Skocz do zawartości


Odmowa odbioru przesyłki - koszty po stronie przedsiębiorcy


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Elwira

Guest_Elwira
  • Goście

Napisano 19 maj 2015 - 08:59

Dzień dobry, mój tata prowadzi nieduży sklep internetowy. Czasami zdarzają mu się takie sytuacje, że klientki zamawiają produkty mojego taty, a jak przesyłka do nich dochodzi to odmawiają jej przyjęcia - przy przesyłkach za pobraniem tata traci za każdym razem pieniądze na wysyłki. Teraz zdarzyła mu się sytuacja, że kobieta zamówiła produkt, przelała pieniądze za przesyłkę i towar i też odmówiła odbioru. Przesyłka wróciła i mój tata musiał zapłacić za przesyłkę powrotną. Czy kobiecie może zwrócić pieniądze tylko za towar, a za przesyłkę zostawić sobie? no i jak tata może bronić się przed tego typu zagraniami konsumenta, który jest tak mocno chroniony przepisami prawa. Czy są jakieś przepisy, które chronią przedsiębiorcę? Tata jak dzwoni do klientek to często udają, że nie mogą teraz rozmawiać i mówią, że oddzwonią, po czym nie oddzwaniają i nie odbierają telefonów albo blokują taty numer... Chciałabym pomóc tacie, ale nie wiem jak mogę to zrobić...



#2 Guest_Elwira

Guest_Elwira
  • Goście

Napisano 21 maj 2015 - 08:52

Ponownie proszę o pomoc.



#3 bebo

bebo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 121 postów

Napisano 24 maj 2015 - 21:58

Zasadą przy odstąpieniu od umowy jest pokrycie przez kupującego bezpośrednich kosztów zwrotu towaru, ale sklep musi o tym wcześniej poinformować. Wtedy można obciążyć kupującego kosztami za zwrot lub później je egzekwować.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych