masseur Opublikowano 15 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Witam.Jestem studentem pierwszego roku kierunku finanse i rachunkowość, więc właśnie zacząłem przygodę z VAT-em. :D Do rzeczy... chciałbym się dowiedzieć po co wystawia się faktury VAT i jakie niesie to za sobą korzyści i jakie straty? Często gdy jadę z tatą na stację benzynową, przy kasie pytają go "faktura czy paragon?" i zawsze bierze fakturę. Jakie on ma z tego korzyści/straty i jakie stacja benzynowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koleżanka Opublikowano 15 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Nikt tu nie ma korzyści ani strat. Faktura jest potrzebna gdy jest zakup firmowy, bo bez faktury nie można zaksięgować kosztu zakupu paliwa. Nie wiem po co twój tata bierze fakturę za paliwo, bo jeśli nie prowadzi dg, to taka faktura nie jest mu do niczego potrzebna i tylko niepotrzebnie zużywa się papier na drukowanie faktury dla takiego klienta. Nie zapytałeś taty po co bierze te faktury za paliwo ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
masseur Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Znaczy tata ma firmę, a konkretniej zakład stolarski i mówił, że bierze fakturę, bo mu to taniej wychodzi. Tłumaczył mi dlaczego, ale za nic nie mogłem go zrozumieć, więc pytam specjalistów :D Coś tam mówił, że tankuje przykładowo za 300 zł brutto, a jeśli weźmie fakturę to później jak on będzie wystawiał jakąś tam fakturę klientowi to wartość tego VATu, który zapłacił wtedy za paliwo, zwróci mu się częściowo, czy coś takiego... możliwe, że pomieszałem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...