Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zbycie towaru


wróć do serwisu Księgowość Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Kambodżanin

Kambodżanin

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 20 marzec 2019 - 23:05

Dzień dobry,

dopiero zaczynam prowadzić spółkę z o.o. , po rozmowie z kilkoma księgowymi sam już nie wiem...

1.

planuję zakupić na fakturę VAT 23% sprzęt który będę użytkował przez 3 miesiące, czy sprzedając ten sprzęt muszę wystawić fakturę VAT? Czy też mogę wystawić VAT-marżę? lub może istnieje jeszcze jakiś inny sposób sprzedaży, np. poprzez allegro itp. Sprzęt może zakupić firma lub osoba fizyczna czy w obydwu przypadkach muszę wystawić fakturę VAT?, może wystarczy umowa kupna sprzedaży?

2.

Czy jest jakiś okres po zakupie (amortyzacja ?) przez który nie mogę zbyć zakupionej rzeczy?

3.

Jak to wygląda jeśli sprzedam sprzęt udziałowcowi lub komuś z zarządu spółki?

4.

Co robimy w przypadku gdy sprzęt się zepsuje, a koszty naprawy są nieopłacalne? Jak to księgujemy?

5.

Czy różne zakupy księgujemy w różny sposób, np. komputer i zakup krzesła.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych