Skocz do zawartości


EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY


wróć do serwisu Kadry 7437 odpowiedzi w tym temacie

#7421 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 08 kwiecień 2019 - 15:38

Mówi Pan o wszystkich, nawet ich wymienił (biegli, pracodawcy).. jedynie o kierowcy zapomniał



#7422 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 15 kwiecień 2019 - 10:47

polecam pomoc firmy itdinfo.pl



#7423 marcinkowski

marcinkowski

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 24 postów

Napisano 26 kwiecień 2019 - 12:08

Pracodawcy powinni zadbać też o kwatery robotnicze łódź aby kierowca mógł porządnie odpocząć.



#7424 Guest_Kuba

Guest_Kuba
  • Goście

Napisano 20 maj 2019 - 12:26

Witam,

Czy jeżeli kierowca w dniu święta (01.05.2019) przebywał za granicą, ale nie wykonywał żadnej czynności w pojeździe należy mu się dodatkowy dzień wolny? Czy wystarczy że wypłaci mu się dietę i ryczał za ten dzień?



#7425 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1395 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 20 maj 2019 - 12:42

Jeśli nie wykonywał pracy, to nie przysługuje dzień wolny za pracę w święto. Przysługuje zwrot kosztów przebywania w podróży, czyli dieta i nocleg.


Mariusz Hendzel
-----

ZAPRASZAMY NA>>>   www.konferencja-transportowa.pl      (9-10 stycznia 2020  Wisła)

ITDPIP_logo.jpg
Skontaktuj się (kliknij) facebook.png

Biuro eksperckie w zakresie rozliczania ewidencji czasu pracy kierowców ITD-PIP (płace minimalne, delegacje, ewidencja)

kliknij >> - | EWIDENCJA CZASU PRACY KIEROWCÓW - usługi i oprogramowanie | -

POLECAM: kliknij >> [ oprogramowanie SuperTacho - naruszenia, ewidencja, delegacje, noclegi, płace UE]


#7426 Guest_Kuba

Guest_Kuba
  • Goście

Napisano 31 maj 2019 - 10:28

Witam,

Mam takie nietypowe pytanie odnośnie wydłużonego czasu pracy kierowcy 2x10h w ciągu tygodnia.

Czy jeżeli kierowca w poniedziałek i wtorek będzie jechał po 10 godzin, a całą środę i połowę czwartku będzie odpoczywał 36 godzin (odpoczynek tygodniowy skrócony?) będzie mógł w piątek zrobić kolejną 10tkę?

Oczywiście kierowca jest w międzynarodowej delegacji, jeżeli cokolwiek to zmienia.



#7427 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1395 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 31 maj 2019 - 10:41

Nie, bo tydzień kończy się w niedzielę, a nie po odpoczynku. Nowe wydłużenie do 10 godzin jazdy można dopiero w poniedziałek zrobić, w nowym tygodniu.


Mariusz Hendzel
-----

ZAPRASZAMY NA>>>   www.konferencja-transportowa.pl      (9-10 stycznia 2020  Wisła)

ITDPIP_logo.jpg
Skontaktuj się (kliknij) facebook.png

Biuro eksperckie w zakresie rozliczania ewidencji czasu pracy kierowców ITD-PIP (płace minimalne, delegacje, ewidencja)

kliknij >> - | EWIDENCJA CZASU PRACY KIEROWCÓW - usługi i oprogramowanie | -

POLECAM: kliknij >> [ oprogramowanie SuperTacho - naruszenia, ewidencja, delegacje, noclegi, płace UE]


#7428 Guest_Ania

Guest_Ania
  • Goście

Napisano 04 czerwiec 2019 - 10:00

Witam

Czy ktoś pracuje na programie Tachospeed i mógłby mi odpowiedzieć na pytanie odnośnie ewidencji czasu pracy kierowcy (wyliczeń kalkulatora).

 



#7429 Guest_Guest

Guest_Guest
  • Goście

Napisano 06 czerwiec 2019 - 12:35

Witam,

bardzo prosze wytłumaczyć jak można zrobić dwa skrócone pauzy tygodniowe pod rząd..

Kierowca robi pauzy:

pierwsza skrócona 24

druga regularna 45

trzecia skrócona 24

czwarta 66 godzin

 

Czy może zrobić drugą i trzecią skrócone ?

 

Pauzy zawsze sobota-niedziela



#7430 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1395 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 07 czerwiec 2019 - 00:40

Nie można drugiej i trzeciej jako skrócone w powyższym układzie, bo wtedy wyjdą w sumie 3 tygodnie bez żadnego regularnego odpoczynku. Gdyby wyjechał po odpoczynku regularnym 45h w poniedziałek nad ranem (odpoczynek trwał do poniedziaku), to wówczas dwa kolejne weekendy mogą być skrócone. Można tak zrobić, ale muszą być spełnione konkretne warunki - odpoczynek regularny trwa do poniedziałku, nie ma zaległości rekompensat i w 3 tygodniu musi się zacząć przed końcem tygodnia kolejny regularny. Wszystko jest w przepisach (dla niedowiarków).


Mariusz Hendzel
-----

ZAPRASZAMY NA>>>   www.konferencja-transportowa.pl      (9-10 stycznia 2020  Wisła)

ITDPIP_logo.jpg
Skontaktuj się (kliknij) facebook.png

Biuro eksperckie w zakresie rozliczania ewidencji czasu pracy kierowców ITD-PIP (płace minimalne, delegacje, ewidencja)

kliknij >> - | EWIDENCJA CZASU PRACY KIEROWCÓW - usługi i oprogramowanie | -

POLECAM: kliknij >> [ oprogramowanie SuperTacho - naruszenia, ewidencja, delegacje, noclegi, płace UE]


#7431 PrzPrz

PrzPrz

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 185 postów

Napisano 07 czerwiec 2019 - 12:20

Schemat LEGALNEGO SYSTEMU 3/1 wraz z wyjaśnieniem został zamieszczony w "Polskim Trakerze" 5/2019.
Można go również pobrać ze stron facebookowej grupy "Za Kółkiem".

Linki:
Grupa "Za Kółkiem"
https://www.facebook...oups/zakolkiem/

Pliki do pobrania:
https://www.facebook...akolkiem/files/

Schemat LEGALNEGO SYSTEMU 3/1:
https://www.facebook...467482920670644


...publikacje prasowe i internetowe stanowią jedynie wyraz poglądów ich autora,
nie są natomiast wiążącą i oficjalną interpretacją obowiązujących przepisów prawa...
________________________________________________________________________________


51910944_2165719690137807_71750693971516
https://www.facebook...oups/zakolkiem/


#7432 Guest_Marcin

Guest_Marcin
  • Goście

Napisano 19 lipiec 2019 - 22:02

Witam,
 czy można poruszać się ciągnikiem siodłowym na terenie prywatnym (fabryki/magazynu) przez 10h w celu przestawienia naczep na trybie OUT ? Jeśli tak to na co trzeba zwrócić szczególną uwagę i czy trzeba włożyć kartę do tachografu, czy można jeździć bez? 



#7433 PrzPrz

PrzPrz

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 185 postów

Napisano 22 lipiec 2019 - 03:08

Witam,
 czy można poruszać się ciągnikiem siodłowym na terenie prywatnym (fabryki/magazynu) przez 10h w celu przestawienia naczep na trybie OUT ? Jeśli tak to na co trzeba zwrócić szczególną uwagę i czy trzeba włożyć kartę do tachografu, czy można jeździć bez?


Tak, można - a nawet trzeba...
W trybie OUT i bez karty.
 

a) „przewóz drogowy” oznacza każdą podróż odbywaną w całości lub części po drogach publicznych przez pojazd, z ładunkiem lub bez, używanym do przewozu osób lub rzeczy;


Przestawianie naczep po zamkniętym terenie, nie będącym drogą publiczną - nie jest przewozem drogowym, zaś pojazd używany do przestawiania tychże naczep - nie jest objęty zakresem stosowania R(WE)561/2006.

W takich sytuacjach nie tylko zatem można, ale wręcz istnieje obowiązek wyjęcia z tachografu karty kierowcy i przemieszczania pojazdu w trybie OUT.
 

5. Kierowca zapisuje jako inną pracę cały czas określony w art. 4 pkt e), a także cały czas spędzony na prowadzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętego zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia oraz zapisuje wszelkie okresy gotowości określone w art. 15 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 od ostatniego dziennego lub tygodniowego okresu odpoczynku. Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego.

 
Z powyższego przepisu wynika całkowicie jednoznacznie, że w czasie przemieszczania pojazdu w trybie OUT karta w żadnym razie nie może być włożona do tachografu.

Gdyby karta kierowcy pozostawała włożona do tachografu, wówczas:
- każde przemieszczenie pojazdu zostałoby zapisane na karcie kierowcy jako aktywność "PROWADZENIE", tymczasem art. 6 ust. 5 R(WE)561/2006 wyraźnie nakazuje zapisywanie tych okresów jako "INNĄ PRACĘ";
- zapisy byłyby dokonywane automatycznie, tymczasem art. 6 ust. 5 R(WE)561/2006 wyraźnie nakazuje zapisywanie tych okresów w drodze wpisów manualnych.

Uruchomienie trybu OUT nie ma żadnego wpływu na rejestrowanie przez tachograf aktywności "PROWADZENIE", lecz jedynie wyłącza rejestrowanie zdarzenia "Jazda bez ważnej karty" (wyjątkiem - tachografy cyfrowe najstarszej generacji, które takie zdarzenie rejestrują bez względu na użycie trybu OUT).

Należy natomiast szczególną uwagę zwrócić na fakt, że:
- pomimo braku karty i uruchomienia trybu OUT, aktywności są nadal rejestrowane w pamięci tachografu, więc w odniesieniu do okresów, w których w pamięci tachografu zostało zarejestrowane "PROWADZENIE" w trybie OUT - kierowca, który faktycznie prowadził ten pojazd, nie może później zarejestrować w tych okresach w drodze wpisów manualnych aktywności innej niż "INNA PRACA";
- kierowca nadal ma obowiązek realizować przerwy wynikające z art. 13 Uocpk (tj. najpóźniej po sześciu kolejnych godzinach pracy, w wymiarze 30 lub 45 minut zależnym od długości czasu pracy w całym dniu);
- do kierowcy nadal mają zastosowanie wszystkie limity czasu pracy kierowcy, ustalone w Uocpk (dobowy 10h w przypadku pracy w porze nocnej, średniotygodniowy 48h w obowiązującym okresie rozliczeniowym oraz maksymalny tygodniowy 60h); tu trzeba wziąć pod uwagę, że w myśl art. 6 ust. 3 Uocpk "Do czasu pracy kierowcy wlicza się przerwę w pracy trwającą 15 minut, którą pracodawca jest obowiązany wprowadzić, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin.", więc na aktywności "PROWADZENIE" i "INNA PRACA" pozostaje odpowiednio mniej czasu;
- jeżeli kierowca w danym dniu w ogóle nie prowadzi pojazdów podlegających pod R(WE)561/2006, to dzienny okres odpoczynku musi trwać co najmniej 11 godzin, gdyż skoro kierowca ten w danym dniu w ogóle nie podlega pod R(WE)561/2006 ani Umowę AETR, to również dzienne okresy odpoczynku, o których mowa w R(WE)561/2006 i Umowie AETR nie mają do tego kierowcy zastosowania; kierowca ten ma obowiązek realizować odpoczynki dobowe, o których mowa w art. 14 ust. 1 Uocpk.

Żaden przepis nie nakazuje natomiast robienia wydruków i każdorazowego pisemnego uzasadniania użycia trybu OUT, który może być używany nieprzerwanie nawet przez wiele dni, jeżeli tylko w całym tym okresie zachodzą przesłanki uzasadniające wyłączenie tego pojazdu ze stosowania R(WE)561/2006 i Umowy AETR.

...publikacje prasowe i internetowe stanowią jedynie wyraz poglądów ich autora,
nie są natomiast wiążącą i oficjalną interpretacją obowiązujących przepisów prawa...
________________________________________________________________________________


51910944_2165719690137807_71750693971516
https://www.facebook...oups/zakolkiem/


#7434 Guest_Beti

Guest_Beti
  • Goście

Napisano 31 lipiec 2019 - 13:35

 kierowcy pracują na 2 zmiany, 7-15 i 14-22. Czasem jest zlecenie, które trzeba wykonać w godz. nocnych.

Czy w takiej sytuacji (gdyby w regulaminie był zapis, że dla kierowców wprowadza się indywidualny rozkład czasu pracy i zawarte byłoby porozumienie z nimi)   jeden z kierowców, pracujący na I zmianie mógłby wystąpić z wnioskiem o indywidualny rozkład czasu pracy na ten jeden dzień i wtedy zmienić godz pracy zamiast 7.00-15.00 to np 01.00-09.00?

Są to sporadyczne przypadki więc chciałabym wiedzieć czy indywidualny czas pracy po wprowadzeniu go dla kierowców musi być wtedy stosowany przez cały miesiąc i dla wszystkich, czy mozna go stosować na poszczególne dni miesiąca kiedy zajdzie tak potrzeba dla pojedynczych pracowników.

 



#7435 doora

doora

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 672 postów

Napisano 09 sierpień 2019 - 10:22

Skierowanie na badania dla kierowcy - zagadka

 

Mam kierowców C+E, którym kończy się ważność prawa jazdy i żeby poszli na badania - wystawiam im skierowania.

Jak dotąd były to skierowania takie jak na badania okresowe.

Dzwoni teraz do mnie pracownik, że lekarz marudzi, ze do przedłużenia prawa jazdy potrzebny jest inny druk skierowania. 

Ale jaki?? Coś się pozmieniało i mi umknęło?

Jakie macie doświadczenia?



#7436 Guest_anna

Guest_anna
  • Goście

Napisano 02 październik 2019 - 12:00

Czy w Norwegii obowiazuje płaca minimalna dla kierowcy autokaru na przewóz osób?



#7437 glaniu

glaniu

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 10 postów

Napisano 04 grudzień 2019 - 09:19

Witam, pracuje w biurze ale od czasu do czasu jeżdżę samochodem ciężarowym. Jakie zaświadczenie o nieprowadzeniu powinienem mieć przy sobie. Czy wystarczy jedno od momentu zakończenia ostatniej jazdy do czasu rozpoczęcia nowej jazdy że wykonywałem inną pracę czy musi być podzielone tj. od poniedziałku do piątku inna praca a weekend odpoczynek ?



#7438 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1395 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 04 grudzień 2019 - 12:51

W biurze wykonuje Pan inną pracę, a w weekendy odpoczywa, zatem jedno zaświadczenie nie do końca będzie spójne z rzeczywistością. Przed wyjazdem trzeba sobie przygotować zestaw za ostatecznie 28 dni z podziałem:

poniedziałek  8:00 do piątek  16:00:   wykonywał pracę inną niż kierowca
piątek 16:00 do poniedziałek 8:00:   - czas wolny / odpoczywał


Mariusz Hendzel
-----

ZAPRASZAMY NA>>>   www.konferencja-transportowa.pl      (9-10 stycznia 2020  Wisła)

ITDPIP_logo.jpg
Skontaktuj się (kliknij) facebook.png

Biuro eksperckie w zakresie rozliczania ewidencji czasu pracy kierowców ITD-PIP (płace minimalne, delegacje, ewidencja)

kliknij >> - | EWIDENCJA CZASU PRACY KIEROWCÓW - usługi i oprogramowanie | -

POLECAM: kliknij >> [ oprogramowanie SuperTacho - naruszenia, ewidencja, delegacje, noclegi, płace UE]




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych