Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaką rolę pełni olej silnikowy?


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moto

Admin Moto

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 49118 postów

Napisano 02 marzec 2018 - 21:45

Jaką rolę pełni olej silnikowy?

Powrót do artykułu: Jaką rolę pełni olej silnikowy?

#2 Guest_Merlin

Guest_Merlin
  • Goście

Napisano 02 marzec 2018 - 21:45

Zawsze jestem za dobraniem oleju na podstawie auta, a nie naszych widzi mi sie lub dobrych porad kolegów albo mechaników. Sama jak kupiłam samochód to korzystałam z Shell LubeMatch żeby sie nie pomylić. Szybko można dobrac odpowiedni olej i nie zastanawiać sie na chybił trafił czy dobry będzie systetyk czy może pólsyntetyka, albo mineralny.

#3 Guest_Aleks

Guest_Aleks
  • Goście

Napisano 14 marzec 2018 - 19:17

Całkiem nieśle to LubeMatch się sprawdza. Wprowadziłem swoje auto: markę i model z pojemnością silnika i pokazało mi zalecany olej. Poza tym jeszcze częstotliwość wymiany zalecaną przez producenta. Niezłe! Karty techniczne produktu moga się też przydać, bo wiesz co zalewasz. Silnik (P) Km Max15000 Miesiące Max12

#4 Guest_mateusz

Guest_mateusz
  • Goście

Napisano 16 marzec 2018 - 16:41

a ten program LubeMatch jest pomocny akurat chciałem dopytać sprzedawcę o dobór oleju do mojej Astry a tu dzięki temu programowi obyłem się bez pytań.

#5 Guest_Gremnok

Guest_Gremnok
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2018 - 20:20

Mnie mechanik wybrał olej ale wiele lat jezdze do niego i nigdy mnie nie zawiódł jesli o auta chodzi. Obecne Audii mam prawie trzy lata i silnik jest zalany Shell już drugą podmianę. Wcześniej płukał też silnik, ale przy tej podmianie olej był "czysty", więc tylko zlał wcześniejszy i zalał nowym.

#6 Guest_Wrastren

Guest_Wrastren
  • Goście

Napisano 30 kwiecień 2018 - 21:31

Miałem okazję rozmawiać z taksówkarzem z Warszawy który brał udział w testach tych olejów Shell. Przyznał, że przy 2 podmianie olej oczyścił silnik, bo nawet nie trzeba było wymieniać filtra oleju. Shell wierzy w swoje produkty bo to świadomy producent.

#7 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 30 kwiecień 2018 - 23:01

Noe wiem czy ten Shell to dobry pomysł na olej: cyt. "wczoraj, 12:46
Przyznam, że jestem w szoku. Zalałem w tamtym roku Shell Helix HX8 ECT 5W-30 do Astry 1.7 CDTi i w marcu 2018 pojawiły się pierwsze problemy z DPF. Pojechałem do kolegi na warsztat i zlaliśmy olej - woda z nagarem! taka maź powstała ze zapchał się cześciowo smok olejowy! Do tego tyle sadzy powstaje z tego oleju przy spalaniu że zapchał się DPF a ja jezdzie 70/30 % trasa/miasto. d*pa, wlałem z powrotem olej fabryczny Dexos II z ASO i jest ok. Piernicze to gówno. "

#8 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 06 maj 2018 - 23:48

Ja też nie polecam Shella. Sporo spadł na jakości w ciągu ostatnich lat. U mnie zrobiła się woda z tego oleju. Wróciłem potym do podobno gownianego Castrola (fabryczny) ale problemy nie wrocily.nie więc tragedii chyba

#9 Guest_Bartek

Guest_Bartek
  • Goście

Napisano 11 maj 2018 - 09:55

Ja polecam oleje z K2 - moim zdaniem najlepsze na rynku. Dobra jakość, przy stosunkowo niskich kosztach.

#10 Guest_Certek

Guest_Certek
  • Goście

Napisano 13 maj 2018 - 15:59

Jaka woda z Shell sie zrobiła? Przecież ich olejów używają nawet do Ferrari. Zastanowiłbym się najpierw gdzie był ten olej kupiony. Mało to podróbek na rynku. Jak się szuka oszczędności kilku złotych i kupuje byle gdzie to potem takie kwiatki się robią. Nigdy nie słyszałem, żeby ktoś na oryginalnym Shell takie opinie dawał. 



#11 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 13 maj 2018 - 21:06

Dla mnie Shell to się skończył 10 lat temu. Ferrari używa faktycznie ich olejow bo ma umowy podpisane ale jaka jest trwałość Ferrari to wszyscy wiedzą - tandeta. Sprzęgło w Ferrari to jak wytrzyma 15 tys. km to się uważa to za świetny wynik. W normalnej Hondzie sprzęgło wytrzyma lekką ręką 150 tysięcy km. A z tą woda to faktycznie może coś być, bo kolega robi w serwisie Hondy i też nie zaleca Shella (choć to olej rekomendowany przez producenta) tylko wręcz nalega żeby kupić Valvoline Racing albo Motula. Shell naprawdę słabo chroni części silnika przed zuzywaniem i tylko na rękę robi koncernow by auta psuly się szybciej. A Castro to gówno po jedynych pieniądzach. Też tego nie lejcie.

#12 Guest_Certek

Guest_Certek
  • Goście

Napisano 23 maj 2018 - 20:09

Proszę Cię, no przecież każda marka ma słaby punkt. Niewiele ma wspólnego awaryjność sprzęgla Ferrari z olejem. Zgodzić się mogę, że umowy z producentami mają znaczenie, ale to działa też w dwie strony. Nikt nie chce podpisywac umowy o byle co. Trochę dziwnie reaguję jak słyszę, że mechanik czy sprzedawca wręcz na coś nalega. Sorry ale jak na razie to Shell wydaje mi się dość świadom tego co produkuje i nie pozwoliłby sobie na takie wpadki o jakich piszesz. Ostatnio chyba nawet taxówkarze z Warszawy testowali. 



#13 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 23 maj 2018 - 22:08

Shell to się już skończył. Kiedyś miał świetne oleje. Teraz to taka lipa jakby od Chińczyków kupował i tylko nalepki swoje dawał. Mój mechanik też zaleca albo Mobil do starych i tanich aut, albo Motil/Valvoline do nowych. Nawet Orlen Platini uważa za lepszy od Shella a to o czymś świadczy

#14 Guest_aleks

Guest_aleks
  • Goście

Napisano 30 maj 2018 - 14:44

ja od kilkunastu lat używam olei Shell i nigdy na nim się nie zawiodłem do tego Shell do swoich produktów wprowadził   Shell PurePlus jest to  najbardziej zaawansowana formuła Shell do wysokoobciążonych silników.



#15 Guest_pacek

Guest_pacek
  • Goście

Napisano 13 czerwiec 2018 - 17:24

Shell to się już skończył. Kiedyś miał świetne oleje. Teraz to taka lipa jakby od Chińczyków kupował i tylko nalepki swoje dawał. Mój mechanik też zaleca albo Mobil do starych i tanich aut, albo Motil/Valvoline do nowych. Nawet Orlen Platini uważa za lepszy od Shella a to o czymś świadczy

 

Jak dla mnie to Shell dopiero zaczyna, bo wychodzi z coraz to nowymi ofertami. Sprawdź lepiej czy w ogole o Shell mówisz, bo jak kupujesz podróbki dla oszczędności to pewnie daktycznie od chińczyków. 



#16 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 15 czerwiec 2018 - 07:22

W Shell płaci się za markę, za reklamy i za udział w F1. W rezultacie niewiele zostaje już na rozwój olejow i pewnie dlatego widać takie pogorszenie jakości.

#17 Guest_nemecek

Guest_nemecek
  • Goście

Napisano 23 czerwiec 2018 - 18:51

A co z tą ich technologią pure plus skoro tak uważasz? Oni swoje oleje produkują z tego co czytałem od postaw. Wydobywają ropę i gaz ziemny i tworzą z nich oleje bazowe. Więc od początku do końca są świadomi składu swoich produktów. Tu nie trzeba nic reklamować poprzez F1. 



#18 Guest_jacubek

Guest_jacubek
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2018 - 17:39

koncern Shell od dawna sam pracuje na  swoje produkty po przez unowocześnianie ich jak i stosowanie nowoczesnych technologii  oczywiście z korzyścią dla nas kierowców.



#19 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2018 - 21:35

Shell się skończył 15 lat temu. Teraz już robi wodę a nie olej. Przestałem używać w swoim warsztacie bo albo panewki szybciej siadają, albo Turbo ma za słabe smarowanie.z Al o dpf się za szybko zapycha.

#20 Guest_Sabianika

Guest_Sabianika
  • Goście

Napisano 29 lipiec 2018 - 18:00

Osobiście też wiele dobrego czytałem o Shell. Wlewam go do mojego auta ale nie znam się zbytnio. Wiem tylko, że nie mam problemów z rozruchem, nie ubywa mi oleju, nie mam tez problemów ze spalaniem. Moje auto ma już 10 lat, a ja nadal leję syntetyk.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy