Skocz do zawartości

Upadłość likwidacyjna, wypowiedzenie stosunku pracy na urlopie macierzyńskim

Upadłość zwolnienie wypowiedzenie urlop macierzyński

Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Guest_Maria

Guest_Maria
  • Goście

Napisano 02 styczeń 2017 - 17:39

Dzień dobry. Jestem w dość skomplikowanej sytuacji. Firma jest w upadłości likwidacyjnej od 5 lat. Syndyk masy upadłości zdecydował właśnie o zwolnieniu kilkunastu osób, pozostali (około 60 osóB) pozostają, firma nie jest likwidowana. Pracuję w firmie od 6 lat, od sierpnia 2016 jestem na urlopie macierzyńskim, wcześniej w trakcie ciąży byłam na zwolnieniu lekarskim i syndyk ubolewał, że nie może takich matek zwolnić, bo jesteśmy pod ochroną ( dwie koleżanki są na urlopach wychowawczych). Jednak nas zwolnił- dostałyśmy wypowiedzenia. Moje zwolnienie jest za trzymiesięcznym wypowiedzeniem z informacją o 3-dniowym poszukiwaniu pracy oraz z zobowiązaniem mnie do wykorzystania zaległego urlopu wypoczynkowego w okresie wypowiedzenia (mam do odbioru 60 dni).
Moje pytania:
1) Wiem, że przy ogłoszeniu upadłości likwidacyjnej nie ma ochrony zatrudnienia, ale czy skoro firma jest w upadłości i nie jest likwidowana od lat to coś zmienia ?
2) Jeżeli jestem zwolniona, to jak ugryźć ten urlop ? Jestem na urlopie macierzyńskim, a zostałam zobowiązana do wykorzystania wypoczynkowego... Muszę zatem przerwać macierzyński i pójść formalnie "do pracy" po to, by wykorzystać urlop wypoczynkowy ? To dla mnie niekorzystne, ponieważ urlop macierzyński nie ulegnie przedłużeniu o okres pracy; czy nie powinnam dostać raczej ekwiwalentu i spokojnie brać świadczenie macierzyńskie z ZUSu ?
3) Czy w związku ze zwolnieniem kilkunastu osób należą nam się odprawy w kontekście zwolnień grupowych ?
Rozpisałam się, ale chciałam być dokładna.
Pozdrawiam.
Maria

Dodaj odpowiedź

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Upadłość, zwolnienie, wypowiedzenie, urlop macierzyński

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0