Skocz do zawartości


Zdjęcie

księgowanie listy płac


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 aklema

aklema

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 16 listopad 2018 - 23:29

Przepraszam, za być może banalne (dla niektórych, pytanie.

Sporządzam listę płac, np. 31.10.2018. Naliczam na niej składki ZUS (pracownika, pracodawcy), podatek, potrącenia, np. do komorników, PZU.

Kwotę netto wypłacam pracownikowi 5.11.2018.

Proszę pomóżcie, bo straciłam wiarę - jak zaksięgować te listę.

Generalnie chodzi mi o podatek i ZUS  - do którego miesiąca. Października - bo jest sporządzona lista, czy listopada - bo data wypłaty.

Jestem z jednostki budżetowej i do tej pory zawsze księgowałam do miesiąca, którego dotyczyła lista płac.



#2 Guest_Gosia

Guest_Gosia
  • Goście

Napisano 17 listopad 2018 - 07:07

Listę płac księgujesz zgodnie z naliczeniem. Wynagrodzenia i pochodne dotyczą miesiąca października- to jest koszt.Nie myl wypłaty do US i ZUS , który można wypłacić w listopadzie. Nie ważne kiedy jest wypłata, ważne jakiego miesiąca dotyczy koszt. Zauważ,że listę plac DWR księgujesz w grudniu, a wypłacasz netto najpóźniej w marcu, a wówczas składki w kwietniu.



#3 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18335 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 17 listopad 2018 - 08:55

Tak, jak pisze Gosia, koszt do danego m-ca jak lista, a wydatek wtedy, kiedy płacisz .
Najlepiej płacić w tym samym m-cy, pięknie się uzgadniania i zamykasz rok bez zobowiązań przechodzących do nowego roku.

#4 Guest_aklema

Guest_aklema
  • Goście

Napisano 17 listopad 2018 - 11:32

Tak, wiem, że to jest koszt brutto do miesiąca.

 

Konkretnie chodzi mi o księgowanie podatku i składek ZUS (pracownika) na stronie MA.

 

Skoro samo wynagrodzenie netto wypłaciłam w listopadzie, to podatek jest należny właśnie za listopad (do odprowadzenia do US w grudniu).

Nie mogę zatem zaksięgować podatku pod listą płac do października, czyli właśnie na MA.

Pod jakim zatem dokumentem to zrobić. Teraz naliczenie podatku, ZUS jest pod wyciągiem bankowym (!?), pod tym z wypłatą wynagrodzenia.

 

 



#5 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18335 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 17 listopad 2018 - 14:31

Nie wiem o co ci chodzi.
Proponuję poczytać "Komentarz do Planu kont".
Nie wiem jak księgujesz, trudno doradzać
Może zapytaj głównej księgowej

#6 Guest_Ania

Guest_Ania
  • Goście

Napisano 04 grudzień 2018 - 14:27

Szczerze mówiąc też nie wiem o co Ci chodzi.

 

Zapytaj się księgowej na miejscu, lub po prostu wrzuć tutaj tą listę.

 

 

 

 

 

 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych