Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pracownicze koszty uzyskania przychodów - kiedy stosować i jak


wróć do serwisu Księgowość 5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Księgowość

Admin Księgowość

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy
  • 197154 postów

Napisano 18 luty 2018 - 08:29

Pracodawca zatrudniając pracownika i naliczając wynagrodzenie, jest zobligowany uwzględnić w nim, w formie zryczałtowanej, koszty uzyskania przychodu zgodnie z ustawą o podatku od osób fizycznych z dn. 26 lipca 1991 r. zwaną dalej „ustawą o PIT”. Koszty uzyskania przychodu są nieodzownym elementem, który jest niezbędny do prawidłowego ustalenia wysokości należnego podatku, a co za tym idzie kwoty netto wynagrodzenia. Wysokość tych kosztów jest uzależniona od kilku czynników takich jak np. miejsce zamieszkania lub forma zatrudnienia.

Powrót do artykułu: Pracownicze koszty uzyskania przychodów - kiedy stosować i jak

#2 Guest_Krzysztof

Guest_Krzysztof
  • Goście

Napisano 18 luty 2018 - 08:29

Mój pracodawca wpisał mi w PIT-11 koszty podstawowe, czyli 1335 zł, mimo że wie, iż mieszkam poza miejscowością w której pracuję. Czy wypełniając PIT-37 mogę wpisać koszty podwyższone?

#3 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 17321 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 18 luty 2018 - 08:36

Pracodawca wie....wiedza to za mało, odpowiednio należało złożyć oświadczenie.
Tak, możesz sam się rozliczając wpisać podwyższone koszty.

#4 Guest_Art

Guest_Art
  • Goście

Napisano 15 marzec 2018 - 12:13

Mam pytanie:

jeden rok - połowa roku u jednego pracodawcy, połowa u drugiego

pierwszy (zgodnie z zasadami) wpisuje mi koszty uzyskania przychodu za 7 miesięcy, bo płacił z dołu - ostatnia pensja wpłynęła w lipcu

drugi wpisuje mi koszty uzyskania przychodu za 6 miesięcy, bo płaci w tym samym miesiącu

 

Rozliczając rok wychodzi mi na to, że z punktu widzenia kwot kosztów uzyskania przychodu rok ma 13 miesięcy.

Jak to ująć - czy mogę zsumować obie kwoty, przekraczając roczny maksymalny koszt uzyskania przychodu z tytułu (de facto) jednego stosunku pracy? Czy potraktować lipiec jak dwa stosunki pracy (z odpowiednim wyliczeniem kwot), chociaż pierwsza umowa przestała obowiązywać 27 czerwca)?



#5 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 15 marzec 2018 - 12:59

Nie możesz zsumować i wpisać kwoty większej niż limit 1335, bo nie pracowałeś u dwóch pracodawców równolegle, a w trakcie poszczególnych miesiecy obowiązywał cię tylko jeden stosunek pracy.

 

 

Zasady uwzględniania w wynagrodzeniu kosztów nie pozwalają na pominięcie ich przez pracodawcę w miesiącu wypłaty, w którym pracownik nie świadczył już pracy, ale przepisy zobowiązują podatnika do rozliczenia się zgodnie ze stanem faktycznym - w twoim przypadku uwzględniając koszty tylko z jednego stosunku pracy.



#6 Maria

Maria

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3444 postów
  • LokalizacjaMAŁOPOLSKA

Napisano 15 marzec 2018 - 15:20

Moim zdaniem,zaznaczasz w pit z dwóch stosunków pracy i sumujesz kup razem,bo one Ci się należały.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych