Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zakup mieszkania deweloperskiego - problem z odbiorem


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukasz.g

lukasz.g

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 27 maj 2018 - 22:34

Witam,

 

podjąłem decyzję o zakupie swojego pierwszego mieszkania z  rynku pierwotnego. Zrobiłem rozeznanie na rynku i udałem się do dewelopera w celu zakupu.

Dnia 07.03.2018r. podpisaliśmy umowę przedwstępną zakupu nieruchomości i wpłacony został zadatek. W umowie przedwstępnej znalazł się zapis iż lokal będzie w stanie deweloperskim i będzie zawierał: całkowicie wykończony dom na zewnątrz, stolarkę okienną z roletami zewnętrznymi, pokrycie dachowe, instalację wodno-kanalizacyjną, gazową i elektryczną a na ścianach i sufitach położone będą tynki gipsowe, posadzki betonowe. Lokal nie będzie jedynie posiadał białego montażu, glazur, podłóg i drzwi wewnętrznych (wejściowe z klatki schodowej do mieszkania mają być zamontowane).

Umowa posiadała także zapis że wydanie nieruchomości kupującemu wraz z odbiorem w/w lokalu nastąpi po podpisaniu aktu notarialnego oraz zapłaceniu całej kwoty za lokal mieszkalny.

 

Dnia 12.04.2018r. nastąpił kolejny etap i podpisaliśmy akt notarialny. W owym akcie notarialnym znalazło się kilka ciekawych zapisów, które z początku nie wiadomo dlaczego nie wzbudziły we mnie żadnych wątpliwości (niestety) a oto i one:

- poinformowano mnie iż "mieszkanie otrzymało pozwolenie na użytkowanie pod warunkiem usunięcia nadmiaru wilgoci technologicznej",

- "stawiający oświadczyli, że wydanie przedmiotu niniejszej umowy w posiadanie nabywcy już nastąpiło" - powiedziano mi że w najbliższym czasie zostanę poinformowany o terminie możliwości odbioru kluczy do mieszkania a skoro taki zapis się znalazł to powinienem raczej być już w posiadaniu tychże kluczy,

- deweloper oświadczył że "budynek mieszkalny został wykonany w pełnym zakresie, zgodnie z projektem, na podstawie którego uzyskano pozwolenie na budowę i odbiór techniczny budynku oraz że lokale są wolne od usterek i podlegają gwarancji i rękojmi zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, od dnia podpisania umowy"

 

Tutaj właśnie pojawia się problem, gdyż podpisaliśmy akt notarialny i pieniądze zostały wpłacone na konto dewelopera a ja nadal nie mogę zrobić odbioru mieszkania.

 

Poprzez prawdopodobne błędy budowlane polegające na nieodpowiednim zabezpieczeniu budowy przed czynnikami atmosferycznymi w momencie powstawania budynku, ściany i sufity mieszkania bardzo długo schną. W chwili obecnej nadal są wilgotne, i nie nadają się do pomalowania na biało (co jest także w obowiązku dewelopera przed oddaniem mieszkania klientowi). W dodatku pojawiła się na nich wilgoć!!!. Drzwi wejściowe do lokalu także nie zostały zamontowane, gdyż deweloper obawia się ich uszkodzenia ze względu na zbyt duży poziom zawilgocenia. Budowlańcy podobno wykonywali odwierty w sufitach i podłogach aby spuścić znajdującą tam się wodę, co doprowadziło do uszkodzenia tynku gipsowego znajdującego się na suficie jednego z moich pokoi.

 

Informowałem kilkukrotnie dewelopera o obecnym stanie mieszkania i nalegałem na podjęcie dalszych czynności, które pozwoliły by na jak najszybszy odbiór mieszkania. Otrzymałem informację, że na chwilę obecną nic nie może zrobić oprócz zdania się na pogodę i wietrzenia mieszkania oraz czekania aż ściany same wyschną, co jest dla mnie totalną bzdurą. Skoro otrzymał niemałe pieniądze za mieszkanie to powinien dopełnić wszelkich czynności aby doprowadzić ten lokal do stanu użyteczności!!!

 

Pomocy, nie wiem co mam dalej robić.



#2 konopkaa

konopkaa

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 28 maj 2018 - 07:49

Deweloper ma władzę, z która na pewno nie wygrasz, sprawa stracona! 



#3 lukasz.g

lukasz.g

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 28 maj 2018 - 10:06

Czyli pozostaje mi teraz tylko czekać i zdać się na dobrą wolę dewelopera? Przecież to może trwać miesiącami jeżeli nie podejmie on żadnych czynności

#4 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 28 maj 2018 - 10:34

Rozumiem, że nigdzie w dokumentach nie ma kar za opóźnienie w przekazaniu lokalu?

Trochę się źle zabezpieczyłeś na wypadek tego typu strat. Rozumiem też, że zapłaciłeś mu za całość?



#5 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 28 maj 2018 - 10:34

Rozumiem, że nigdzie w dokumentach nie ma kar za opóźnienie w przekazaniu lokalu?

Trochę się źle zabezpieczyłeś na wypadek tego typu strat. Rozumiem też, że zapłaciłeś mu za całość?



#6 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 28 maj 2018 - 10:34

Rozumiem, że nigdzie w dokumentach nie ma kar za opóźnienie w przekazaniu lokalu?

Trochę się źle zabezpieczyłeś na wypadek tego typu strat. Rozumiem też, że zapłaciłeś mu za całość?



#7 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 28 maj 2018 - 10:34

Rozumiem, że nigdzie w dokumentach nie ma kar za opóźnienie w przekazaniu lokalu?

Trochę się źle zabezpieczyłeś na wypadek tego typu strat. Rozumiem też, że zapłaciłeś mu za całość?



#8 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 28 maj 2018 - 10:34

Rozumiem, że nigdzie w dokumentach nie ma kar za opóźnienie w przekazaniu lokalu?

Trochę się źle zabezpieczyłeś na wypadek tego typu strat. Rozumiem też, że zapłaciłeś mu za całość?



#9 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 28 maj 2018 - 10:34

Rozumiem, że nigdzie w dokumentach nie ma kar za opóźnienie w przekazaniu lokalu?

Trochę się źle zabezpieczyłeś na wypadek tego typu strat. Rozumiem też, że zapłaciłeś mu za całość?



#10 lukasz.g

lukasz.g

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 28 maj 2018 - 10:37

Dokładnie tak, nigdzie w dokumentach nie ma informacji o karach za opóźnienie a pieniądze zostały przelane już w całości, gdyż zakup nieruchomości realizowany był z kredytu



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych