Skocz do zawartości


Reklamacja obuwia

reklamacja obuwia

3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Alicja

Guest_Alicja
  • Goście

Napisano 28 maj 2015 - 17:26

Witam.
01.09.2015 roku zakupiłam sportowe obuwie do biegania firmy  Nike . W lutym a dokładnie 8.02.2015 roku zauważyłam że na czubku prawego buta widać rozprucie, w miejscu łączenie skóry z siateczką. Kiedy sprządawca pytał jakie są moje żadanie stwierdziłam że naprawa w przypadku gdy nie da się tego naprawić wymiana na nowe lub zwrot gotówki. Po dwóch tygodniach dostałam naprawione buty. Zostały ona zszyte co było widać gołym okiem, dziury już nie było więc mi to nie przeszkadzało, ale po ok 3 miesiącach w miejscu szycia po prostu poszło dalej oczko. Buty były używane normalnie, na halach i po prostu chodziłam w nich od czasu do czasu na zewnątrz. Widamo padał deszcze ale nie ma śladów jakiegoś przemoczenie, buty czyściłam kilka razy ręcznie, wewnątrz i na zewnątrz. Zareklamowałam je ponownie. Różnica była taka że w żądaniach nie chciałam już naprawy bo uznałam iż nie ma ona sensu, tylko wymianę na nowe lub zwrot pieniędzy. Oczywiście dziś otrzymałam odpowiedź na zgłoszoną reklamacje. Została ona odrzucona, z czym ja się nie zgadzam bo skoro pierwszy raz ją uwzględnili to dlaczego drugi raz nie skoro uszkodzenie powstało z powodu pierwszej naprawy, szwy puściły i oczko poszło dalej. Nie jest to inne uszkodzenie tylko drugi raz reklamuje to samo i za pierwszym zostało przyjęte a za drugim nie. Nie wiem co powinnam zrobić w takiej sytuacji? 



#2 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 28 maj 2015 - 18:11

jaki jest powód odrzucenia za 2-gim razem?



#3 Guest_Alicja

Guest_Alicja
  • Goście

Napisano 28 maj 2015 - 18:42

jaki jest powód odrzucenia za 2-gim razem?

 W przedmiotowym towarze na podstawie szczegółowych oględzin nie stwierdzam niezgodności towaru z umowa, czy tez ukrytych wad fabrycznych. Obuwie zostało wykonane zgodnie z normami produkcyjnymi, jakość uzytych materiałów nie budzi żadnych zastrzezeń. Uszkodzenia jakie reklamuje klient, a mianowicie " szwy przy palcach prawego buta puszaczją" mają charakter uszkodzeń mechanicznych, które nie podlegają reklamacji. Tworzywo wierzchniej cholewki zostało poddane długotrwałemu oddziaływaniu wody ( obuwie było prane w pralce o czym świadczy ich zapach, pozostałości proszku oraz cgarakterystycznie starta podeszwa). Klient nie może przerzucać winy na producenta za uszkodzenia do których sam doprowadził podczas użytkowania. Z tych względów oddalenie tej reklamacji jest w pełni uzasadnione. Brak podstaw do uznania reklamacji. 


Buty nie były wcale prane w pralce, zadnych obratc nie mają na podeszwie nawet od chodzenia, pozostałości proszku tez nie wiedze. Za pierwszym razem za wadę było napisane " Rozprucie na czubku w prawym bucie" i reklamacja została przyjęta tym razem było " szwy przy palcach prawego buta ( łączenie siatki z materiałem) puszczają " i w żądaniech było NAPRAWA a drugim razem ZWROT GOTÓWKI biggrin.png i to moim zdaniem zdecydowało o wszystkim smile.png



#4 bebo

bebo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 121 postów

Napisano 29 maj 2015 - 21:18

Czy ekspertyza jest podpisana przez rzeczoznawcę?

 

Napiszę, jak ja traktuję takie sprawy.

 

Niezależnie od pytania o rzeczoznawcę zapytaj, czy zatrudniają jasnowidza z cechami paranoika, który widzi to, co rzekomo robisz z butami. Według zasad zdrowego rozsądku, pęknięcia na szwie są dowodem na zastosowanie słabej jakości materiałów, co jest wsparte pierwszą decyzją o naprawie. Kiepskie materiały powodują, że powstają uszkodzenia o charakterze mechanicznym. Na koniec napisz, że jeżeli podtrzymują swoją decyzję, to w odpowiedzi niech umieszczą zgodę na rozpatrzenie sprawy przez sąd konsumencki. Nie umieszczenie takiej zgody spowoduje skierowanie sprawy do sądu powszechnego, bez wcześniejszego zawiadomienia.

 

W znanych mi przypadkach, takie potraktowanie zawsze pomaga.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych