Skocz do zawartości


Reklamacja spodni


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Małgorzata

Guest_Małgorzata
  • Goście

Napisano 20 listopad 2015 - 18:48

W czerwcu tego roku kupiłam spodnie wykonane z bawełny. Spodnie rozeszły się w szwie - puściła nitka, albo były źle zszyte.. Złożyłam reklamację w sklepie żądając zwrotu gotówki. Dostałam informację mailem, że naprawione spodnie są przygotowane do odbioru. Czy sprzedawca ma prawo nie ustosunkować się do mojego żądania? Czy muszę zgodzić się na naprawę spodni jeśli wcześniej nie zaznaczyłam takiej opcji? Poradźcie proszę

#2 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 20 listopad 2015 - 19:46

Tak. Zapoznaj się z ustawą o odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową: najpierw jest naprawa a dopiero, gdy się nie da naprawić - zwrot gotówki.



#3 bebo

bebo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 121 postów

Napisano 03 marzec 2016 - 22:23

Dawno nie byłem na forum, a znalazłem tę odpowiedź i nie jest ona zgodna z prawem.

 

W myśl Kc art. 560 § 1 sprzedawca co prawda może naprawić towar, ale w myśl § 2 na propozycję naprawy przez sprzedającego, kupujący ma prawo wyboru wymiany. Z tych przepisów wynika więc, że sprzedający jest zobowiązany zapytać reklamującego, czy zgadza się na naprawę, czy na wymianę. Samowolne podjęcie decyzji w tej sprawie nie jest więc dopuszczalne i w praktyce oznacza rozwiązanie umowy.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy