Gość Buffik Opublikowano 4 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Mam problem,klient kupił ekran multimedialny we wrzesniu 2011 i poszedł jako jednorazowa amortyzacja w koszty a w listopadzie będzie faktura korygująca na ten ekran,bo się okazało, że jest wadliwy (była wymiana ale drugi egzemplarz też okazał się wadliwy i będzie zwrot pieniędzy).Czy korygujemy amortyzację w listopadzie, zgodnie z fakturą korygującą czy powinnam się cofnąć do września?Dzięki z góry za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BB Opublikowano 4 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Naliczoną amortyzację musisz skorygować - w pażdzierniku, przecież go nie zamknełaś, ale dopłacić zaliczkę pdof wraz z odsetkami za wrzesień - jeżeli byłaś zobowiązana do jej zapłaty.Nie powinnaś wprowadzać wadliwego towaru do ewidencji środków trwałych.Zgodnie z zasadą - środek trwały przyjety do eksploatacji powinien być zdatny do użytku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buffik Opublikowano 4 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 No właśnie też się zastanawiałam nad tą korektą września, środek trwały okazał się wadliwy dopiero po pewnym czasie pojawiła się plama na ekranie, dlatego został przyjęty na stan od razu., potem go wymieniano na nowy i tak to trwa do teraz.Zastanawiam się tylko, czy nie można dokonać tej korekty w listopadzie, tak jak będzie zwrot pieniędzy i faktura korygująca?na jakiej podstawie prawnej muszę się wracać do tego września? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi