Skocz do zawartości


Czy sprzedający jako osoba prywatna nie musi przyjąć zwrotu?

zwrot prawo konsumenckie

11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Marek

Guest_Marek
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2017 - 17:39

Czy jeżeli sprzedając towar będąc osobą prywatną nie prowadzącą działalności gospodarczej podlegam prawu, które mówi, że w ciągu 14 dni od daty sprzedaży muszę przyjąć zwrot towaru i zwrócić gotówkę? Towar przeze mnie sprzedawany nie miał wad fizycznych ani prawnych ( czy wadą fizyczną jest towar, który jest starszy np. z lat 90 ale nie posiadający żadnych wad, uszkodzeń?)



#2 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2017 - 18:10

14 dni na zwrot obowiązuje tylko przy sprzedaży konsumenckiej czyli przedsiębiorca-os. fizyczna, w przypadku sprzedaży przez os. fiz. nie ma ona obowiązku przyjęcia zwrotu. Natomiast zawsze można zareklamować towar - jeśli opis przedmiotu wprowadzał w błąd to także.



#3 Guest_Marek

Guest_Marek
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2017 - 19:30

A czy jeśli kupujący widział towar i stan mu odpowiadał muszę zwracać gotówkę? Sprzedany towar jest wolny od wad tylko jest starego typu, nie jest to najnowsza technologia. 



#4 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2017 - 20:06

Jeśli miał tego świadomość a Ty nie wprowadziłeś go w błąd to nie ma podstaw reklamacji.



#5 Guest_Patryk

Guest_Patryk
  • Goście

Napisano 23 grudzień 2017 - 14:37

Witam. Zakupiłem na olx.pl pamieć ram do komputera stacjonarnego, w opisie były zawarte jak się później okazało błędne informacje na temat ich wielkości ( zamiast 4x2GB były 4x1GB), w rozmowie telefonicznej sprzedawca zobowiązał się zwrócić pieniądze poprzez odesłanie paczki z poleceniem zapłaty, problem tkwi w tym że adres jaki nazwisko były słabo napisane na paczce. Sprzedawca nie odbiera telefonu aby podać mi dane, co mam zrobić?



#6 Guest_Klient

Guest_Klient
  • Goście

Napisano 10 marzec 2018 - 16:02

Witam! Kupiłem przemysłową krajalnicę na olx. Przyszła paczka krajalnica kręci wędlinę kroi ale na serze lub mięsie zatrzymuje się nóż. Po tygodniu zadzwoniłem do sprzedającego, sprzedający mówi że o tym nie wiedział. Czy mogę zwrócić taką krajalnicę  i czy on zobowiązany jest ją przyjąć?



#7 Guest_JASIU

Guest_JASIU
  • Goście

Napisano 26 październik 2018 - 15:52

Witam! Kupiłem przemysłową krajalnicę na olx. Przyszła paczka krajalnica kręci wędlinę kroi ale na serze lub mięsie zatrzymuje się nóż. Po tygodniu zadzwoniłem do sprzedającego, sprzedający mówi że o tym nie wiedział. Czy mogę zwrócić taką krajalnicę  i czy on zobowiązany jest ją przyjąć?

Trzeba na Allegro lub OX kupić sobie nóz i ręcznie kroić ser! A krajalnice sprzedać innemu łosiowi!



#8 Guest_Dorota

Guest_Dorota
  • Goście

Napisano 19 grudzień 2018 - 15:42

DZien dobry, na olx sprzedałam Charms Pandory, Pan widział zdjecia, jednak zle opisałam produkt i okazało sie, że nie pasuje do bransoletki zony i pan mimo, ze widział zdjęcia, podpiera się, ze zle opisałam i się zasugerował. Odesłał mi charms- mimo, ze powiedziałam, ze nie przyjmuję zwrotów bo jestem osoba prywatną , niestety tata przyjał paczkę a kupujący żąda ode mnie również zwrotu kosztów przesyłki w obie strony. Za sam charms zwrócę pieniądze, niemniej jednak za przysyłke wydaję mi sie, że nie mam takiego obowiązku. Kupujący również straszy mnie Sądem.  



#9 Guest_Lena

Guest_Lena
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2019 - 15:55

Witam. Sprzedałam torebkę na olx za połowę ceny którą za nią zapłaciłam. Wysłałam zdjęcia Pani dodatkowo informując że moim zdaniem torebka jest w bardzo dobrym stanie plus jeszcze kilka dodatkowych zdjęć. Pani zaakceptowała i zrobiła przelew. Zadzwoniła do mnie że torebka jest zniszczona na brzegach i ona chce zwrot pieniędzy. Byłam przekonana że jest w dobrym stanie stąd dodatkowe zdjęcia żeby nie było problemów... Pani teraz straszy mnie policją itp.. czy muszę zwrócić jej te pieniądze?

#10 Guest_Lena

Guest_Lena
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2019 - 15:55

Witam. Sprzedałam torebkę na olx za połowę ceny którą za nią zapłaciłam. Wysłałam zdjęcia Pani dodatkowo informując że moim zdaniem torebka jest w bardzo dobrym stanie plus jeszcze kilka dodatkowych zdjęć. Pani zaakceptowała i zrobiła przelew. Zadzwoniła do mnie że torebka jest zniszczona na brzegach i ona chce zwrot pieniędzy. Byłam przekonana że jest w dobrym stanie stąd dodatkowe zdjęcia żeby nie było problemów... Pani teraz straszy mnie policją itp.. czy muszę zwrócić jej te pieniądze?

#11 Guest_Beata

Guest_Beata
  • Goście

Napisano 20 luty 2019 - 12:07

Kupiłam odzież na LIVE na facebook od kobiety ktora ma działalność gospodarczą zapłaciłam przelewami.Przyszła odzież ale fatalny gatunek.Jak skutecznie zwrócić tej Pani towar i odzyskać pieniądze to duża kwota bo 1.450zł proszę o pomoc.BEATA

#12 Guest_Pablo1488

Guest_Pablo1488
  • Goście

Napisano 25 kwiecień 2019 - 14:54

Kupiłam odzież na LIVE na facebook od kobiety ktora ma działalność gospodarczą zapłaciłam przelewami.Przyszła odzież ale fatalny gatunek.Jak skutecznie zwrócić tej Pani towar i odzyskać pieniądze to duża kwota bo 1.450zł proszę o pomoc.BEATA

jak ma DG to normalnie odsylasz bo masz 14 dni na zwrot..





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: zwrot, prawo konsumenckie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych