Skocz do zawartości


pkpir- księgowanie kosztów


wróć do serwisu Księgowość 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Kasia

Guest_Kasia
  • Goście

Napisano 22 wrzesień 2016 - 18:17

Witam

od niedawna prowadzę małą firmę. Dzisiaj mnie tknęło, czy prawidłowo dokonuje zapisów w księdze. Czy jeśli mam fakturę kosztową na np. zakup materiałów podstawowych i drobne wyposażenie, to czy powinnam:

1. Ująć koszt jednym zapisem z rozbiciem na poszczególne pozycje księgi ( opis zdarzenia: zakup mat. podst. oraz drobne wyposażenie i pod jednym zapisem w księdze odpowiednie kwoty do kol. 10 i 13)

2. Wprowadzić koszty pod dwoma pozycjami - tj.najpierw opis zdarz.: zakup mat. podstawowych i do kol.10 i osobny zapis, czyli kolejna pozycja w księdze z tym samym numerem faktury, zakup drobnego wyposażenia i do kol.13

Starałam się znaleźć odpowiedź, trochę przeglądałam ale żadnej "pewnej" informacji nie mogę znaleźć.....

Która metoda jest więc prawidłowa, jeśli występują różne rodzaje kosztów na tej samej fakturze?

 



#2 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 13487 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 22 wrzesień 2016 - 22:19

jeden zapis jak w pkt 1



#3 kordian

kordian

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 422 postów
  • Lokalizacjaśląsk

Napisano 24 wrzesień 2016 - 18:37

Chyba że korzystasz z jakiegoś programu w którym nie można tego dokonać jednym zapisem, to jak rozbijesz na dwa też będzie dobrze.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych