Skocz do zawartości


klient odmówił przyjęcia - co z fakturą?


wróć do serwisu Księgowość 4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Jagoda

Guest_Jagoda
  • Goście

Napisano 03 listopad 2015 - 15:49

Sprawa jest taka, otóż nasza firma rozpoczęła akcję promocyjną. Polega ona na tym, że do klientów, którzy kupili w naszym wydawnictwie książki danego autora, wysyłamy kolejne nowości tego autora, gdy tylko ukażą się na rynku. Do książki jest dołączana faktura. Zdarza się jednak, że i paczka, i faktura wraca do nas, bo klient odmówił przyjęcia. Powiedzcie proszę, czy takie faktury możemy anulować? Nie zdążyliśmy wykazać ich w rejestrze sprzedaży.



#2 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 13807 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 03 listopad 2015 - 22:29

Jak dla mnie to jakaś dziwna procedura, a nie akcja promocyjna. Uważam, że takie faktury możecie anulować. 



#3 sneer

sneer

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 42 postów
  • LokalizacjaPabianice

Napisano 04 listopad 2015 - 08:37

takie faktury trzeba anulować bo nie trafiły do obrotu prawnego, nie powinno się (jak niektórzy robią) wystawiać faktur korygujących. Fakturę pierwotną należy przekreślić i napisać na niej "ANULOWANO" a następne wystawić do niej dokument wewnętrzny odwracający zapisy (jeśli się prowadzi księgi handlowe)


Biuro Rachunkowe - Pabianice

793-20-32-62


#4 Guest_ola

Guest_ola
  • Goście

Napisano 13 listopad 2015 - 18:50

jeśli klient nie podpisał odbioru paczki u kuriera to można taką fakturę anulować. W przypadku podpisania odbioru przesyłki, a następnie zwrot towaru przez klienta w ciągu 14 dni od momentu otrzymania towaru należny wystawić fakturę korygującą. 



#5 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 13807 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 13 listopad 2015 - 22:04

i komu ją ma wysłać ?





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych