Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dochodowy a kupno auta firmowego - czy ja dobrze liczę

auto dochodowy amortyzacja darowizna

wróć do serwisu Księgowość Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 donpremislao

donpremislao

Nowy użytkownik

• Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 06 marzec 2016 - 14:04

Witam wszystkich serdecznie.

To mój pierwszy wpis tutaj, jestem początkującym przedsiębiorcą, który próbuje zrozumieć jak działa system podatkowy w naszym pięknym kraju ;) Jak zdecydowana większość tutaj próbuję opracować sobie strategię podatkową. Niestety charakter mojej działalności nie pozwala mi na duże generowanie kosztów, które to mógłbym sobie odliczyć od podatku dochodowego. Po małym "researchingu" znalazłem sposób w jaki mógłbym generować sobie koszta, ale jako dopiero początkujący w tych sprawach potrzebuję kogoś bardziej doświadczonego do weryfikacji mojego toku myślenia.

A więc załóżmy, że mamy firmę o takich parametrach:

Miesięcznie firma zarabia: 10 000 PLN + VAT

Roczny zysk bez VAT to 120 000
Podatek: dochodowy: liniowy czyli 1900 PLN miesięcznie
Rocznie dochodowy to 22 800

Teraz załóżmy, że firma nabywa prywatny samochód do celów firmowych za 100 000 zł.

Mamy więc koszt 100 000 PLN.
Teraz roczny zysk bez VAT to 20 000 PLN
A więc podatek od tego to 3800
Różnica w podatku to 19 000 + amortyzacja auta na ten rok

Po roku auto przekazuję jako darowiznę członkowi rodziny, który po minięciu 6 miesięcy od tego czasu wystawia je na sprzedaż.

Powiedzmy, że auto straciło w tym czasie na wartości 9000.
W ciągu roku jestem do przodu 19 000 - 9000 + [amortyzacja] - [różnica w utrzymaniu drogiego auta do obecnego auta]

Ogólnie coś zbyt prosto to wygląda, także zakładam, że czegoś nie wziąłem pod uwagę, bo w końcu państwo nie pozwoliłoby na to by coś nie daj Boże było proste i opłacalne ;) Nie mogę jednak znaleźć tego brakującego elementu. Dlatego zwracam się do was z prośbą o weryfikację mojego toku myślenia.

Dodaj odpowiedź