Skocz do zawartości


Zdjęcie

Technik BHP

BHP technik inspektor

wróć do serwisu Kadry 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 bhpwsb

bhpwsb

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 21 listopad 2016 - 15:28

Posiadacz dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik bezpieczeństwa i higieny pracy, symbol cyfrowy 325509, w którym wyodrębniono kwalifikację Z.13 Zarządzanie bezpieczeństwem w środowisku pracy, potrafi:

– stosować aktualne przepisy prawne dotyczące wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy,

– stosować zasady ergonomii przy projektowaniu i korygowaniu elementów stanowiska pracy,

– oceniać stopień zagrożenia w danym środowisku pracy

– oceniać ryzyko zawodowe,

– wykonywać czynności związane z ustalaniem okoliczności, przyczyn wypadków przy pracy i chorób zawodowych, – organizować i przeprowadzać szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,

– opracowywać materiały popularyzujące problematykę bezpieczeństwa i higieny pracy,

– stosować programy komputerowe w zakresie wykonywania zadań zawodowych, – wykonywać zadania zawodowe przestrzegając zasad kultury i etyki, a ponadto, w zakresie wykonywanych zadań zawodowych:

– przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska oraz wymagań ergonomii,

– udzielać pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy oraz w stanach zagrożenia zdrowia i życia, – stosować przepisy prawa dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej, prawa pracy oraz ochrony danych osobowych,

– posługiwać się językiem obcym oraz korzystać z obcojęzycznych źródeł informacji,

– organizować pracę małego zespołu.

 

Posiadam ten dyplom od września 2016 roku, i poproszono mnie w firmie liczącej ok 30 pracowników, zająć się dokumentacją przejętą po byłym specjalistą i poprowadzić szkolenia.

 

Pytanie jest następujące. Czy zgodnie z tymi kwalifikacjami mogę objąć stanowisko inspektora d/s bhp i jednocześnie zyskiwać doświadczenie??? 

 



#2 Mateusz.

Mateusz.

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 34 postów
  • LokalizacjaZielona Góra

Napisano 21 listopad 2016 - 20:42

Rozporządzenie w sprawie służby bhp
 
§ 4. 1. Pracowników służby bhp zatrudnia się na stanowiskach: inspektorów, starszych inspektorów, specjalistów
starszych specjalistów oraz głównych specjalistów do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. Pracownikami służby bhp mogą być osoby spełniające następujące wymagania kwalifikacyjne:
1) inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca zawód technika
bezpieczeństwa i higieny pracy,
2) starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca:
a. zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp
lub
b. wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo
studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
3) specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o
kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie
bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 1 rok stażu pracy w służbie bhp,
4) starszym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe
wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia
podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp, 
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy – stan prawny: listopad 2005 r.
4
5) głównym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe
wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia
podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 5-letni staż pracy w służbie bhp.
3. Pracownik kierujący wieloosobową komórką organizacyjną powinien spełniać co najmniej wymagania kwalifikacyjne określone w ust. 2 pkt 3. Pracownik zatrudniony w jednoosobowej komórce powinien spełniać co najmniej wymagania kwalifikacyjne określone w ust. 2 pkt 2
 
 
W twoim przypadku jak posiadasz technika bhp żeby być samodzielnym że tak powiem behapowcem w firmie musisz posiadać 3 letni staż w komórce bhp aby być minimum starszym inspektorem a teraz to ci zostaje tylko pracować  3 lata pod okiem innego bhpowca który ma kwalifikacje minimum starszego inspektora 


#3 Mateusz.

Mateusz.

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 34 postów
  • LokalizacjaZielona Góra

Napisano 22 listopad 2016 - 00:00

A tak na marginesie mając tylko technika będzie ci ciężko znaleźć prace bo potrzebujesz przez 3 lata pracować na etacie aby zdobyć starszego inspektora i do tego w firmie  musi być zatrudniony oprócz ciebie  minimum starszy inspektor. Trochę dziwne żeby w firmie która liczy 30 osób pracodawca dał umowe o prace a nie zlecenie bo przepisy mówią że na etat lub jego część pracodawca powinien utworzyć służbę bhp gdy pracuje ponad 100 pracowników . Oczywiście nikt pracodawcy który zatrudnia mniej pracowników nie może zabronić utworzyć służbe bhp ale ty dopóki nie uzyskasz starszego inspektora nie możesz samodzielnie pracować w komórce bhp i musisz pamiętać że  nigdy nie będziesz po techniku specjalistą co wyklucza prace na umowy cywilnoprawne.





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: BHP, technik, inspektor

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych