Skocz do zawartości


Czy sprzedawca może odmówić podpisania noty korygującej?

nota korygująca odmowa

wróć do serwisu Księgowość Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Guest_Krzysiek

Guest_Krzysiek
  • Goście

Napisano 09 lipiec 2018 - 02:34

Cześć, mam następujący problem.

Dokonywałem zakupu w sklepie internetowym firmy X która jest czynnym płatnikiem VAT.

Podczas składania zamówienia w polach dane nabywcy można było wpisać nazwę firmy i nip

wyglądało to tak:

Imię/Nazwa firmy:

Nazwisko/NIP:

W odpowiednie rubryki podawałem dane mojej DG.

Po złożeniu JPK_VAT dostałem zwrotkę za ostatni miesiąc, że wersje faktur nie pokrywają się u sprzedawcy.

W złożonym przez niego JPK_VAT nie ma mojego nipu jest on zawarty w polu nazwa kontrahenta. A tam gdzie powinien być nip jest brak.

Sprawa niby prosta, wysyłka noty korygującej do sprzedawcy z prośbą o poprawę danych dla wszystkich 80 faktur.

Poszła nota i tu pojawiają się schody. Sklep zmienił regulamin, bo mieli dobre ceny i DG takie jak ja dokonywały zakupów z myślą o odsprzedaży (według ich strony treść nowego regulaminu weszła w życie z dniem 25.05.2018). Obecnie w regulaminie jest informacja, że sklep nie prowadzi sprzedaży dla DG i firm, wyłącznie dla konsumentów/osób fizycznych.

Osoba do której wysłałem noty korygujące we wstępnym mailu zasłoniła się zmienionym regulaminem sklepu i odmówiła podpisania nota w takiej ilości.

Jak wy widzicie tą sprawę, jak to ugryźć?

Mam faktury wystawione przez firmę X, na których są dane mojej firmy tylko przez ich system przypisane błędnie do pola dane osobowe. Dodatkowo nadal mogę pobrać je z ich serwera i zawierają wszystkie dane mojej firmy, problemem jest tylko wysłany przez nich plik JPK_VAT, wszystkie ceny i daty się zgadzają stąd prośba o notę a nie korektę.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: nota korygująca, odmowa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych