Skocz do zawartości


Zdjęcie

inwentaryzacja


wróć do serwisu Księgowość 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marzenaxyz

Marzenaxyz

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 19 grudzień 2016 - 21:51

Witam,

 

Mam taki problem. W marcu 2016 zmieniła się Dyrekcja w instytucji w której pracuje. Nowa Dyrektor zarządziła spis z natury. Czy można połączyć go z inwentaryzacją na koniec roku? Pierwsze zarządzenie weszło w marcu, a w październiku czy tam w listopadzie zrobiono aneks, który łączy spis z początku roku z inwentaryzacją. Wg mnie jest to nieprawidłowe, gdyż art. 26 ustawy o Rachunkowości mówi, aby spis ten był na koniec roku.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

PS. Główny księgowy zmienił się w maju i mówi, że to tak powinno być.



#2 Kolka82

Kolka82

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów
  • LokalizacjaLodz

Napisano 20 grudzień 2016 - 14:35

Spis z natury można robić nawet i co miesiąc, jeśli jest odpowiednie zarządzenie i inwentaryzacja względem poprzedniego spisu została przeprowadzona zgodnie z przepisami, wszystko się w księgowości zgadza, stany magazynowe zgodne, rachunki z inwentaryzacją zgodne, itp. Moim zdaniem, na wniosek dyrektora, można zrobić spis z natury i połączyć go z inwentaryzacją - biorąc pod uwagę poprzedni spis, żeby nagle dwa biurka i trzy auta służbowe nie poszły pod młotek, bo ktoś przygarnął, a w papierach nie było ;)



#3 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19035 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 20 grudzień 2016 - 15:01

Witam,

 

Mam taki problem. W marcu 2016 zmieniła się Dyrekcja w instytucji w której pracuje. Nowa Dyrektor zarządziła spis z natury. Czy można połączyć go z inwentaryzacją na koniec roku? Pierwsze zarządzenie weszło w marcu, a w październiku czy tam w listopadzie zrobiono aneks, który łączy spis z początku roku z inwentaryzacją. Wg mnie jest to nieprawidłowe, gdyż art. 26 ustawy o Rachunkowości mówi, aby spis ten był na koniec roku.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

PS. Główny księgowy zmienił się w maju i mówi, że to tak powinno być.

Wszystko zgodne z ustawą, nie widzę żadnej niezgodności, jeśli tylko jest zarządzenie kierownika jednostki.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych