Skocz do zawartości


Zdjęcie
wróć do serwisu Moja Firma 15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dominik Jedrzejczak

Dominik Jedrzejczak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 66 postów

Napisano 05 sierpień 2015 - 15:05

Witaj

Dzisiaj opowiem Ci krótko o pozyskiwaniu klientów.

 

Każda firma powinna prowadzić działania marketingowe zarówno online, jak i offline. Nie należy rezygnować z działań offlinowych.

 

Widzisz, byłem kiedyś u fryzjera i chciałem się ostrzyc. U mojego fryzjera nie było wolnego terminu, więc wybrałem inny lokal.

Jednak nie był on taki sam jak ten, do którego chodziłem. Ten lokal mieścił się w starym blokowisku i pracował w nim 63 letni emeryt. Na początku pomyślałem sobie, że nie da rady mnie odpowiednio ostrzyc. Nie było w jego lokalu telewizorów, nie było prasy, nie było żadnych nowoczesnych sprzętów. Jednak obciął mnie dokładnie tak jak chciałem. Kiedy zaczął mnie golić użył do tego prawdziwej brzytwy. Później nałożył ciepły ręcznik i wysmarował wodą po goleniu. Dokładnie tak, jak za dawnych lat.

Mocno się zdziwiłem. Byłem tak zadowolony z usługi, że zostawiłem spory napiwek.

Widzisz, nie zawsze stare oznacza gorsze.

 

Często działania offlinowe są znacznie bardziej skuteczne, niż te internetowe. Jeśli twoim klientem są ludzie w wieku powyżej 65 roku życia, bo np. sprzedajesz aparaty słuchowe, to takiego klienta nie znajdziesz na Facebooku, może w ogóle nie znajdziesz nawet jednego w internecie. Natomiast łatwo znajdziesz go w np. w prasie. Większość starszych osób nadal kupuje i czyta gazety. Wystarczy tam zamieścić artykuł opisujący korzyści po zakupie twojego produktu, na dole zostawienie nr konkaktowego do firmy i już masz tanią reklamę.

 

Co do internetu i działań w internecie… Internet jest tylko kolejnym medium jak prasa, telewizja i radio. Z roku na roku rosną ceny reklamy internetowej i za jakiś czas tylko nieliczne firmy będą w stanie w nim konkurować.

Z drugiej strony internet pozwala się bardzo szybko rozwijać. Dziś prawie każdy, przy niskich nakładach, może zbudować wielotysięczny biznes…A niektórzy nawet wielomilionowy.

 

Kiedy zaczynałem swój biznes popełniłem fatalny błąd, który popełnia 99% ludzi na świecie. Korzystałem tylko z jednego źródła reklamy.

 

Co oznacza że, szukając ryb, wrzuciłem jedną wędkę do jednego stawu.

Póki staw był systematycznie zarybiany, ciągle wyciągałem gigantyczne okazy. Jednak pewnego dnia moje źródło reklamowe (Google AdWords) odcięło mnie od swojej sieci.

Co oznaczało, że z dnia na dzień stałem na skraju bankructwa. Pamiętam, że moje faktury dla Google były wystawiane na 5 tysięcy miesięcznie. Jednak dla Google nadal byłem płotką, którą można odciąć.
Pamiętaj o podstawowej zasadzie.

 

Każdy biznes musi mieć funkcje reklamowe…KAŻDY!

Działania offlinowe są gwarancją stabilności biznesu. Co zmieniło się w działaniach offlinowych w przeciągu ostatnich 5 lat?

Praktycznie nic. Znaczki mają inne kolory. Jednak nie ma żadnych drastycznych zmian.

Rośnie tylko konkurencja Poczcie Polskiej, co jest dobrym wskaźnikiem. Poza tym nic się nie zmieniło.

Co zmieniło się w internecie w przeciągu 5 lat? Niemal wszystko. Z drugiej strony wszystkie prawa, których możesz się ode mnie nauczyć, działały 100 lat temu i będą działać za 100 lat.

Ponieważ internet się zmienia, media się zmieniają, ale psychologia ludzka się nie zmienia.

 

PS.

Jeśli temat Ci się podoba i jest dla Ciebie wartościowy to daj znać w komentarzu, a z pewnością napiszę kolejny artykuł.

Pozdrawiam

Miłego dnia


Jak stworzyć skuteczną reklamę internetową, dzięki której pozyskasz tysiące klientów i zbudujesz  Dochodową Listę Adresową?!

Darmowy Trening:
http://innowacyjnanaukaebiznesu.pl/darmowy-trening-forum-infor


#2 Szymon Słowik

Szymon Słowik

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 12 postów
  • LokalizacjaGliwice

Napisano 05 styczeń 2016 - 15:55

Bardzo interesujący artykuł. Niezwykle.


Zajmuję się profesjonalnie marketingiem internetowym w Google, tworzę kampanie SEO, realizuję audyty. Dowiedz się więcej na www.szymonslowik.pl


#3 marek980

marek980

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 82 postów

Napisano 19 styczeń 2016 - 14:07

Przede wszystkim najważniejsza jest dobra reklama


oprogramowanie dla transportu: soot.pl


#4 oxana

oxana

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 67 postów

Napisano 29 styczeń 2016 - 16:41

O klienta trzeba dbać, jakość obsługi jest kluczowa.



#5 majkel29

majkel29

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 196 postów

Napisano 12 luty 2016 - 09:47

Masz rację, że w wielu branżach to działanie offlin'owe jest skuteczniejsze. Metod takiej reklamy poza siecią jest wiele. Ciekawą formą są np. tablice oraz markery kredowe http://www.tusztusz....markery-kredowe . Wystarczy odrobina kreatywności i codziennie można korzystać z "nowej" reklamy. Taka reklama z pewnością będzie niezbędna w niektórych branżach (np. gastronomia). A dzięki niej można znacząco zwiększyć target - bo trafi i do młodych, i do tych jak napisałeś65+ .



#6 Celinka152

Celinka152

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 33 postów

Napisano 02 marzec 2016 - 12:14

Myślę, że wciąż najskuteczniejsza jest reklama wizualna, która dociera do ludzi z otoczenia. Przejrzyj sobie, jakie formy reklamy proponują wyspecjalizowane agencje (np. http://www.medas-media.com.pl/) i zastanów się dobrze, które usługi mogą się sprawdzić w Twoim przypadku. Wiadomo, że dla każdej firmy zakres ten jest inny.



#7 marlon

marlon

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 97 postów

Napisano 05 marzec 2016 - 02:21

Moim zdaniem kluczowym elementem jest jakość obsługi, osoba kontaktująca się z klientem powinna wykazywać się wysoką kulturą osobistą, poza tym komunikacja musi być sprawna, szczególnie w sklepach internetowych. Klient nie powinien czekać długo na odpowiedź mejlową, w tym wypadku dobrym rozwiązaniem może okazać się np. https://serwersms.pl .



#8 Guest_Marek

Guest_Marek
  • Goście

Napisano 01 kwiecień 2016 - 12:08

trzeba klientom oferowac cos czego nie ma konkurencja ;)
ostatnio czytalem artykul o tym, ze opakowanie jest bardzo wazne, pełni funkcję reklamową. Za dwa tygodnie w Warszawie odbywają sie nawet targi opakowań packaging innovations, wybieram się z ciekawości, chętnie poznam najnowsze trendy w branży, program ogólnie zapowiada się bardzo interesująco

#9 semtime.pl

semtime.pl

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 22 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 02 kwiecień 2016 - 11:49

Nie zapominajcie również sprawdzić, skąd klienci czerpią wiedzę o waszych produktach i usługach. Należy stawiać na obecność w tych kanałach.
Dane z Google CB, dotyczące ogółu zakupów w Polsce:

goo.gl/9FBh7f
Jeśli potrzebujecie szczegółów na temat swojej branży zapraszam na e-mail.

Profesjonalne prowadzenie i optymalizacja kampanii Google AdWords.

Zapytaj o możliwości reklamy dla Twojej firmy i odbierz kupon na kliknięcia o wartości 250zł na - http://semtime.pl

 

 


#10 Celinka152

Celinka152

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 33 postów

Napisano 10 maj 2016 - 11:22

Moim zdanie można też popróbować z bilboardami na mieście. Osobiście często korzystam z tej sieci http://www.billboardy-reklama.pl/ i jestem zadowolona z ich usług. Musze powiedzieć, że odkąd zaczęłam tak też w świecie offline się reklamować to sprzedaż i ilość odwiedzin w firmie wzrosła :)



#11 Onstappent

Onstappent

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 257 postów

Napisano 10 sierpień 2016 - 15:09

a ja ostatnio natrafiłem na artykuł na temat różnych możliwości dotarcia do klienta i tam było napisane, że jednym z najlepszych sposobów jest udział w targach branżowych. Co myślicie o tego typu reklamie na stoiskach? Poczytałem trochę więcej w sieci i znalazłem info na temat targów Maintenance (targi utrzymania ruchu, planowania i optymalizacji produkcji) w październiku w Krakowskim EXPO. Zastanawiam się nad wzięciem udziału w nich ze swoją firmą, czy to dobry pomysł?



#12 Nikodem

Nikodem

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 13 postów

Napisano 17 sierpień 2016 - 14:04

Jeżeli reklama nie zadziała na takich stanowiskach, to zawsze można poznać masę ludzi i poszerzyć kontakty - to wartość niewymierna, której codziennie się nie zdobywa. Ja uważam, że to jak najbardziej dobry pomysł. 



#13 ala233

ala233

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 252 postów

Napisano 30 październik 2016 - 21:47

Mnie bardzo pomogły przy promocji produktu  etykiety  personalizowane. Świetne rozwiązanie dające możliwość wyróżnienia się na rynku.  



#14 Sleep

Sleep

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 180 postów

Napisano 09 listopad 2016 - 11:21

W czasach natłoku firm już sama jakość usług nie wystarcza. Ludzie po prostu nie zwracają uwagi na nowo otwarte biura, zakłady itd. Jeżeli nie będzie odpowiedniej promocji to wiele osób pewnie nawet nie będzie świadom tego, że coś takiego jest w miejscowości, w której mieszkają od lat.



#15 Gustav2

Gustav2

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 29 czerwiec 2018 - 21:55

Ciekawym sposobem na pozyskanie klientów i kontaktów w biznesie są śniadania biznesowe, takie jak opisane w https://toczytam.pl/...t-czemu-sluza/ Muszę przyznać, że to naprawdę świetny pomysł na rozwój firmy, ja uczestniczę w takich spotkaniach już od 2 miesięcy i zaczynają przynosić efekt.



#16 Szymon Słowik

Szymon Słowik

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 12 postów
  • LokalizacjaGliwice

Napisano 13 lipiec 2018 - 12:49

Wiesz, to wszystko zależy od branży, zasobów ludzkich i modelu organizacji. Tego typu stwierdzenia, że offline > online itp. są po prostu niedorzeczne.


Zajmuję się profesjonalnie marketingiem internetowym w Google, tworzę kampanie SEO, realizuję audyty. Dowiedz się więcej na www.szymonslowik.pl




Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: jak znaleźć klienta, jak szukać klientów, gdzie szukać klientów, jak znaleźć klientów, pozyskiwanie klientów, jak pozyskać klienta, jak zdobyć klienta, jak pozyskiwać klientów, metody pozyskiwania klientów, sposoby pozyskiwania klientów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy