Skocz do zawartości


Za wysokie koszty uzyskania przychodu


wróć do serwisu Kadry 10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Ania

Guest_Ania
  • Goście

Napisano 23 marzec 2018 - 09:35

Dzień dobry.

Robiąc Pity za poprzedni rok nie zwróciłam uwagi, że u jednego z pracowników program płacowy przez cały rok policzył podwójne koszty uzyskania przychodu i podwójną ulgę podatkową. W efekcie tego pracownik miał ponad 2000 zł kosztów za ubiegły rok i teraz musi zwrócić do US prawie 600 zł. Pracownik powiedział, że trudno-pokryje tą kwotę ale zapytał czy jest jakaś możliwość aby zakład zwrócił Mu te pieniądze-np. w formie fikcyjnej delegacji etc. 

Czy może ktoś podpowiedzieć jak to teraz ogarnąć?Czy jednak muszę zrobić korektę jego zeznania i automatycznie korektę PIT4R i oczywiście jeszcze policzyć ile muszę pracownikowi oddać...masakra,nigdy tego nie robiła.Nawet nie wiem jak się do tego zabrać.Pomóżcie proszę.



#2 Maria

Maria

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3468 postów
  • LokalizacjaMAŁOPOLSKA

Napisano 23 marzec 2018 - 10:23

W takim przypadku nie robi się korekt PIT 11 i PIT 4R.Jeżeli PIT-11 nie pokrywa się z rzeczywistością, pracownik powinien w rocznym zeznaniu podatkowym samodzielnie uwzględnić prawidłowe kwoty przychodów i kosztów w składanym przez siebie zeznaniu rocznym.



#3 Guest_Ania

Guest_Ania
  • Goście

Napisano 23 marzec 2018 - 10:35

Ale czy my jako zakład pracy z tego tytułu nie będziemy mieć kłopotów?Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy- pracownik ten ma jakby etat podzielony na pół z jednej części na jednym stanowisku ma wynagrodzenie i w związku z tym stosowane podstawowe koszty i ulgę a z drugiej części na drugim stanowisku już nie powinien mieć liczonych ani kosztów ani ulgi a miał, stąd te zawyżone koszty.Nie chodzi tu tylko o to że zamiast 111,25 miał w Picie 139,06 tylko, że miał podwójnie 111,25 stosowane.



#4 Guest_Ania

Guest_Ania
  • Goście

Napisano 23 marzec 2018 - 10:36

Problem w tym,że PIT 11 jest odzwierciedleniem tego co faktycznie w roku miało miejsce a nie powinno.



#5 Maria

Maria

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3468 postów
  • LokalizacjaMAŁOPOLSKA

Napisano 23 marzec 2018 - 10:38

Ale czy to są dwa stosunki pracy?



#6 Maria

Maria

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3468 postów
  • LokalizacjaMAŁOPOLSKA

Napisano 23 marzec 2018 - 10:42

PIT 11 musi być odzwierciedleniem tego co było faktycznie,a zeznanie roczne jest po to aby te błędy naprawić.



#7 Guest_Ania

Guest_Ania
  • Goście

Napisano 23 marzec 2018 - 12:15

Mario to jest specyficzna umowa-robiąc RCA takiej osoby do ZUS zliczam jej dochód z obu stanowisk i wykazuję jako jeden. Pracownik miał jedną umowę o pracę na cały etat. Na mocy zarządzenia szefa wymiar jej dotychczasowego stanowiska zmienił się na pół etatu. Zmiana ta obowiązuje do czasu zakończenia pewnego projektu w który zaangażowany został ten pracownik i tą drugą część etatu ma właśnie jednocześnie na stanowisku projektowym. Po zakończeniu projektu wszystko wraca do dawnego stanu. Wynagrodzenie dotychczasowe zostało podzielone na te dwa stanowiska i ja mam dwie osobne karty wynagrodzeń, osobne fiszki etc.Stosowaliśmy koszty i ulgę tylko w odniesieniu do tej pierwotnej umowy która została zmniejszona do 1/2 etatu.W przypadku tej drugiej "projektowej" nie powinniśmy a jednak system płacowy przez nasze zaniedbanie stosował ulgi i koszty w obu przypadkach. Teraz zamiast rocznego 1335 zł kup ma dwa razy tyle.

Pracownik chce zrobić PIT roczny tak aby wpisać tylko 1335 zł ale boi się czy ma do tego prawo i jakie to będzie miało konsekwencje dla firmy.



#8 Guest_Ania

Guest_Ania
  • Goście

Napisano 23 marzec 2018 - 12:20

Wiem, że podatnik ma prawo na PIT 37 wskazać koszty do jakich ma prawo ale w tej sytuacji comiesięczne zaliczki były niepoprawnie stosowane więc i kwoty podatku jakie zakład przelewał do US były błędne. Nie wiem jaka jest zależność między tym co wykaże pracownik a tym co wykazaliśmy my w PIT4.



#9 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 23 marzec 2018 - 12:42

Moim zdaniem nic pracownikowi nie masz oddawać-sam mógł sprawdzać swoje fiszki i zgłosić to, że zarabia więcej niż powinien.Ty wysłałaś Pita zgodnego ze stanem faktycznym. Pracownik może sobie sam wpisać w PIT37 koszty na poziomie 1335 zł.



#10 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 12250 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 23 marzec 2018 - 23:16

Pracownik nie musi się znać na wyliczeniu listy płac, ale rzeczywiście tu pracodawca narozrabiał.

A właściwie można powiedzieć, że osoba, która nalicza wynagrodzenia. Bo jak widać chyba nie sprawdza list płac, które tworzy, skoro przez cały rok nie zauważono, że są naliczane podwójne koszty. 

Ulgi na liście nie widać /przeważnie/,  więc to mogło umknąć. 

 

W zeznaniu pracownik musi wykazać koszty do jakich miał prawo i wyliczyć należny podatek.

I wyjdzie mu kwota do zapłaty ale ty jako pracodawca już nic z tym nie zrobisz. W trakcie roku pracownik dostawał większe wypłaty, a teraz musi to zwrócić.   



#11 Guest_Ania

Guest_Ania
  • Goście

Napisano 26 marzec 2018 - 10:32

Przejęłam obowiązki pracownicy która przeszła na emeryturę we wrześniu. Faktycznie nie zwróciłam uwagi na te koszty a one były tak liczone od początku roku. Dobrze, a na co się naraziłam w najgorszym wypadku ze strony US?





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych