Skocz do zawartości

Zdjęcie

potrzebna mi pomoc na jakich zasadach rozliczać się z US

szkoła językowa

wróć do serwisu Księgowość 4 odpowiedzi w tym temacie

#1 blondiane

blondiane

Nowy użytkownik

• Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 22 maj 2015 - 09:10

Witam,

Od 1 czerwca przejmuję szkołę językową, w związku z tym musze założyć działalność na siebie i nie wiem na jakich zasadach jest tam księgowość i rozliczanie się z US gdyż słyszałam że i ryczałt i karta podatkowa - a ja jestem zielona.

Osoba ktora mi ją oddaje nie może pomóc gdyż u niej ta szkoła była tylko dodatkiem do innej działalności i była na pełnej księgowości. 

Z gory bardzo dziękuję za pomoc smile.png

#2 koleżanka

koleżanka

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 13517 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 22 maj 2015 - 21:02

"gdyż słyszałam że i ryczałt i karta podatkowa" - albo źle usłyszałaś albo ktoś ci źle mówił

Przede wszystkim jedna dg nie może być opodatkowana dwoma rodzajami podatku.

Po drugie wg mnie w tym przypadku nie może być opodatkowanie ryczałtowe, czyli obie te formy odpadają. Pozostaje więc opodatkowanie dg według skali podatkowej.

#3 McCarthy & Taggart

McCarthy & Taggart

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 60 postów

Napisano 09 czerwiec 2015 - 14:16

Co do zasady świadczenie usług w zakresie edukacji jest wyłączone z możliwości opodatkowania ryczałtem ewidencjonowanym. Jednak w ten sposób opodatkowane może być wykonywanie wolnego zawodu rozumiane jako wykonywanie osobiście pozarolniczej działalności gospodarczej. Tak zdefiniować można świadczenie przez nauczycieli usług edukacyjnych polegających na udzielaniu lekcji na godziny. Zatem pod pewnymi warunkami możliwe będzie opodatkowanie ryczałtem.

Ale udzielanie korepetycji może być również opodatkowane w uproszczony sposób w formie karty podatkowej.