Skocz do zawartości

Samodzielne prowadzenie działalności.

wróć do serwisu Księgowość 24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Iwona

Guest_Iwona
  • Goście

Napisano 26 lipiec 2018 - 12:18

Witam. Mój mąż prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą na zasadach ogólnych nie jest VATowcem. Korzystamy z usług Biura Rachunkowego. Rozważam podjęcie się prowadzenia księgowości, z tym że nie mam żadnego doświadczenia. Mąż świadczy usługę swojemu szefowi i jeździ ciężarówką po Europie (samochód,paliwo, zlecenia są od szefa mąż tylko wsiada i jedzie) W związku z tym, bardzo proszę Państwo o udzielenie mi kilku informacji. Czy PKPIR musi być w formie elektronicznej czy może być w formie papierowej? Czy lepiej prowadzić w obu formach? Czy te wydruki zapisów dokonanych w danym miesiącu w PKPIR należy gdzieś wysyłać czy poprostu przechowywać z pozostałą dokumentacją? Jakiego programu księgowego warto używać (może są jakieś nie drogie i fajne)? Domyślam się ze PIT 5 należy wysyłać do 20 dnia następnego miesiąca do US? A jeśli chodzi o delegacje zagraniczne (ja je rozpisuje i liczę ) należy jedynie przeliczyć te diety na walutę Polską wg. Kursu NBP obowiązującego w dniu zakończenia się danej delegacji i poprostu zaksięgowac? Jak je mogę zaksięgowac (pytam bo nigdy nie spotkałam się z ksiegowaniem diet z delegacji) ? Czy ten dokument dotyczacy delegacji (chodzi o druk określający czas i miejsce docelowe, obliczenie diet wszystkich krajów przez które przejeżdżał mąż) musze gdzieś wysyłać czy poprostu przechowywać? Skąd czerpiecie wiedze odnosnie zmian wniesionych w przepisach? Jest może jeszcze coś czego nie wiem a powinnam wiedzieć? Wiem jeszcze, ze miesiac nalezy zamknac do 20 dnia nastepnego miesiąca. Bardzo proszę o odpowiedz. Pozdrawiam.

#2 Guest_Iwona

Guest_Iwona
  • Goście

Napisano 26 lipiec 2018 - 13:22