Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak odstąpić od umowy zawartej przez telefon?


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 672187 postów

Napisano 18 maj 2015 - 17:11

Umowa zawarta przez telefon należy do katalogu umów zawieranych na odległość. Zatem konsumentowi zawierającemu umowę przez telefon przysługuje szereg dodatkowych i preferencyjnych uprawnień. Ma on prawo by odstąpić od umowy zawartej przez telefon bez konieczności podawania przyczyny.

Powrót do artykułu: Jak odstąpić od umowy zawartej przez telefon?

#2 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 18 maj 2015 - 17:11

17. 04 .2015 zawarłem umowę przez telefon z firma T-mobile.Dn. 24.04.2015rPrzysłali mi potwierdzienie zmiany warunków umowy.Nie dawno otrzymałem ofertę bardziej atrakcyjną od innego operatora ,czy mogę odstąpić od tej umowy bez konsekwencji....???

#3 Guest_sapiens

Guest_sapiens
  • Goście

Napisano 22 marzec 2016 - 07:33

co możnazrobić, kiedy nie zawarłem umowy przez telefon a wmawia mi się jakobym miał dokonac takiej umowy, żądając pieniędzy. Chodzi o POlsat , który podwyższył mi abonament tv o 20.- miesięcznie .

#4 Guest_ktosik

Guest_ktosik
  • Goście

Napisano 22 marzec 2016 - 09:11

Muszą mieć aneks podpisany przez ciebie lub nagranie telefonicznej rozmowy , upieraj się przy swoim niech ci przedstawia dowody zawarcia takiego aneksu lub rozmowę tel.

Pisz reklamację



#5 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 19 maj 2016 - 07:27

Witam A czy sprzedawca będący osobą fizyczną, zawierający umowę przez telefon na sprzedaż przedsiębiorstwu (osobie prawnej) samochodu, może na podobnych warunkach od tej umowy odstąpić?

#6 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 10 czerwiec 2016 - 16:54

witam .mam taki problem że zawarłem a właściwie przedłużyłem umowę z tv Polsat przez tel. gdyż myślałem że jak będę miał abonament,będę miał mistrzostwa euro 2016 bez dodatkowych opłat ,konsulat polecił mi taryfę 80 zł.Teraz żeby oglądać mecze muszę mieć wyższy abonament jak mogę z tego wybronić i zerwać umowę bez dodatkowych opłat

#7 Guest_piotr12

Guest_piotr12
  • Goście

Napisano 27 czerwiec 2016 - 15:38

umowa zawarta w dniu 24-05-2016 w regulaminie przedstawionym na stronie wykonawcy podano termin odstąpienia od umowy 48 godzinny.dziś jest 27.06.2016.Czy można jeszcze odstąpić od umowy?

#8 Guest_Darek

Guest_Darek
  • Goście

Napisano 06 wrzesień 2016 - 19:31

Moim zdaniem wypowiedzenie umowy zawartej przez telefon powinno być możliwie także przez telefon. Powinien się zająć tym problemem uokik. Teraz uprzywilejowaną stroną jest przedsiębiorca, ktory utrudnia rozwiazanie umowy. ( klient musi pobrać druk, wypełnić go, pójść na pocztę, zapłacić za przesyłkę i z niepokojem czekać na decyzję). A przecieżj eden telefon mógłby załatwić.

#9 Guest_And

Guest_And
  • Goście

Napisano 19 wrzesień 2016 - 11:29

Witam. Co gdy ktoś firma nie podała danych adresowych? Co wtedy gdy nie chce ich podać drogą mailową.

#10 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 19 wrzesień 2016 - 12:07

Nie ma takiej opcji. Umowa zawarta przez telefon powinna być potwierdzona drogą pocztowa lub mailem. Jeśli firma nie chce podać danych to NIE potwierdzaj zawarcia umowy mailem.



#11 Guest_esta

Guest_esta
  • Goście

Napisano 16 listopad 2016 - 09:31

no to chwila, umowa jest zawierana przez telefon? czy sa to ustalenia a umowe zawiera sie przy podpisaniu jak przyjedzie kurier i klient ma mozliwosc ja przeczytac? bo tu brak konsekwencji.

#12 Guest_klientka banku, podobno nr 1

Guest_klientka banku, podobno nr 1
  • Goście

Napisano 26 luty 2017 - 14:18

Pani Pajewska! To co pani pisze to bzdury. Nie znam słów wystarczająco dosadnie określających tych którzy wymyślili takie przepisy. KC nie narzuca formy prawnej czynności prawnej zmieniającej lub uchylającej wcześniejszą czynność prawną dokonaną w tej samej sprawie. Od zawsze było tak: szczegółowa i zrozumiała dla klienta propozycja umowy przedstawiona przez oferenta w formie pisemnej (pismo lub e-mail) i po zapoznaniu się z nią akceptacja warunków umowy przez klienta w formie pisemnej (e-mail, pismo potwierdzające zgodę na warunki umowy lub egzemplarz umowy z podpisem lub podpisami klienta - kontrahenta). To jest tak oczywiste jak to, że większość z nas idąc ma nogi na dole a głowę na górze. Pewnie nie dotyczy to twórców tych przepisów sprzyjających oszustom i naciągaczom. Klient nie ma możliwości pełnego poznania i zapamiętania szczegółów umowy podczas długiej (zawsze!) telefonicznej prezentacji jej przez przedstawiciela firmy próbującego wcisnąć mu swój tzw produkt, zawsze "wyjątkowo korzystny". Jeśli nawet rozmowa jest nagrywana to nagranie ma składający ofertę a nie klient. Już sam ten fakt sprawia, że z powodu braku równości stron umowa taka nie może być ważna i obowiązująca.

#13 Guest_Fredek

Guest_Fredek
  • Goście

Napisano 10 marzec 2017 - 23:31

Posiadałem umowę pisemną z firmą np. do 30.09.2016 r. Przed upływem końca umowy, 50 dni przed, zawarłem umowę telefoniczną na tv, internet, na dokładnie określoną kwotę, z zaznaczeniem ceny. Natychmiast zainstalowano i wystawiono fakturę jeszcze w czasie trwania starej umowy i obciążono znacznie wyższą kwotą. Żądałem przysłania kopii nagrania rozmowy. Brak odpowiedzi. Odmawiam płacenia wyższej ceny niż ustalono. Wyłączono tv, internet i obciążono mnie rzekomymi zaległościami. Pytanie: jak uzyskać kopię umowy? czy zawarta umowa powinna obowiązywać po zakończeniu aktualnej? Czy za okres wyłączenia tv, internetu, dostawca [ponosi jakąś winę czy karę.Czy w demokratycznej RP obowiązują umowy nie podpisane przez klienta? Moim zdaniem umowa bez podpisu nie jest wazna.

#14 Guest_Andrzej

Guest_Andrzej
  • Goście

Napisano 11 sierpień 2017 - 22:35

Posiadałem umowę pisemną z firmą np. do 30.09.2016 r. Przed upływem końca umowy, 50 dni przed, zawarłem umowę telefoniczną na tv, internet, na dokładnie określoną kwotę, z zaznaczeniem ceny. Natychmiast zainstalowano i wystawiono fakturę jeszcze w czasie trwania starej umowy i obciążono znacznie wyższą kwotą. Żądałem przysłania kopii nagrania rozmowy. Brak odpowiedzi. Odmawiam płacenia wyższej ceny niż ustalono. Wyłączono tv, internet i obciążono mnie rzekomymi zaległościami. Pytanie: jak uzyskać kopię umowy? czy zawarta umowa powinna obowiązywać po zakończeniu aktualnej? Czy za okres wyłączenia tv, internetu, dostawca [ponosi jakąś winę czy karę.Czy w demokratycznej RP obowiązują umowy nie podpisane przez klienta? Moim zdaniem umowa bez podpisu nie jest wazna.

I jak skończyło się z tym nagraniem bo u mnie firmy.net nie chcą odesłać nagrania że nie mają obowiązku a rzecznik praw konsumenta że muszą mi udowodnić że na coś się zgodzilem



#15 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 25 styczeń 2019 - 19:28

Witam.Dotyczy klienta Orange Marta Kulinowska.25 01.dzwonił BOA,ponieważ otrzymaliście korespondencję.Pani pytała czy otrzymałam pismo.nie otrzymałam,dotarło po pani rozmowie.Tak jak pani mówiła zgłosiłam się do T-Mobile,ale tam nic nie załatwiłam ponieważ powiedzieli że jest już odstąpienie od umowy i oni już więcej nic nie zrobią chodziło o wypisanie pisma o którym pani mówiła ,ponownie dzwoniłam do BOA ale nic nie poradzili.Proszę o kontakt,bo nie wiem gdzie jest mail,pani coś mówiła o podaniu numeru bankowego,muszę go podać-zwrot za paczkę kurierską. Pozdrawiam i czekam na kontakt.

#16 Guest_Mir

Guest_Mir
  • Goście

Napisano 13 marzec 2019 - 12:03

A jak to sie ma do zakupów przez telefon ? Chodzi mi o to ze umowa na takie ,akupy moze zostać zerwana w ciągu 10 dni od odebrania przesyłki. A co jak tej przesyłki nie odbiorę od kuriera? Czy taka umowa liczy się za zawartą ?

#17 Guest_Anna

Guest_Anna
  • Goście

Napisano 05 czerwiec 2020 - 06:37

W moim przypadku Była sobie umowa bez terminowa... 2 lata minęły i tak zostałam i płaciłam regularnie.. Podobno zawarłam umowe Nową .... Przez telefon..!! Gdzie ja dopiero zauważyłam w następnej wystawionej fakturze po wysokiej kwocie... w lutym tego roku. Doliczony był jakiś tel nigdy go nie otrzymałam oczywiście z nr i minutami.. aktywacje.. i pakiety. Najdziwniejsze jest to.. ŻE JA NIE OTRZYMAŁAM ŻADNEJ UMOWY W FORMIE PISEMNEJ I ELEKTRONICZNEJ.. Tym bardziej nic nie odsyłałam. Nie mają mojego podpisu i zgody bo nie ma UMOWY. Z telewizją kablową.. Od lutego walcze z nimi pisemnie i telefonicznie a rachunek rośnie i każą płacić.. ale za co... Jak rozwiązać tą udrenke. Czy też z ignorować

#18 Guest_Anna

Guest_Anna
  • Goście

Napisano 05 czerwiec 2020 - 07:02

W moim przypadku Była sobie umowa bez terminowa... 2 lata minęły i tak zostałam i płaciłam regularnie.. Podobno zawarłam umowe Nową .... Przez telefon..!! Gdzie ja dopiero zauważyłam w następnej wystawionej fakturze po wysokiej kwocie... w lutym tego roku. Doliczony był jakiś tel nigdy go nie otrzymałam oczywiście z nr i minutami.. aktywacje.. i pakiety. Najdziwniejsze jest to.. ŻE JA NIE OTRZYMAŁAM ŻADNEJ UMOWY W FORMIE PISEMNEJ I ELEKTRONICZNEJ.. Tym bardziej nic nie odsyłałam. Nie mają mojego podpisu i zgody bo nie ma UMOWY. Z telewizją kablową.. Od lutego walcze z nimi pisemnie i telefonicznie a rachunek rośnie i każą płacić.. ale za co... Jak rozwiązać tą udrenke. Czy też z ignorować



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych