Gość Marta Opublikowano 12 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Jak wygląda kwestia odpowiedzialności osoby w przypadku: a) umowy zlecenia dla biura rachunkowegob) prowadzenia własnej działalności i wystawiania faktur dla biura za swoje usługi Załóżmy, że popełnię błąd. Klient będzie dochodzić odszkodowania od biura ale biuro może dochodzić odszkodowania ode mnie na drodze cywilnej. Czy tak jest? Jest to dla mnie ważne ponieważ jestem osobą dopiero po studiach, z jedynie teoretyczną wiedzą księgową (i to też tyle co można nauczyć się na studiach). Chcę zdobyć doświadczenie, a wiem, ze biura rachunkowe są do tego najlepszym miejscem. Umowa o pracę nie wchodzi w grę, jedynie zlecenie lub własna działalność. Z racji, że jestem osobą bez doświadczenia, to prawdopodobieńtsow popełnienia błędu jest większe niż w przypadku osoby z praktycznym doświadczeniem, dlatego chcę być świadoma konsekwencji. Nie wiem czy nie jest to skok na zbyt głęboką wodę. Napewno umowa o pracę byłaby bezpieczniejsza pod tym względem, bo wtedy w przypadku mojego błędu mogą mnie pociągnąć do odpowiedzialności do równowartości 3 wynagrodzeń brutto (tak czytałam), a w przyoadku zlecenia lub działalności jak rozumiem do wysyokości całej kwoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi