Skocz do zawartości

- - - - -

Stypendium socjalne na uczelni a praca.

stypendium socjalne umowa zlecenie praca dochód utracony

wróć do serwisu Księgowość Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Guest_Walkir

Guest_Walkir
  • Goście

Napisano 27 luty 2018 - 20:42

Witam. Studiuję stacjonarnie, pobieram stypendium socjalne. Dochód w mojej rodzinie na rok 2016 nie przekroczył 600zł w przeliczeniu na osobę (4 osoby). W regulaminie przyznawania stypendium socjalnego w interesującej mnie kwestii przepisy brzmią:
,,W dochodzie rodziny studenta warunkującym prawo do pomocy
materialnej uwzględnia się dochód utracony, jak i uzyskany. Przepisów o utracie i uzyskaniu dochodu nie stosuje się do dochodu z tytułu zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej i dochodu z tytułu wyrejestrowania lub rozpoczęcia pozarolniczej działalności gospodarczej, jeżeli członek rodziny lub dziecko pozostające pod opieką opiekuna prawnego utracili dochód z tych tytułów i w okresie 3 miesięcy, licząc od dnia utraty dochodu, uzyskali dochód u tego samego pracodawcy lub zleceniodawcy lub zamawiającego dzieło lub ponownie rozpoczęli pozarolniczą działalność gospodarczą.''
,,Za utratę dochodu uznaje się następujące okoliczności:
[...]
3) utratę zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej; [...]''
Czy oznacza to, że jeśli podejmę pracę (np. na podstawie umowy zlecenia) i zakończę ją przed złożeniem wniosku o stypendium na kolejny rok akademicki, dochód z niej będzie uznawany za dochód utracony? Jak rozumiem, dochód z tej pracy byłby wliczany do dochodu na rok 2018? W jakim przypadku/typie umowy o pracę dochód byłby uznawany za utracony? Czy podjęcie pracy w tym roku nie pozbawiłoby mnie prawa do ubiegania się o stypendium socjalne w przyszłym roku akademickim/roku akademickim 2019/20?(W zależności, do którego roku podatkowego wliczany byłby dochód, gdybym podjął pracę np. w marcu.)
Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam. :)

Dodaj odpowiedź