Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

Odrzucenie reklamacji, pomocy

reklamacja obuwie niezgodność towar umowa konsument

5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_donquxote

Guest_donquxote
  • Goście

Napisano 10 marzec 2015 - 17:28

Witam, bardzo proszę o pomoc, co mogę zrobić w takiej sytuacji:

 

16 sierpnia 2014r. zakupiłam buty sportowe do kostki, do 24 lutego 2015 (w ten dzień złożyłam reklamację), buty ubrałam może maksyminalnie 5 razy, ponieważ nie dało się w nich chodzić- bardzo mnie ,obcierały' - rozmiar dobrany dobrze. Postanowiłam je zareklamować z tytułu niezgodności towaru z umową (za buty zapłaciłam 310zł), od kupna mineło 6 miesięcy i 8 dni, ale buty w stanie idealnym.

 

Dziś odebrałam ze sklepu decyzję rzeczoznawcy z odmową reklamacji, ,,domniemano, że niewłaściwie dobrałam je pod względem tęgości stóp''. +

 

Jest napisane, że sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jesli towar w chwili jedo wydania jest niezgodny z umową w przypadku stwierdzenia niezgodnosci przed uplywem sześciu miesięcy od wydania towaru- po tym terminie wyklucza się produkcyjne czy materialowe wady zawinione przez producenta.

 

Czy warto się odwoływać? I czy to coś w ogóle da? CO jeszcze mogę zrobić?'Wadę' butów zauważyłam przed upływem 6 miesięcy..

 



#2 Sobi

Sobi

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 893 postów
  • LokalizacjaWwa

Napisano 10 marzec 2015 - 19:02

Niestety niektóre sklepy niemal "z automatu" odrzucają pierwszą reklamację i czekają co zrobi klient. Moim zdaniem pisz odwołanie od decyzji.



#3 bebo

bebo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 121 postów

Napisano 10 marzec 2015 - 20:19

Odwołanie? Z jakim uzasadnieniem? Przecież logiczne jest, że buty nie mają wady, tylko są źle dopasowane do stopy. Zły wybór przez kupującego nie może być podstawą do uznania niezgodności z umową.



#4 Guest_Jaśmin

Guest_Jaśmin
  • Goście

Napisano 19 marzec 2015 - 18:08

mąż miał taką sytuacje jak Ty. Napisałam za niego odwołanie i WYGRAŁAM!

 

 

W związku z odrzuceniem reklamacji numer 205/14 z dnia 27-10-2014 pragnę złożyć odwołanie. Zakupiony przeze mnie w dniu 10-07-2014 towar jest niezgodny z umową. Niezgodność polega na rozejściu się szwów od zewnętrznej strony w lewym bucie. Niezgodność została stwierdzona w dniu 26-10-2014. Reklamację złożono w dniu 27-10-2014. Reklamacja została odrzucona „ze względu na dopasowanie się obuwia do anatomicznych cech stopy klienta. Klient nieodpowiednio dopasował obuwie pod względem tęgości”. Na państwa stronie ani w żadnym innym źródle nie znalazłem informacji, który model/rozmiar posiada konkretną tęgość. Dodatkowo nie ma nawet współczynnika dzięki któremu mógłbym obliczyć daną tęgość. Jestem więc bardzo ciekawy w jaki sposób klient ma w sklepie dobrać tęgość skoro na Państwa stronie internetowej nie ma takowych informacji, a tym bardziej na pudełku czy metce. Skoro sugerujecie Państwo złe dopasowanie tęgości, na opakowaniu bądź metce powinna się znaleźć miara między TĘGOŚCI OBUWIA (zgodna z PN-87) dzięki czemu można by dobrać obuwie pod względem tęgości. Do tej pory dobierałem u Państwa obuwie sprawdzając je organoleptycznie zapewniam, że wszystko było w porządku. Znam miarę tęgości swojej stopy ponieważ obuwie kupuję w wielu miejscach między innymi w sklepie CLARKS gdzie tabelę rozmiarów i tęgości mogę znaleźć w sklepie stacjonarnym czy na stronie. Brak owej tabeli w Państwa sklepie to rażące zaniedbanie z Państwa winy. Dwa razy do roku kupuję u Państwa obuwie (co oznaczałoby, że każda para butów powinna się zachowywać podobnie) i to pierwszy taki przypadek. Dodatkowo nadmienię, iż obuwie nie było nadmiernie eksploatowane oraz było odpowiednio konserwowane. Liczę, że po ponownym dokładnym przyjrzeniu się butom reklamacja zostanie uwzględniona i nie będę musiał kierować sprawy do Sądu polubownego.

Z Poważaniem,



#5 Mirr

Mirr

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 22 marzec 2015 - 19:06

Rozwiązania jak sobie radzić z odrzuceniem reklamacji, wzory pism, omówione warianty działania masz w linku w kroku 5 i 6.

Dla  towaru kupionego przed 25.12.2014- http://goo.gl/HwC17c

Dla  towaru kupionego po 25.12.2014- http://goo.gl/muKDDQ



#6 Sobi

Sobi

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 893 postów
  • LokalizacjaWwa

Napisano 22 marzec 2015 - 22:32

na przełomie roku zmieniły się przepisy dot. reklamacji. Moim zdaniem nalezy buty reklamować.

 





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: reklamacja, obuwie, niezgodność, towar, umowa, konsument

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy