Skocz do zawartości


Wpłata PLN na konto w euro za fv wystawioną w PLN, czy kontrahent powinien dopłacić różnicę kursową wywołaną przewalutowaniem?

Wpłata PLN na konto w euro

wróć do serwisu Księgowość 1 odpowiedź w tym temacie

#1 Guest_Dorota

Guest_Dorota
  • Goście

Napisano 23 listopad 2017 - 15:28

Witam serdecznie, 

 

od pewnego czasu na fakturach wystawianych w naszej firmie są podane dwa numery konta: dla wpłat w PLN i dla wpłat w EUR.

Klienci często mylą się i za faktury wystawiane w PLN wpłacają pieniądze (złotówki) na konto EUR. 

Bank wpłaty przelicza po obowiązującym w danym dniu kursie i na naszym koncie w EUR pojawia się wpłata w EUR. 

Po jakim kursie powinnam rozliczyć wpłatę ? Bankowym czy NBP ? 

Czy niedopłatę, która powstaje (z winy klienta, który wpłacił kwotę w zł na niewłaściwy numer konta) w związku z przewalutowaniem, klient powinien nam dopłacić ? Czy musimy pogodzić się ze stratą ? 

 

Pozdrawiam, 

Dorota Z. 



#2 Zosia/Agnieszka

Zosia/Agnieszka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 15025 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 23 listopad 2017 - 15:34

Sami wprowadzacie klienta w błąd podając dwa nr konta.

Z jakiej racji klient ma ponosić dodatkowe koszty, podajcie precyzyjnie, a będzie wpłacał prawidłowo

 

Zgodnie z art. 11a ustawy o PIT przychody oraz koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez NBP, z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień wystawienia faktury.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych