Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lotos nie wprowadzi podwyżek paliw po wprowadzeniu przez PiS opłaty drogowej?


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moto

Admin Moto

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 48776 postów

Napisano 17 lipiec 2017 - 07:05

Według Lotosu wprowadzenie przez PiS opłaty drogowej nie musi oznaczać wzrostu cen paliw dla klientów stacji.

Powrót do artykułu: Lotos nie wprowadzi podwyżek paliw po wprowadzeniu przez PiS opłaty drogowej?

#2 Guest_Stachu

Guest_Stachu
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2017 - 07:05

To jest jakiś skandal. Bardzo ciekawe, że Orlen jako spółka akcyjna powiedział jasno, że pokryje z własnych środków podatek nałożony przez państwo, jednocześnie ograniczając zysk. Co na to akcjonariusze? Czy to czasem nie jest jawne działanie na szkodę spółki? Co to w ogóle ma być? Sterowanie cenami benzyny przez partię? Powrót CePeN?

#3 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2017 - 09:24

To jest jakiś skandal. Bardzo ciekawe, że Orlen jako spółka akcyjna powiedział jasno, że pokryje z własnych środków podatek nałożony przez państwo, jednocześnie ograniczając zysk. Co na to akcjonariusze? Czy to czasem nie jest jawne działanie na szkodę spółki? Co to w ogóle ma być? Sterowanie cenami benzyny przez partię? Powrót CePeN?

Stachu, wróć do szkoły. Ceny kształtuje rynek. nic nie stoi na przeszkodzie, aby konkurencyjne firmy jak Shell czy BP podniosły ceny o te 20-25 groszy na litrze, a prawa rządzące się wolnym rynkiem zapewne szybko zadziałają.

 

Jak dla mnie pomysł ten jest kapitalny. Orlen przejmie podwyżkę na siebie i podniesie ceny sprzedaży paliwa koncernom kupującym od niego paliwa (Shell, BP, Statoil) o te 20 gr. Rywale aby być konkurencyjni względem Orlenu będą musieli obniżyć ceny paliw na stacji tracąc kolejne 15-20 gr na litrze.

 

W rezultacie rywale Orlenu stracą 35-40 gr na litrze, a co za tym idzie zmniejszą swoje zyski. Orlen straci zatem tylko 20 gr na litrze, a reszta drugie tyle. konkurencja osłabnie, a Orlen umocni się na rynku paliw. Genialne. 



#4 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2017 - 13:12

Stachu, wróć do szkoły. Ceny kształtuje rynek. nic nie stoi na przeszkodzie, aby konkurencyjne firmy jak Shell czy BP podniosły ceny o te 20-25 groszy na litrze, a prawa rządzące się wolnym rynkiem zapewne szybko zadziałają.

 

Jak dla mnie pomysł ten jest kapitalny. Orlen przejmie podwyżkę na siebie i podniesie ceny sprzedaży paliwa koncernom kupującym od niego paliwa (Shell, BP, Statoil) o te 20 gr. Rywale aby być konkurencyjni względem Orlenu będą musieli obniżyć ceny paliw na stacji tracąc kolejne 15-20 gr na litrze.

 

W rezultacie rywale Orlenu stracą 35-40 gr na litrze, a co za tym idzie zmniejszą swoje zyski. Orlen straci zatem tylko 20 gr na litrze, a reszta drugie tyle. konkurencja osłabnie, a Orlen umocni się na rynku paliw. Genialne. 

Widzisz, mnie się właśnie o to rozchodzi, że jak napisałeś "Ceny kształtuje rynek." Więc politycy rządzący nie powinni tego robić.



#5 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2017 - 13:15

Stachu, wróć do szkoły. Ceny kształtuje rynek. nic nie stoi na przeszkodzie, aby konkurencyjne firmy jak Shell czy BP podniosły ceny o te 20-25 groszy na litrze, a prawa rządzące się wolnym rynkiem zapewne szybko zadziałają.

 

Jak dla mnie pomysł ten jest kapitalny. Orlen przejmie podwyżkę na siebie i podniesie ceny sprzedaży paliwa koncernom kupującym od niego paliwa (Shell, BP, Statoil) o te 20 gr. Rywale aby być konkurencyjni względem Orlenu będą musieli obniżyć ceny paliw na stacji tracąc kolejne 15-20 gr na litrze.

 

W rezultacie rywale Orlenu stracą 35-40 gr na litrze, a co za tym idzie zmniejszą swoje zyski. Orlen straci zatem tylko 20 gr na litrze, a reszta drugie tyle. konkurencja osłabnie, a Orlen umocni się na rynku paliw. Genialne. 

 

Konkurencja w Postaci BP, Shell i Lukoil? Tak? Widzisz, gdybyś kiedyś wyjechał poza granicę swojego województwa, to byś wiedział, że cały Orlen w rok zarabia tyle, co BP, czy Shell w tydzień. Więc kto szybciej osłabnie na takich prostackich wojenkach cenowych?



#6 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2017 - 15:41

Jeśli powyższy plan wypali w takiej postaci, to z całą pewnością Orlen da sobie radę. Oferując droższe paliwo konkurencji i sprzedając je po niższej cenie od konkurencji zmusi ją do bardzo ostrej rywalizacji (wręcz dumpingowej polityki cen). Marże na paliwie są niskie, stąd właśnie różnica na poziomie 30-40 gr na litrze w dłuższej perspektywie zabiła by konkurencję. Już teraz Shell ma problemy z utrzymaniem się na rynku. BP sobie dobrze radzi z uwagi na ogromną liczbę stacji i bardzo dużą liczbę kontraktów z firmami. Klienci indywidualni niestety odpływają od BP, dlatego ta tak bardzo w ostatnim roku inwestuje ona w zaplecze stacji i programy partnerskie. Proszę zwrócić uwagę na bardzo silną promocję tej firmy w ostatnich miesiącach. Portale, gazety, sieci społecznościowe, nawet współpraca z firmami oferującymi zupełnie inne produkty dla poszerzenia zasięgu. Pracuję w ogromnej firmie konsultingowej i akurat ta branża jest mi świetnie znana ;) Wprowadzenie tej opłaty może zadziałać jak cło na towary z USA wobec rynku UE.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych