Skocz do zawartości


awans

awans pracownik samorzą

wróć do serwisu Sektor Publiczny 5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Karolina

Guest_Karolina
  • Goście

Napisano 09 listopad 2017 - 09:23

Dzień dobry. Mam następujące pytanie i bardzo bym prosiła w tej kwestii o pomoc bo chodzi o moje byc albo nie być. No więc, przed rokiem 2009 awansowałam na stanowisko inspektora z wykształceniem średnim. W 2010 roku dostałam awans na stanowisko głównego specjalisty. Teraz mamy kontrolę i twierdzi ona, że zostało to zrobione niesłusznie ponieważ nie posiadam wyższego wykształcenia. W momencie, kiedy dostawałam awans na głównego specjalistę, nasz mecenas twierdził, że skoro jestem inspektorem i nie zostały mi wypowiedziane warunki pracy i płacy po wejściu ustawy w 2009 roku to moja ścieżka awansu została otwarta i pomimo braku wyższego wykształcenia mogę zostać głównym specjalistą. Proszę o pomoc. Jak powinno to w końcu wyglądać?

 



#2 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19148 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 09 listopad 2017 - 10:00

"Wasz mecenas" musi to potwierdzić na piśmie i nasze dywagacje nic nie wniosą, każda jednostka ma swoją politykę awansowania, do każdego awansu jest (a przynajmniej powinno być) uzasadnienie na piśmie, a radca prawny urzędu parafuje za zgodność z przepisami.



#3 Guest_Karolina

Guest_Karolina
  • Goście

Napisano 09 listopad 2017 - 10:11

No tak tylko że "nasz mecenas" nigdy nie ma na to czasu :/ i generalnie ma na to przyzwolenie z góry żeby n ie dawać takich rzeczy na piśmie. Także widzisz :/



#4 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19148 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 09 listopad 2017 - 12:37

To nasze pisanie nie zda się na nic



#5 Guest_Marek

Guest_Marek
  • Goście

Napisano 07 grudzień 2018 - 22:40

Ja również mam problem. Kilka lat temu zostałem zatrudniony w administracji uczelni publicznej na stanowisku referenta. Nie wiedziałem, że z racji posiadania wyższego wykształcenia nie muszę mieć stażu pracy i mogę od razu starać się o starszego referenta. Mało tego, wszystkie osoby zatrudnione po mnie i to w tym samym roku -od razu na umowie były starszymi referentami. Przez to ostatnio tym osobom zmieniono stanowiska na specjalistów a mi odmówiono, z racji tego, że krócej od nich byłem starszym referentem (dopiero po roku pracy przypadkowo dowiedziałem się o tym, że do starszego referenta wystarczyło posiadane wyższe wykształcenie i od razu złożyłem wniosek do pracodawcy o zmianę z referenta na starszego). Teraz nie wiem czy odmawianie mi awansu i powoływanie się na krótszy staż pracy jako starszego referenta jest zgodne z prawem. Dlaczego bowiem mi zaoferowano referenta a innym osobom już od razu starszego, pomimo takiego samego zakresu obowiązków i posiadaniu wyższego wykształcenia oraz braku wczesniejszego doświadczenia. Czy to nie jest przejaw dyskryminacji? Dłużej pracuje w uczelni niż osoby o których wspomniałem a jestem niżej w hierarchii. Czy kadry nie powinny mnie poinformować o tych możliwościach przy podpisaniu umowy? Czy mam jakieś możliwości dalszej walki o zmianę stanowiska pomimo odmowy? Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc.

#6 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 08 grudzień 2018 - 09:37

1 z racji wyższego wykształcenia nie należy się jak " psu zupa"
2. widocznie masz mniejszą zdolność, trudniej łapiesz meritum
3. nie, kadry nie mają obowiązku informowania o awansach
4. co za roszczeniowość?

To przełożony wnioskuje o awans a nie pracownik, a ocena twojego przełożonego widocznie w stosunku do ciebie jest niska.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych