Skocz do zawartości


zakup na firmę - reklamacja i zwrot wadliwego towaru

firma reklamacja zwrot wadliwego towaru

1 odpowiedź w tym temacie

#1 Guest_Katarzyna

Guest_Katarzyna
  • Goście

Napisano 19 sierpień 2015 - 16:34

Witam i proszę o poradę. Zakupiłam tła do celów fotograficznych, które okazały się być wadliwe (cienkie, nierówne, z wybrzuszeniami). Telefonicznie pozwolono mi przesłać dokumentację fotograficzną (choć w regulaminie jest napisane, że do rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie towaru, na własny koszt). Przyznam, że z uwagi na nietypowe wymiary przesyłki, długość 282cm ucieszyłam się, że wystarczą zdjęcia. Dodam, że rozmowy nie nagrałam. Po 2 tyg. milczenia ze strony sprzedawcy za sprawę zabrał się inny pracownik i stwierdził, że tła muszą być jednak dostarczone. Ze względu na powyżej opisane nietypowe wymiary żadna firma kurierska nie chce przyjechać po paczkę, gdyż nie mam z nimi podpisanej umowy. Sprzedawca twierdzi, że nie może zlecić tego przywozu (nawet na mój koszt). W razie nieuznania reklamacji tracę wartość teł, opłaty za płatność przy odbiorze oraz kwotę równą dwóm przewozom kurierskim. Dodam, że po kilku rozmowach telefonicznych i komunikacji mailowej straciłam zaufanie do sprzedawcy 

Moje pytania są następujące:

1/ czy jeśli w jakiś sposób uda mi się dostarczyć towar do sprzedawcy, jaką mam gwarancję, że omawiane tła nie zostaną ocenione jako prawidłowe i zgodne z ofertą lub zamienione na inne? (oceny dokonują tylko pracownicy tej firmy), 

2/ czy dokumentacja fotograficzna może być dowodem w sprawie? Co powinna w szczególności zawierać, żeby udowodnić, że dotyczy właśnie tych konkretnych teł?

Czy może pozostaje mi osobiste pofatygowanie się do sklepu (niestety ok. 200 km) i komisyjna ocena w mojej obecności? Czy sprzedawca może tego odmówić? I jeśli w regulaminie podane jest, że przy zasadnej reklamacji zwracany jest koszt kuriera, a przyjadę sama, to czy mogę domagać się zwrotów kosztów podróży do wysokości przesyłki kurierskiej?

Z góry dziękuję za pomoc,

Katarzyna



#2 MateuszU

MateuszU

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 154 postów
  • LokalizacjaSzczecin

Napisano 28 sierpień 2015 - 22:40

Aby odpowiedzieć na pytania trzeba by poznać więcej szczegółów, w szczególności "kalendarz" zdarzeń i dokumenty, w tym regulamin, o którym mowa powyżej.


Pozdrawiam,

Mateusz Uldynowicz

adwokat

 

mateusz@uldynowicz.eu

www.szczecinskiadwokat.pl

 

Blog: WypowiedzenieUmowy.pro




Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: firma, reklamacja, zwrot wadliwego towaru

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych