Chciałabym zapytać czy mogliby mi Państwo doradzić w niżej opisanej sprawie:
W styczniu 2015 roku zarejestrowałam działalność gospodarczą i złożyłam wniosek o status czynnego płatnika vat
Początkowo deklaracje VAT składałam przez internet i w pewnym momencie dostałam komunikat z systemu księgowego, że wysyłanie deklaracji się nie powiodło i w styczniu 2016 roku złożyłam deklaracje za II, III i IV kwartał 2015 roku.
W kwietniu tego roku dostałam informację od jednego z kontrahentów, że Urząd Skarbowy podczas kontroli zwrócił mu uwagę, że nie jestem czynnym płatnikiem VAT (wykreślenie w styczniu 2016 roku) i dokonywane przez niego odliczenia z tytułu VAT były nieprawidłowe. Kontrahent musiał oddać VAT do US i jednocześnie zwrócił się do mnie z żądaniem zwrotu kwoty.
W czerwcu wystawiłam wyżej wspomnianemu kontrahentowi fakturę na kwotę netto 37 500 zł (za usługi świadczone w okresie styczeń – czerwiec 2017 roku; nie doliczałam już podatku VAT). Kontrahent na mocy Oświadczenia o potrąceniu wierzytelności dokonał potrącenia swojej wierzytelności w wysokości 20 954,64 zł (tytułem niesłusznie naliczonego przeze mnie podatku VAT już po moim wykreśleniu) i zapłacił mi kwotę 16 545,36. Jak mam zaksięgować powyższą kompensatę?