inspektorzy PIP oraz współpracujące z Ministerstwem Finansów)  i takie sprzeczne informacje otrzymałam dla tematu urlopów wypoczynkowych w sytuacji kiedy pracownicy składają wnioski przez udostępnioną stron: internetową połączoną z programem płacowo-kadrowym:

  • wykładowca I twierdził że musimy wydrukować każdy zgłoszony urlop i pracownik musi to znowu podpisać;
  • wykładowca II twierdził że musimy jedynie wydrukować każdy zgłoszony urlop;
  • wykładowca III twierdził że nie musimy tego wcale drukować.

I teraz kwestia jak zinterpretuje przepisy kontrolujący nas inspektor



#14 Guest_AgA

Guest_AgA
  • Goście

Napisano 27 marzec 2019 - 15:13

wiele osób prowadzących szkolenia z przepisów prawa pracy to teoretycy, pracownicy MF lub prawnicy

dobrze wybierać szkolenia, które prowadzi pracownik/inspektor PIP pod który podlegamy

ja na takim byłam i mogę mieć nadzieję, że jakby co, to wykładnia będzie taka sama jak na szkoleniu:

urlopy mogą być tylko elektroniczne (skoro kierownik wprowadził do systemu, a pracownik nie przyszedł do pracy, to znaczy że wybrał urlop),

nie trzeba drukować ewidencji (zatrudniamy ponad 600 osób, to byłoby zwykłe marnotrawstwo papieru i pomieszczeń do składowania), 

wymóg jednolitej formy prowadzenia dotyczy tylko akt osobowych, nie ogólnie całej dokumentacji pracowniczej





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych