Skocz do zawartości


Zaangażowanie


wróć do serwisu Księgowość 12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Ewa

Guest_Ewa
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2015 - 13:53

Czy można zrobić jedno zaangażowanie na np. 2.000,- na zakup materiałów biurowych, środków czystości, narzędzi na okres np. I-II. Pytam, bo mam tych zaangażowań mnóstwo, na każda fakturkę jedno zaangażowanie. Czy można wystawić jedno na 2 miesiące w okrągłej kwocie, aż do wyczerpania?



#2 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19853 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 30 grudzień 2015 - 14:05

Nie wiem jak u ciebie to wygląda, na podstawie czego angażujesz?

U mnie np. na takie rzeczy składane jest ZAPOTRZEBOWANIE na środki, dajmy na to kwota 2.000,-, później jest zawierana umowa z jakimś wyłonionym sklepem, albo składane Zlecenie na to co w zależności potrzebne jest zakupić i kolejne FV są na 500,-, 400,-, 300,- które kolejno są pod tamto zaangażowanie.

 

czyli można, ale zależy na podstawie czego angażujesz, bo jeśli dopiero z FV no to jak możesz tak "z powietrza" wprowadzić na zaangażowanie 2.000,-?



#3 Guest_Ewa

Guest_Ewa
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2015 - 14:12

Ok, muszę to przemyśleć teraz. Nie mamy umów (jesteśmy szkołą). Dziękuję za podpowiedź.smile.png



#4 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19853 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 30 grudzień 2015 - 14:14

proszęsmile.png



#5 ELZBIETA

ELZBIETA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 51 postów

Napisano 30 grudzień 2015 - 14:17

Ja księguję każdą fakturę na zaangażowanie,tak mam w programie księgowym FINANSE PROGMAN

 

 

np 401/201 $ 4260

            998 $ 4260 itd



#6 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19853 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 30 grudzień 2015 - 14:22

Ewa, poczytaj to co ci poniżej wklejam:
Dodatkowo w Rachunkowość Budżetowa 8/2011 jest taka pomocna tabela.

"Dowodami księgowymi i dokumentami źródłowymi, stanowiącymi podstawę do określenia wysokości zaangażowania, są:

- umowy na roboty i usługi, umowy zlecenia i umowy o dzieło,

- plan zatrudnienia i plan funduszu wynagrodzeń na dany rok obrotowy,

- umowy o pracę i pozostałe dokumenty kadrowe, które mogą mieć wpływ na wydatkowanie środków budżetowych,

- faktury VAT i rachunki, które powodują powstanie zobowiązań.

Stan zaangażowania ustala się, biorąc pod uwagę także:

- wyliczone do wypłaty wykazy dodatkowych należności na pozostałe świadczenia (ekwiwalenty), wynikające ze stosunku pracy,

- kwoty udzielonych i realizowanych dotacji przedmiotowych i podmiotowych,

- wyliczone kwoty zobowiązań publicznoprawnych (ZUS, urząd skarbowy),

- wyliczone podatki i opłaty na podstawie deklaracji i decyzji administracyjnych,

- dokumenty podróży służbowych krajowych i zagranicznych.

Dodatkowo przy obliczaniu wartości zaangażowania należy zweryfikować np. wskazania urządzeń obliczeniowych do pomiarów mediów komunalnych (np. gaz, energia, woda)."



#7 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19853 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 30 grudzień 2015 - 14:23

Tak Ela, wszystko OK, ale zwróć uwagę, ze Ewa chce zaangażować jakąś kwotę na zapas, a później zdejmować z niej kolejne FV.



#8 Guest_E

Guest_E
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2015 - 14:32

Dokładnie tak . Zosia trafnie mnie zrozumiała. Dziękuję za post z wyjasnieniem.



#9 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19853 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 30 grudzień 2015 - 14:46

smile.png



#10 szlemka

szlemka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1669 postów

Napisano 30 grudzień 2015 - 14:56

i jak ja lubię takie rozmowysmile.png



#11 Aldona F

Aldona F

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 30 grudzień 2015 - 18:24

... wg mnie zamówienie pracowników np. na tonery nie może być dokumentem księgowym stanowiącym podstawę księgowania zaangażowania, gdyż ustawa nie przewiduję takiego dokumentu a wymienia jakie dokumenty stanowią podstawę księgowania zaangażowania, ale pewno się mylę ???



#12 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19853 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 30 grudzień 2015 - 18:28

Żaden przepis prawa nie precyzuje katalogu zamkniętego dokumentów na podstawie których należy wprowadzić zaangażowanie.

#13 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19853 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 30 grudzień 2015 - 18:29

Rachunkowość Budżetowa 8/2011 jest tam pomocna tabela.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych