Skocz do zawartości

Zdjęcie

informatyk a przymuszenie do pracy na magazynie

informatyk magazyn

1 odpowiedź w tym temacie

#1 KsF

KsF

Nowy użytkownik

• Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 15 styczeń 2018 - 20:01

Witam, mam dwa pytania związane z tym, co może mi nakazac pracodawca w ramach umowy o pracę. Jestem zatrudniony jako informatyk, w ofercie pracy jaka mi przedstawiono wymagano ode mnie mgr inż. informatyki.

1) czy pracodawca może oddelegowac mnie do pracy na magazynie (skanowanie towarów, oklejanie kodami kreskowymi - nie jest to praca na stale tylko "az nie zeskanuje i nie pooklejam wszystkiego") jeśli nie jest to związane z pracą opisana moją umową o pracę ale w zakresie obowiązków mam napisane "wykonywanie innych poleceń przełożonego"? w kilku miejscach czytałem, że zlecone zadania musza być powiązane z pracą okreslona w umowie, a widac że tu nie sa ani trochę.  ponadto znalazłem jeszcze taką wykładnię <link> mowiąca o tym, że pracownikowi nie można zlecic pracy ponad jego kompetencje jak i takiej, gdzie jego kompetencje nie są wcale uzyteczne cyt: "W orzecznictwie utrzymuje się pogląd, że nie może to być także praca, przy której kwalifikacje posiadane przez pracownika nie są potrzebne. Odmowa wykonywania takiej pracy nie uzasadnia rozwiązania umowy o pracę w trybie art. 52 § 1 KP (zob. wyrok SN z 8.5.1997 r., I PKN 131/97, poz. OSNP 6/1998, poz. 178)." chciałem się upewnić co do tego, czy słusznie dedukuję.

2) czy moge byc wpisany do komisji inwentaryzacyjnej i byc przymuszonym do jej przeprowadzenia? co prawda w spisie obowiazkow mam wpisane zajmowanie sie e-sklepem, ale jest to czysto od strony informatycznej, do magazynu nie mam dostepu i wysylek nie realizuje. nie bylem tez szkolony w zaden sposob z przeprowadzenia inwentaryzacji itd