Skocz do zawartości

data wystawienia faktury a CIT i VAT

cit vat faktura symfonia

wróć do serwisu Księgowość 1 odpowiedź w tym temacie

#1 Guest_Początkująca Księgowa

Guest_Początkująca Księgowa
  • Goście

Napisano 29 marzec 2015 - 10:47

Witam,

Jestem studentką, która zaczyna pracę w księgowości. Zostałam rzucona "na głęboką wodę" i nie za bardzo mam kogo spytać o radę.

Księguję faktury sprzedaży usług w programie Symfonia. Przychody na koncie 702 księgujemy w podziale analitycznym na konkretne miesiące. Istnieją 3 sytuacje:

1) data wystawienia faktury i data wykonania uslugi są w tym samym miesiącu np. marcu

2) data wystawienia faktury jest późniejsza niż data wykonania usługi np. faktura - marzec, usługa - luty

3) data wystawienia faktury jest wcześniejsza niż data wykonania usługi np. faktura - marzec, usługa - kwiecień

O ile sytuacja 1 jest jasna, bo zarówno VAT jak i przychód zaliczam do danego miesiąca, to nie jestem pewna, czy dobrze rozumiem pozostałe przypadki? Zostało mi to wytlumaczone "na szybko" zanim księgowa, która się tym zajmowała, odeszła na zwolnienie, a obecnie ze względu na jej stan zdrowia nie mogę się z nią skontaktować.

W przypadku 2, VAT zaliczam do miesiąca wykonania usługi (luty), okres sprawozdawczy ustawiam także na luty, a konto przychodów - 7 z analityką na obecny miesiąc (marzec)?

W przypadku 3, VAT do kwietnia, okres sprawozdawczy - marzec i konto przychodów z analityką - marzec?

Co jest istotne dla celów podatku dochodowego - czy ustawienie właściwego okresu, czy wybranie właściwego konta przychodów (z właściwą analityką)?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

#2 koleżanka

koleżanka

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 14140 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 29 marzec 2015 - 20:49

przypadek 2 - tu przychód także jest w lutym, bo wtedy wykonaliście usługę

Dodaj odpowiedź

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: cit, vat, faktura, symfonia