Skocz do zawartości


Zdjęcie

premie uznaniowe

premie wynagrodzenia

wróć do serwisu Kadry 23 odpowiedzi w tym temacie

#1 poczatkujaca_kadrowa

poczatkujaca_kadrowa

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 17 postów

Napisano 10 grudzień 2018 - 14:49

Dzień dobry,

bardzo proszę o pomoc. Szef chce wprowadzić premie uznaniowe dla pracowników. Nie mamy regulaminu wynagradzania, w umowie o pracę też nie ma wyszczególnionej premii uznaniowej. Jak w takiej sytuacji wprowadzić premie uznaniowe w firmie?

Czy muszą być wyszczególnione na liście płac?



#2 Guest_Paula

Guest_Paula
  • Goście

Napisano 10 grudzień 2018 - 15:32

Pismem okólnym poinformować pracowników o możliwości przyznania premii, o ewentualnym jej zmniejszaniu za czas choroby, o naliczaniu lub nie do chorobowego, o warunkach jakie będa sprzyjały przyznaniu premii.......

Powinny być wyszczególnione



#3 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 13090 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 10 grudzień 2018 - 22:19

"Czy muszą być wyszczególnione na liście płac?"

Pytasz czy mają być w osobnej pozycji obok wynagrodzenia zasadniczego ?

Wg mnie muszą być w osobnej pozycji, a nie w łącznie kwocie razem z wynagrodzeniem. 



#4 poczatkujaca_kadrowa

poczatkujaca_kadrowa

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 17 postów

Napisano 12 grudzień 2018 - 09:39

Pismem okólnym poinformować pracowników o możliwości przyznania premii, o ewentualnym jej zmniejszaniu za czas choroby, o naliczaniu lub nie do chorobowego, o warunkach jakie będa sprzyjały przyznaniu premii.......

Powinny być wyszczególnione

No właśnie, czy jeżeli wyszczególnię warunki przyznania takiej premii to nie będzie to wtedy premia regulaminowa?

Wiem, że niektórzy w umowie o pracę mają zaznaczone, że istnieje możliwość dostania premii uznaniowej. Czy wtedy muszę robić aneks do umowy? Czy pismo okólne wystarczy?



#5 poczatkujaca_kadrowa

poczatkujaca_kadrowa

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 17 postów

Napisano 12 grudzień 2018 - 09:39

"Czy muszą być wyszczególnione na liście płac?"

Pytasz czy mają być w osobnej pozycji obok wynagrodzenia zasadniczego ?

Wg mnie muszą być w osobnej pozycji, a nie w łącznie kwocie razem z wynagrodzeniem. 

Tak, dokładnie czy mają być wyszczególnione osobno. Dzięki :)



#6 poczatkujaca_kadrowa

poczatkujaca_kadrowa

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 17 postów

Napisano 12 grudzień 2018 - 09:48

A powiedzcie mi kochane babeczki jeszcze czy możliwe jest, żeby w firmie która składa się z 2 działów: handlowego i magazynu (liczba pracowników do 20 os.) jest możliwe, że każdy kierownik ma inną zasadę co do chorobowego? Np. jeden zabiera całą premię, a drugi np. 20zł / dzień.

Co myślicie wgl o zabieraniu np. 500zł (całej premii) za nawet 1 dzień chorobowego - to jest zgodne z prawem?



#7 Dorota

Dorota

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 5133 postów

Napisano 12 grudzień 2018 - 09:56

O jakiej premii mówisz? Uznaniowej czy regulaminowej?



#8 poczatkujaca_kadrowa

poczatkujaca_kadrowa

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 17 postów

Napisano 12 grudzień 2018 - 10:01

O jakiej premii mówisz? Uznaniowej czy regulaminowej?

O premii tzw. nieoficjalnej ;)

W sumie tego premią nie można nazwać bo to jest część wynagrodzenia, poprostu jest inaczej płacona



#9 Dorota

Dorota

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 5133 postów

Napisano 12 grudzień 2018 - 10:12

Jeśli "inaczej płacona" to oficjalnych reguł ich przyznawania nikt ci tu nie poda. Sami je ustalacie.



#10 poczatkujaca_kadrowa

poczatkujaca_kadrowa

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 17 postów

Napisano 12 grudzień 2018 - 10:48

Ja raczej ogólnie chcę wiedzieć czy może być tak, że w tej samej firmie jedni mogą chorować a drudzy nie...

Bo wydaje mi się, że zasady co do chorób w firmach powinny być jednakowe dla wszystkich pracowników...



#11 Dorota

Dorota

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 5133 postów

Napisano 12 grudzień 2018 - 12:35

Pracownicy powinni być traktowania równo.

Jednak jeśli mówimy o chorowaniu to jest to uwarunkowane losowo. Jedni w ogóle nie chorują, a inni z byle "pierdołą" lecą do lekarza.



#12 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 12 grudzień 2018 - 12:39

....a jeszcze inni "idą na zwolnienie" bez choroby



#13 Dorota

Dorota

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 5133 postów

Napisano 12 grudzień 2018 - 13:13

Na to nie ma rady ;)



#14 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 13090 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 12 grudzień 2018 - 19:32

A powiedzcie mi kochane babeczki jeszcze czy możliwe jest, żeby w firmie która składa się z 2 działów: handlowego i magazynu (liczba pracowników do 20 os.) jest możliwe, że każdy kierownik ma inną zasadę co do chorobowego? Np. jeden zabiera całą premię, a drugi np. 20zł / dzień.

Co myślicie wgl o zabieraniu np. 500zł (całej premii) za nawet 1 dzień chorobowego - to jest zgodne z prawem?

 

Moim zdaniem nie może tak być w jednej firmie. Zasady premiowania czy nagradzania powinny być takie same dla wszystkich pracowników. Pracownicy mogą złożyć donos do PIP z zarzutem dyskryminowania części załogi.



#15 Guest_andżelina

Guest_andżelina
  • Goście

Napisano 12 grudzień 2018 - 22:29

Moim zdaniem jeśli premia jest uznaniowa, to jak sama nazwa wskazuje, udzielana jest wg uznania szefa, który jednemu pracownikowi może ją przyznać, a drugiemu nie musi. Jeśli chodzi o premię regulaminową, to te same zasady obowiązują wszystkich pracowników.



#16 poczatkujaca_kadrowa

poczatkujaca_kadrowa

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 17 postów

Napisano 13 grudzień 2018 - 08:18

To jeszcze nie jest premia uznaniowa. To jest część wynagrodzenia... jeden kierownik chce  zrobić to na "legalu" i nazwać ją premią uznaniową. Tylko że ta premia obejmowałaby połowę pracowników - tych którym jest zabierane te 500zł za chorobowe.

Co jest najśmieszniejsze oni nigdy nie nadużywali chorobowego nawet jak nie było tej zasady.

Myślę, że argument dyskryminacji by tu bardzo pasował. Dziękuję :)



#17 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 13 grudzień 2018 - 08:25

To nie dyskryminacja (wąsko, z określonych powodów), tylko nierówne traktowanie (szeroko).

 

 



#18 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 13 grudzień 2018 - 08:32

To jeszcze nie jest premia uznaniowa. To jest część wynagrodzenia... jeden kierownik chce  zrobić to na "legalu" i nazwać ją premią uznaniową. Tylko że ta premia obejmowałaby połowę pracowników - tych którym jest zabierane te 500zł za chorobowe.

Co jest najśmieszniejsze oni nigdy nie nadużywali chorobowego nawet jak nie było tej zasady.

Myślę, że argument dyskryminacji by tu bardzo pasował. Dziękuję

Bzdury piszesz, przy premii uznaniowej nie ma mowy o dyskryminacji.

UZNANIOWOŚĆ - jest tą formą, która pozwala dać jednym a nie dać drugim



#19 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 14 grudzień 2018 - 08:48

Nawet w przypadku uznaniowości pracownicy mają być traktowani równo - można jednym dać, a drugim nie, ale w oparciu o takie same przesłanki mają być traktowani tak samo. Art. 183b i 183c kp się kłania.

 

 

 



#20 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 14 grudzień 2018 - 08:57

Nawet w przypadku uznaniowości pracownicy mają być traktowani równo - można jednym dać, a drugim nie, ale w oparciu o takie same przesłanki mają być traktowani tak samo. Art. 183b i 183c kp się kłania.

co mi się kłania to mi się kłania, mam to w głębokim "poważaniu", uznaniowość w mojej subiektywnej ocenie nie będzie równa i co?

pokłoń się raz jeszcze i pędź do sądu





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: premie, wynagrodzenia

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych