Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sprawozdanie finansowe ZB


wróć do serwisu Księgowość 13 odpowiedzi w tym temacie

#1 ona_

ona_

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 156 postów

Napisano 24 styczeń 2019 - 10:28

Czy my też składamy elektronicznie? Jeśli tak, to gdzie? Wszędzie mowa tylko o podmiotach wpisanych do KRS, a co z zakładami budżetowymi?



#2 ona_

ona_

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 156 postów

Napisano 30 styczeń 2019 - 10:39

Jakby ktoś chciał znać odpowiedź na to pytanie, to składamy elektronicznie :)

"Takie jednostki sporządzają sprawozdanie finansowe w postaci elektronicznej, nieustrukturyzowanej, oraz opatrują kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, zgodnie z zapisami ustawy o rachunkowości.

Sporządzenie sprawozdania finansowego w postaci elektronicznej nieustrukturyzowanej oznacza, że ma być ono sporządzone w formie pliku, który można zapisać i odczytać za pomocą programu komputerowego, np. w postaci pliku tekstowego, pliku graficznego lub mieszanego, a następnie podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, przez osobę, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych, i kierownika jednostki, a jeżeli jednostką kieruje organ wieloosobowy – przez wszystkich członków tego organu." - ze strony MF

i jeszcze:

"Takie jednostki, będące podatnikami CIT, sporządzają sprawozdania finansowe w postaci elektronicznej, nieustrukturyzowanej i składają do właściwego naczelnika urzędu skarbowego, nie do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Wypełnienie obowiązku może nastąpić poprzez wysłanie sprawozdania finansowego na elektroniczną skrzynkę podawczą organu podatkowego bądź doręczenie do urzędu na informatycznym nośniku danych."



#3 Guest_Gośc

Guest_Gośc
  • Goście

Napisano 30 styczeń 2019 - 11:45

Ona - miej litość.... które sprawozdania? Rb 30S itd czy tylko np: bilans. Co do Deklaracji Cit to wiadomo. Czy wszystkie sprawozdania.



#4 szlemka

szlemka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1659 postów

Napisano 30 styczeń 2019 - 12:41

ona, czy to znaczy, że musi być podpisane podpisem elektronicznym i przez kierownika i przez gk? 



#5 ona_

ona_

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 156 postów

Napisano 31 styczeń 2019 - 06:47

Spokojnie, tylko sprawozdanie finansowe czyli Bilans, RZiS, Zmiany w Funduszu i Informacja Dodatkowa. Ma być podpisane przez GK i przez dyrektora/kierownika. Dlatego jest czas żeby załatwić podpis elektroniczny dla tych, którzy nie mają.



#6 Szym17

Szym17

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 183 postów

Napisano 31 styczeń 2019 - 14:19

Czyli one mają być sporządzone w programie, w którym dadzą się podpisać podpisem elektronicznym?

 

W wordzie, w excelu nie mogą być?



#7 ona_

ona_

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 156 postów

Napisano 31 styczeń 2019 - 14:20

Na to wychodzi, że nie bardzo. Ja pewnie zrobię w wordzie, excelu, potem na pdf to zmienić i można podpisać :D



#8 Szym17

Szym17

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 183 postów

Napisano 31 styczeń 2019 - 14:47

Ale zrobić konwersję pliku word na pdf, a nie skan, prawda?



#9 ona_

ona_

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 156 postów

Napisano 31 styczeń 2019 - 14:48

No raczej



#10 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 28 luty 2019 - 11:25

Na to wychodzi, że nie bardzo. Ja pewnie zrobię w wordzie, excelu, potem na pdf to zmienić i można podpisać "

 

 

No ale jak w formie pdf możesz wysłać i podpisać podpisem elektronicznym? 

Najlepiej jakby Ministerstwo finansów wygenerowało druk w formie elektronicznej jak Cit  które właśnie w takiej formie można wysłać do US elektronicznie



#11 Rafael22

Rafael22

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 28 luty 2019 - 12:55

Nie wiem jakie wy macie programy do podpisu elektornicznego ale u nas jest proCertum SmartSign i można nim wiele formatów plików podpisać tylko np w przypadku plików excela to podpis jest w osobnym pliku i wtedy trzeba wysłać dwa pliki sprawozdanie Arkusz programu Microsoft Excel (.xlsx) + podpis do sprawozdania (.xades), a w przypadku PDFu to podpis dodaje do pliku .pdf wiec jeden plik ma wszystko.



#12 Guest_Beata

Guest_Beata
  • Goście

Napisano 01 marzec 2019 - 18:53

A do gminy dacie papierowy wydruk tego podpisanego elektronicznie?



#13 Guest_NAJ

Guest_NAJ
  • Goście

Napisano 18 czerwiec 2019 - 10:02

Proszę o pomoc.

Jak złożyć sprawozdanie finansowe do US z zakładu budżetowego. Proszę o ścieżkę dostępu krok po kroku



#14 ona_

ona_

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 156 postów

Napisano 18 czerwiec 2019 - 12:19

Najprostsza ścieżka dostępu jest taka, że nagrywasz podpisane sprawozdanie na nośnik elektroniczny i wieziesz do swojego US





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych