Skocz do zawartości


Premia a motywacja pracownika

premia zły pracownik motywacja

wróć do serwisu Kadry 14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Bartek

Guest_Bartek
  • Goście

Napisano 14 październik 2015 - 07:37

Witam

 

mam problem z pracownikami, nie wykonują odpowiednio sowich obowiązków z odpowiednią jakością czy standardami.

Nie chce na razie zwalniać pracowników.

 

Chce zastosować inne rozwiązanie typu

 

Pracownik zarabia np. 2000 zł. aktualnie, chce to zmienić aby na umowie miał np. 1500 zł + premia 500 zł uznaniowa która należy się co miesiąc każdemu chyba że.... właśnie nie wykonuje odpowiednio swoich obowiązków, stawia się itd. nie wykonuje moich poleceń.

 

Co wy na to ?

 

bardzo proszę o rade



#2 Witch

Witch

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 8426 postów

Napisano 15 październik 2015 - 18:58

zmiany musiałbyś dokonać porozumieniem zmieniającym lub wypowiedzeniem zmieniającym, w przypadku braku zgody pracownika;

zawsze możesz wprowadzić dodatkowo nagrodę uznaniową,która zmotywuje pracowników;

za niesubordynację pracownika masz możliwość stosowania kar na podst. art 108 kp;



#3 wszarzanski

wszarzanski

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 16 październik 2015 - 13:03

raczej wątpię, żeby pracownicy chcieli przejść na taką umowę, musisz po prostu z każdym z nich porozmawiać, oprócz tego ustalić jakiś konkretne przyznawanie tych premii, żeby się potem nie okazało, że tak naprawdę to nikt dobrze nie wykonuje swojej pracy, a wszystko jest zrobione, z premią uznaniową jest tak, że można ją przyznać dowolnie i raczej chętniej pracownicy będą pracować jeśli zostawisz im aktualne wypłaty, a jedynie wprowadzisz premię uznaniową, np. 200 zł na kwartał :)



#4 Margaretka652

Margaretka652

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 27 październik 2015 - 15:36

Znajoma kiedyś pracowała w takiej firmie, gdzie umowy były skonstruowane właśnie w ten sposób. Ponoć była duża rotacja, bo pracownik nigdy nie wiedział, ile dostanie. Ale trzeba zaznaczyć, że szef był strasznie humorzastym człowiekiem....

 

Wydaje mi się, że lepiej przedstawić wprost swoje oczekiwania i zacząć je egzekwować. Porozmawiaj ze swoimi ludźmi, powiedz, co Ci nie odpowiada i że planujesz baczniej przyglądać się. Nie rób żadnych akcji znienacka.



#5 annk

annk

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 32 postów

Napisano 27 listopad 2015 - 12:20

Zawsze lepiej na początku szczerze porozmawiać z pracownikami. Często jest tak (np. w naszej firmie), że zdecydowanie lepszy skutek właśnie dała rozmowa oraz wprowadzenie motywacji pracowniczej, pod różną postacią. Np. często są zamawiane soki do biur, albo pudełka z owocami, coś takiego Take a Fruit dostarcza. Taki prosty gest potrafi polepszyć atmosferę w firmie i sprawić, że ludzie lepiej pracują.



#6 marlon

marlon

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 97 postów

Napisano 12 styczeń 2016 - 22:54

Moim zdaniem lepiej wymienić zespół.



#7 majkel29

majkel29

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 196 postów

Napisano 13 styczeń 2016 - 23:47

Może spróbuj wysyłać zespół na wyjazd szkoleniowo-integracyjny, po pierwsze zyskasz w ich oczach, bo w nich inwestujesz, po drugie może bardziej się ze sobą zgrają. Efektywność pracy zależy głównie od relacji pomiędzy pracownikami, na pewno warto bliżej przyjrzeć się sprawie, najlepiej zacząć od wyjaśnienia tego, dlaczego nie starają się należycie wykonywać swoich obowiązków, dopiero później można szukać konkretnego rozwiązania. Szkolenia typu http://www.szkolenia...5-katowice.html przydadzą się w każdej branży, według mnie warto inwestować w takie rzeczy, podonie zresztą jak w wyjazdy integracyjne.



#8 Guest_Brajsler

Guest_Brajsler
  • Goście

Napisano 17 marzec 2016 - 14:05

Zamiast takich zabiegów, lepiej w inny sposób motywować pracowników. Tak będzie raczej bunt, ludzie się przyzwyczaili do pewnych warunków finansowych. Może lepszym rozwiązaniem będzie wynagrodzenie dla najlepszych, kwartalne, półroczne nagrody, to ich zmotywuje. Jasne zasady. Coraz częściej też odbywają się wyjazdy firmowe, czyli tzw. turystyka motywacyjnaWyjazd firmowy, ale nie dla każdego. Wszyscy wiedzą, na czym stoją. Obniżanie pensji ich tylko zdemotywuje. Musi to być dobry i drogi wyjazd, bo o zwykły weekend w obskurnym schronisku nikt nie będzie się zabijał. Z tego, co wiem, to Adrenalin-Travel organizuje takie wyjazdy.



#9 spec54

spec54

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 11 kwiecień 2016 - 10:47

Tutaj jest ciężka sprawa, pracownicy nie wykonują rzetelnie swoich zadań, należałoby odbyć uczciwą rozmowę na zebraniu, kombinowanie za plecami podwładnych nigdy nie było i nie będzie dobrą strategią, w żadnym wypadku nie bronie nierzetlenych pracowników. Przeprowadzając rozmowe mozęsz zyskać więsze poziom zaufania ekipy. Warto inwestować w kapitał społęczny swojego presonelu. Taka rozmowa nic nie kosztuje, a może coś poprawi, należy ją jednak proawidłowo przeprowadzić, nie wytykając personalnie co kto "spaprał".

#10 fashion.victim

fashion.victim

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 724 postów

Napisano 13 maj 2016 - 06:47

Też wątpię, by jakikolwiek pracownik się na to zgodził, rozumiem podejście, ale raczej nie zostanie to odebrane pozytywnie, wręcz odwrotnie. To nawet nie jest motywacja, wręcz przeciwnie - to tylko zdemotywuje pracownika, bo będzie musiał robić więcej, żeby dostać tyle samo, co wcześniej. Lepiej wymyślić coś innego, albo po prostu porozmawiać z pracownikami i problemie.



#11 richy

richy

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 12 postów

Napisano 23 czerwiec 2016 - 17:06

Moim zdaniem autor źle podchodzi do tematu. Żaden pracownik nie będzie zadowolony z  pogorszenia się  warunków płacowych, także to będzie dla niego demotywujące. W ten sposób uzyska się efekt odwrotny do zamierzonego. Ja raczej proponowałbym system nagród. Na rynku są dostępne już gotowe narzędzia tego typu jak chociażby http://sodexolojalnosc.pl/nagrody/ , mające na celu zwiększenie efektywności pracownika.



#12 luke45

luke45

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 790 postów

Napisano 31 sierpień 2016 - 10:07

Zaraz wszyscy odejdą jak im to zaproponujesz.


Always look on the bright side of life!


#13 phlxxph

phlxxph

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 10 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 19 grudzień 2016 - 14:16

Ojaaaa mojej motywacji na pewno by nie podniosło widmo finansowych ciągów tongue.png  W ogóle z własnych obserwacji mogę powiedzieć, że premie i benefity pieniężne działają tylko na jakiś okres czasu. Lepiej trochę pokombinować, zrobić coś fajnego dla pracowników - wspólne wyjścia, wyjazdy, corporate wellness, albo chociaż jakaś ścianka ze zdjęciem pracownika miesiąca (z tym ostatnim podobno jest dużo radochy)



#14 Patka79

Patka79

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 382 postów

Napisano 13 wrzesień 2018 - 15:47

Nie na każdego pracownika premia działa motywująco. Znam sporo osób, którzy zamiast premii woleliby dostać możliwość wzięcia udziału w szkoleniach, bilety do teatru czy kartę multi sport. Sposobów motywacji jest wiele i uważam, ze najlepiej jesli dopasujemy je do potrzeb pracowników i nie będziemy im niczego narzucać. Tutaj 

https://nais.pl/employees/ znajdziecie informacje o benefitach motywujących pracowników. 

#15 olje

olje

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 14 wrzesień 2018 - 15:15

Mam w 100% to samo zdanie co mój poprzednik. Nic dodać i nic ująć.


Kiedy klient może, klient kłamie.




Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: premia, zły pracownik, motywacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych