Według Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 marca 2013 r. w sprawie kas rejestrujących
§ 13. 1. Rozpoczęcie prowadzenia ewidencji przez podatnika poprzedzone jest:
1) złożeniem zawiadomienia do właściwego naczelnika urzędu skarbowego, że będzie przez niego prowadzona ewidencja
przy zastosowaniu kasy, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia – w celu odliczenia lub zwrotu kwoty
wydatkowanej na zakup kasy; zawiadomienie zawiera informację o liczbie kas i miejscu (adresie) ich używania;
2) dokonaniem fiskalizacji kasy.
2. W przypadku podatnika, który zamierza stosować do prowadzenia ewidencji jedną kasę, zawiadomienie, o którym
mowa w ust. 1 pkt 1, może być dokonane na formularzu zgłoszenia przez podatnika danych dotyczących kasy, którego wzór
stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3. Fiskalizacja dokonywana jest przez serwisanta kas przez jednokrotne i niepowtarzalne uaktywnienie trybu fiskalnego
pracy kasy z równoczesnym wpisaniem numeru identyfikacji podatkowej podatnika (NIP) do pamięci fiskalnej.
4. Fiskalizacja potwierdzona jest wykonaniem raportu fiskalnego dobowego. Wydruk raportu fiskalnego dobowego
dołączany jest do książki kasy.
5. W terminie 7 dni od dnia fiskalizacji kasy podatnik składa do właściwego naczelnika urzędu skarbowego zgłoszenie
danych dotyczących kasy, w celu otrzymania numeru ewidencyjnego.
Na tej podstawie zakładam ,że po zgłoszeniu do US w czasie oczekiwania na numer ewidencyjny mogę korzystać z kasy