Kategorie
Skocz do zawartości

Brak odpowiedzi na reklamacje po 14 dniach, jak sformułować pismo ?


pogo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Sprzedawca nie ustosunkował sie do mojej reklamacji w ciągu 14 dni od jej złożenia. W związku z czym chce wystosunkowac do niego pismo z żądaniem jej realizacji. Na jakie artykuły należy się powołać w tym piśmie ?

 

Znalazłem: Art. 5615 z ustawy o prawach konsumenta.

                  Art. 61 i 111 Kodeksu cywilnego.

 

Czy jeszcze na coś powinienem się powołać ? Czy ktoś może ma aktualny wzór takiego pisma ? W jakim terminie powinien sprzedawca zrealizować moje żądanie ? Czy sam mogę określić taki termin, jeżeli tak to ile dni możemy uznać za właściwe (chodzi o wymiane sprzętu rtv) ?

 

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli składałeś reklamację powołując się na GWARANCJĘ to poszukaj w karcie kiedy powinien Ci sprzedawca/wytwórca odpowiedzieć

 

jeśli składałeś reklamację powołując się na ustawę o odpowiedzialności sprzedawcy za zg.towa.  z umową to zawarłeś w niej oczekiwania, jeśli po 14 dniach nie masz odp. to sprzedawca musi wypełnić Twoje oczekiwania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamacja była z ustawy i do tego nie ma watpliwosci. Proszę o informację co najlepiej zamiescić w wezwaniu do realizacji postanowień reklamacji. Szukalem wzorów w internecie ale znalazłem jedynie stare a wiem, że była zmiana w przepisach 25 grudnia. W związku z czym chcę się powołać na najnowsze przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamacja była z ustawy i do tego nie ma watpliwosci. Proszę o informację co najlepiej zamiescić w wezwaniu do realizacji postanowień reklamacji. Szukalem wzorów w internecie ale znalazłem jedynie stare a wiem, że była zmiana w przepisach 25 grudnia. W związku z czym chcę się powołać na najnowsze przepisy.

 

sama ustawa się nie zmieniła, a na pewno nie sprawa odpowiedzi na reklamację

poszukaj ustawy i powołaj się na paragraf dot. reklamacji i tyle

nikt Ci pism pisał nie będzie, sorry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że konsument ma 30 dni na zgłoszenie reklamacji od momentu wykrycia wady. Raz już widziałam jak szybko sprzedawca odbił piłeczkę, że klient zauważył wadę ale nie zgłosił jej w terminie. Więc najlepiej podawać, że zauważyło się dość nie dawno. Kilka dni to maks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...