Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dyskryminacja płacowa w pracy

wróć do serwisu Kadry 4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Kadry

Admin Kadry

Zaawansowany użytkownik

• Administratorzy forów
  • 515598 postów

Napisano 15 grudzień 2016 - 20:12

Pracownicy mają prawo do jednakowego wynagrodzenia za jednakową pracę lub za pracę o jednakowej wartości (art. 18 3c § 1 k.p.). Tym samym, dyskryminacja w zatrudnieniu może wyrażać się niekorzystnym ukształtowaniem wynagrodzenia za pracę z uwagi na naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu.

Powrót do artykułu: Dyskryminacja płacowa w pracy

#2 Guest_maciej

Guest_maciej
  • Goście

Napisano 15 grudzień 2016 - 20:12

Nie można się już sprawiedliwie umówić na "denara"?

#3 Guest_Adam

Guest_Adam
  • Goście

Napisano 18 październik 2017 - 11:15

Witam! Pracuję w pewnej firmie produkcyjnej od 10lat,mam 2200 PLN brutto podstawy na umowie, obsługuje kilka maszyn choć pracuje na jednej,ale w razie nieobecności któregoś z pracowników jestem w stanie go zastąpić. Przed kilkoma miesiącami pracodawca zatrudnił na okres próbny dwóch operatorów prosto "z ulicy". Po okresie próbnym tzn 3miesiącach nowi pracownicy których doszkalałem osobiście dostali umowy na 3lata z podstawą 2300pln brutto, Co powinienem zrobić w tej sytuacji? Do jakich instytucji się zgłosić? Jestem pewien że mam do czynienia z dyskryminacją płacową.. Proszę o pomoc...

#4 Zosia/Agnieszka

Zosia/Agnieszka

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 14661 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 18 październik 2017 - 11:29

Nic i nigdzie nie wyegzekwujesz, jedynie u pracodawcy.

Tylko w instytucjach płacowych mógłbyś podnosić temat "dyskryminacji płacowej" a u ciebie zapewne prywatne przedsiębiorstwo i to pracodawca decyduje ile, komu zapłaci

#5 fashion.victim

fashion.victim

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 557 postów

Napisano 19 październik 2017 - 10:46