Skocz do zawartości


Odstąpienie od umowy kupna

umowa_kupna odstapienie_od_umowy odstapienie

3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Patryk

Guest_Patryk
  • Goście

Napisano 19 kwiecień 2018 - 13:48

Witam,

 

Zwracam się do Państwa z problemem w interpretacji prawa konsumenta. Jakiś czas temu na znanym portalu aukcyjnym kupiłem sprzęt AGD. Wybrałem sposób płatności przy odbiorze paczki (za pobraniem). Niestety zakup nie był przemyślany, tzn. nie przeczytałem informacji o sprzedającym. Poszukałem informacji w Internecie i znalazłem mnóstwo negatywnych opinii o sprzedającym, m.in. że nie wysyła towaru, ludzie mają problem z odzyskaniem pieniędzy etc. Ucieszyłem się, że wybrałem taki sposób płatności, ponieważ pieniądze były cały czas w mojej kieszeni. Po tygodniu zacząłem telefonować do sprzedającego w celu uzyskania informacji o nadaniu paczki. Niestety bez żadnego skutku. Wykonywałem kilka telefonów dziennie przez około 3 dni. Gdy telefon cały czas milczał i nikt nie odpowiadał na maile, postanowiłem zakupić podobny przedmiot u innego sprzedającego. Transakcja była błyskawiczna - byłem bardzo zadowolony. Kilka dni po tej transakcji dostałem maila od kuriera, że nadano paczkę i dojedzie do mnie jutro. Ups.. Byłem już w posiadaniu niezbędnego sprzętu. Co zrobić? Sprzedający dalej nie odpowiadał na próby kontaktu. Gdy kurier przyjechał nie przyjąłem paczki. Czy odesłanie paczki kurierem (nie przyjęcie towaru za pobraniem) jest wystarczającym przejawem woli konsumenta o odstąpieniu od umowy? Czy taka deklaracja musi zostać napisana na piśmie? Jak interpretować przepisy prawne dotyczące tej kwestii? Jako dowód potwierdzania nadania paczki zwrotnej można przecież potraktować informację od kuriera o nieprzyjęciu paczki i skierowaniu jej z powrotem. Mając taką informację jesteśmy w stanie sprawdzić czy nie przekroczono ilości ustawowych dni na odstąpienie od umowy.

 

Pozdrawiam



#2 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 19 kwiecień 2018 - 13:54

Czy poza wykonywaniem telefonu do sprzedającego cokolwiek do niego napisałeś? Mail?

Druga sprawa: kiedy dotarł do Ciebie kurier - bo od tego dnia masz 14 dni na odstąpienie od umowy, więc jeśli jeszcze tyle nie minęło - czym prędzej to zrób.



#3 Guest_P.

Guest_P.
  • Goście

Napisano 19 kwiecień 2018 - 16:42

Właśnie to było jedno z moich pytań. Znalazłem na jakimś forum z poradami prawnymi, że samo odesłanie towaru jest wystarczającym przejawem woli w kwestii odstąpienia od umowy. Pytanie czy to są bzdury i takie odstąpienie musi być na piśmie, czy mogłoby zostać potraktowane poprawnie wg ustawy. 

Czytałem, że można zerwać umowę nie podając żadnej przyczyny, ale czy powinno zostać to napisane na papierze, ewentualnie wysłane pocztą elektroniczną? Czy wystarczy nie odebrać paczki od kuriera podając jako przyczynę zerwanie umowy.

 

Problem jest trochę bardziej zawiły. Ponieważ zakup był robiony po koleżeńsku. Czyli kupujący jest tutaj najbardziej poszkodowany, bo użyczył konta do zrobienia zakupów, a rzeczywisty kupujący po próbach kontaktu postanowił kupić nowy sprzęt, a ten poprzedni odesłać. Sprzedający nie reagował na jakąkolwiek próbę kontaktu przez dwa tygodnie... Dodatkowo na decyzję w sprawie kupna nowego przedmiotu miały wpływ opinie znalezione w Internecie na temat tego sprzedającego.



#4 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 19 kwiecień 2018 - 18:13

Obowiązkiem kupującego jest odebranie towaru, bo co do zasady umowa została zawarta. Odstąpienie NIE musi być na piśmie, ale sprzedawca MUSI się z odstąpieniem zapoznać w ciągu 14 dni od daty dostarczenia towaru.

 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych