Skocz do zawartości

Wymiar urlopu a staż z UP

wróć do serwisu Kadry 10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Ewa

Guest_Ewa
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2019 - 12:59

Pogubiłam się czytając ustawy.

Może ktoś mi odpowie, czy mając staż z UP mój wymiar urlopu powinien wynosić 26 dni?

Na UoP pracuję od 1 roku i 6 miesięcy, miałam wcześniej 2 staże z Urzędu Pracy, suma ich to 11 miesięcy + 1 miesiąc zatrudnienia (UoP)

Czy ja dobrze liczę, że obecnie mam już 2 lata i 6 miesięcy lat pracy,więc pół roku temu nabyłam uprawienia do 26 dni urlopu?

Czy staż się nie liczy?

Mam studia wyższe czyli te "8 lat pracy" już jest (od 2015)

#2 ZosiaA

ZosiaA

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19284 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 28 styczeń 2019 - 13:08

Istotne jest rozgraniczenie dwóch pojęć:

1)nabycie prawa do urlopu (czyli daty, od której urlop pracownikowi przysługuje)

2) wymiar urlopu (czyli liczby dni wolnych od pracy).

Okres stażu lub pobierania stypendium wpływa na wymiar tego urlopu, lecz pozostaje bez znaczenia w zakresie nabycia prawa do niego.

#3 Guest_Ewa

Guest_Ewa
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2019 - 13:18

No pięknie, czyli sama przegapiłam moment :/

Nie dostarczałam dokumentów do stażu w obecnej firmie, bo myślałam, że to nie ma znaczenia...

Czyli przegapiłam i za tamten rok nie "odbiorę" dodatkowych 6 dni?

Teraz tylko mogę dołączyć dokumenty i mieć na ten rok czyli 2019, wymiar urlopu 26 dni...

#4 ZosiaA

ZosiaA

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19284 postów

Napisano 28 styczeń 2019 - 13:21

No pięknie, czyli sama przegapiłam moment :/

Nie dostarczałam dokumentów do stażu w obecnej firmie, bo myślałam, że to nie ma znaczenia...

Czyli przegapiłam i za tamten rok nie "odbiorę" dodatkowych 6 dni?

Teraz tylko mogę dołączyć dokumenty i mieć na ten rok czyli 2019, wymiar urlopu 26 dni...

dobrze zrozumiałaś p-kt 1)?

#5 ZosiaA

ZosiaA