Skocz do zawartości


Rozliczanie kosztów na ryczałcie


wróć do serwisu Księgowość 1 odpowiedź w tym temacie

#1 Guest_Michał

Guest_Michał
  • Goście

Napisano 22 maj 2018 - 16:16

Dzień dobry,

W ubiegłym miesiącu założyłem działalność gospodarczą, jako formę opodatkowania wybrałem ryczałt 8,5%.

Specyfika działalności jest następująca:

Z tytułu realizacji zleceń dla moich klientów uzyskuję dla nich tytuły prawne do określonych spraw, pobieram (za opłatą) dokumenty urzędowe oraz występuję jako pełnomocnik.

Wszelkie koszty uzyskania powyższych (czyli opłaty skarbowe, paliwo) są ujęte w moich zleceniach jako pozycje, za które przysługuje mi zwrot od moich zleceniodawców - innymi słowy, to oni mają de facto je ponosić.


Wiem, że ryczałtowa forma opodatkowania ogranicza możliwość odliczenia kosztów prowadzenia działalności. Czy jest zatem jakakolwiek możliwość, aby refakturować je w sposób, który nie narazi mnie na dodatkowy koszt z tytułu podatku?

Z góry dziękuję za pomoc!

#2 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 12511 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 22 maj 2018 - 21:59

Moim zdaniem każda refaktura to twój przychód, od którego zapłacisz podatek. 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych