Skocz do zawartości


koszty i przychody incydentalne


wróć do serwisu Księgowość 8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 19 luty 2018 - 20:28

Proszę o pomoc. Jesteśmy jednostką budżetową. W ubiegłym roku w jednostce pękła rura i  jedno pomieszczenie zostało trochę zalane. Kupiliśmy materiały i konserwatorzy usunęli skutki awarii i pomalowali ścianę. Oszacowaliśmy straty i wystąpiliśmy do ubezpieczyciela o odszkodowanie. Odszkodowanie wpłynęło na nasze konto dochodów. Kwota odszkodowania była wyższa niż nasza wycena. Dochody zostały przelane na rachunek jednostki nadrzędnej. 

Pierwszy raz mieliśmy takie zdarzenie.

Czy dobrze myślę, że po ujęciu kwoty odszkodowania w rachunku zysków i strat w pozycji "inne przychody operacyjne" muszę jeszcze w uwagach (wyjaśnieniach) zawrzeć informację, że takie odszkodowanie otrzymaliśmy i podać jego kwotę?

A co z kosztem naprawy awarii i malutkiego remontu tego pomieszczenia? Fakturę za zakup materiałów zaksięgowałam normalnie 401/201. Dobrze zrobiłam? Czy ten koszt powinnam zaksięgować jako "pozostałe koszty operacyjne" na koncie 761?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc!



#2 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 19 luty 2018 - 21:59

Zosiu, podpowiesz?



#3 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 17915 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 20 luty 2018 - 12:21

Naprawiałaś w ubiegłym roku a odszkodowanie w tym, tak?

#4 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 20 luty 2018 - 16:01

Nie, wszystko w tamtym. Będę sporządzała sprawozdanie finansowe i zastanawiam się czy dobrze zaksięgowałam i czy dobrze myślę, jeżeli chodzi o rachunek zysków i strat.

#5 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 17915 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 20 luty 2018 - 16:06

jeśli wszystko w tamtym roku to miałaś prawo zrefundować sobie wydatki poniesione na naprawę z przyznanego odszkodowania

#6 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 20 luty 2018 - 20:00

Tak zrobiłam. Tylko, czy fakturę za zakup materiałów dobrze zaksięgowałam na koncie kosztowym 401 czy powinnam na koncie 761 i pokazać ją w "rachunku zysków i strat" jako "pozostałe koszty operacyjne", bo  odszkodowanie zaksięgowałam: 240/760 i wpłata 130/240. W "rachunku zysków i strat" pokażę  kwotę odszkodowania w "innych przychodach operacyjnych" i dodatkowo wypiszę w informacji uzupełniającej do rachunku.

A koszty dobrze na 401 - zakup materiałów do remontu po awarii?

 



#7 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 17915 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 20 luty 2018 - 21:43

Tak, dobrze na § 4210

#8 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 21 luty 2018 - 08:39

Dziękuję bardzo!

#9 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 17915 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 21 luty 2018 - 09:04

Proszę :)



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych