Skocz do zawartości

Odpowiedzialność materialna pracowników za niedobory wykazane w inwentaryzacji

odpowiedzialność materialna inwentaryzacja szkody braki umowa zlecenie

2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Hanna

Guest_Hanna
  • Goście

Napisano 14 kwiecień 2017 - 17:58

Dzień dobry,

W sieciowej odzieżówce, w której pracuję od kilku miesięcy planowane jest przeprowadzenie inwentaryzacji (pierwszej od 3 lat!).

Straty spowodowane bardzo licznymi kradzieżami klientek szacowane są na ok. 150 tys. zł.

W związku z tym chciałam zapytać jak będzie wyglądała w tym wypadku odpowiedzialność materialna pracowników?

Wspomnę, że razem z kierownikiem jest nas 8 osób, z czego tylko 4 zatrudnione są na umowę o pracę i podpisywały umowę o odpowiedzialności materialnej w razie szkody wynoszącą 50% kosztów, reszta ma umowy zlecenia.

Czy możliwe jest żeby pracodawca kazał zapłacić nam połowę strat, w tym wypadku 75 tys. złotych jeśli nasza pensja oscyluje wokół najniższej krajowej? Co z pracownikami zatrudnionymi na zlecenie i tymi którzy pracują w sklepie od kilku miesięcy?

Pozdrawiam serdecznie i liczę na rychłą odpowiedź.

#2 larysa.

larysa.

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1082 postów

Napisano 15 kwiecień 2017 - 10:07

Dzień dobry,

W sieciowej odzieżówce, w której pracuję od kilku miesięcy planowane jest przeprowadzenie inwentaryzacji (pierwszej od 3 lat!).

Straty spowodowane bardzo licznymi kradzieżami klientek szacowane są na ok. 150 tys. zł.

W związku z tym chciałam zapytać jak będzie wyglądała w tym wypadku odpowiedzialność materialna pracowników?

Wspomnę, że razem z kierownikiem jest nas 8 osób, z czego tylko 4 zatrudnione są na umowę o pracę i podpisywały umowę o odpowiedzialności materialnej w razie szkody wynoszącą 50% kosztów, reszta ma umowy zlecenia.